Πέρυσι, η Mercedes και η Ferrari είχαν δημιουργήσει μονοθέσια ικανότατα να κερδίζουν αγώνες, παρότι είχαν υιοθετήσει μία πολύ διαφορετική φιλοσοφία ως προς το μήκος του πλαισίου. Τα Ασημένια Βέλη απέδειξαν τελικά ότι ήταν η κυρίαρχη δύναμη, οπότε ίσως δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η φετινή Ferrari έχει αλλάξει τακτική. Αλλά πόσο σημαντικό θα αποδειχθεί αυτό;
Παρότι οι δύο διεκδικητές του τίτλου της προηγούμενης σεζόν παρέμειναν πιστοί στην ιδέα όσον αφορά τη γωνία rake (η γωνία που σχηματίζεται μεταξύ του πατώματος του μονοθεσίου και του οδοστρώματος), η Ferrari αύξησε σημαντικά το μεταξόνιο στο νέο της μονοθέσιο. Στην πραγματικότητα, η SF71H και η W09 μοιράζονται τώρα σχεδόν το ίδιο μεταξόνιο, λίγο κάτω από τα 370 εκατοστά (όπως φαίνεται παρακάτω).
Το περασμένο έτος η Ferrari είχε περίπου 14 εκατοστά κοντότερο μεταξόνιο σε σύγκριση με τη Mercedes, βοηθώντας την να είναι σημαντικά ελαφρύτερη. Αυτό, όμως, οδήγησε σε αύξηση της οπισθέλκουσας και ενδεχομένως μείωση της κάθετης δύναμης.
Στο νέο μονοθέσιο της Scuderia, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί μετακινώντας τον εμπρόσθιο άξονα προς τα εμπρός σε σχέση με το cockpit, και το πίσω μέρος προς τα πίσω σε λίγο μεγαλύτερο βαθμό. Η σημασία αυτής της αλλαγής; Ένα πιθανό πλεονέκτημα κάθετης δύναμης και στα δύο άκρα του μονοθεσίου.
Η αύξηση της απόστασης μεταξύ μπροστινού άξονα και των πλευρικών βοηθημάτων (sidepods) επιτρέπει στα μεγαλύτερα, ισχυρότερα πτερύγια και barge boards να επιταχύνουν τη ροή του αέρα προς το πίσω μέρος του μονοθεσίου. Παρέχει επίσης στη ροή του αέρα μεγαλύτερη απόσταση, από την οποία μπορεί να αλλάξει κατεύθυνση χωρίς να αποκόπτεται και να αυξάνει την οπισθέλκουσα.
Η μετακίνηση του πίσω άξονα προς τα πίσω αυξάνοντας το μήκος του περιβλήματος του κιβωτίου ταχυτήτων αυξάνει την επιφάνεια του πατώματος. Η κάθετη δύναμη που παράγεται από το πάτωμα εξαρτάται από την επιφάνεια του πατώματος και την ταχύτητα της ροής του αέρα, και έτσι σε μία δεδομένη ταχύτητα ροής αέρα μεγαλύτερη επιφάνεια θα παράγει περισσότερη συνολική κάθετη δύναμη.
Ένας άλλος παράγοντας που πιέζει τη Ferrari στην κατεύθυνση αυτή είναι το Halo, που αυξάνει το συνολικό βάρος του μονοθεσίου κατά 14-15 κιλά. Αυτό είχε ως συνέπεια να μετακινηθεί το κέντρο βάρους προς τα πάνω. Υπήρξε μεγάλη ενασχόληση σε όλες τις ομάδες για να το αντισταθμίσουν αυτό μειώνοντας το βάρος κάπου αλλού. Ένας τρόπος για να γίνει αυτό είναι να αυξηθεί το μήκος του μεταξονίου ώστε να δημιουργηθεί χώρος για να τοποθετηθούν χαμηλότερα βαριά μηχανικά εξαρτήματα, όπως τα ψυγεία.
Η πρόκληση για οποιαδήποτε ομάδα που μεγαλώνει το μεταξόνιο είναι, φυσικά, να κρατήσει το μονοθέσιο ελαφρύ αρκετά ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί το κατάλληλο εύρος έρματος για να διαφοροποιείται η κατανομή βάρους από πίστα σε πίστα όπως απαιτείται (απαιτούνται περίπου 5kg έρματος για να καλύψουν το πλήρες επιτρεπόμενο εύρος μεταξύ 45.5% εμπρός / 54.5% πίσω και 46.7% εμπρός / 53.3% πίσω).
Η ανάλυση έγινε από το formula1.com, τον Mark Hughes και τον Giorgio Piola
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!