Ο Kimi Raikkonen έχασε τους βαθμούς του στο Grand Prix της Emilia Romagna μετά την επιβολή ποινής 30 δευτερολέπτων μετά τον αγώνα.
Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν ότι ο οδηγός της Alfa Romeo παραβίασε τους κανονισμούς επειδή δεν μπόρεσε να μπει στο pitlane για την επανεκκίνηση του αγώνα μετά την περίοδο της κόκκινης σημαίας που προκλήθηκε από τη σύγκρουση μεταξύ του Valtteri Bottas και του George Russell.
Στον γύρο πριν από την επανεκκίνηση μετά την αναστολή του αγώνα, ο Raikkonen είχε τετακέ με την Alfa Romeo του στην στροφή 3. Οι αθλητικοί κανονισμοί υπαγορεύουν ότι ο οδηγός μπορεί να επαναλάβει τη θέση του, αρκεί να επιτευχθεί πριν από την πρώτη γραμμή ασφαλείας.
Εάν αυτό δεν έχει ολοκληρωθεί, τότε ο οδηγός πρέπει να εισέλθει στο pitlane και να επανέλθει στον αγώνα μόλις περάσουν όλα τα μονοθέσια στην επανεκκίνηση.
Ως αποτέλεσμα, ο Raikkonen έχασε την ένατη θέση του, έπεσε στην 13η θέση, ενώ προώθηθηκε το δίδυμο των Alpine του Esteban Ocon και του Fernando Alonso στην ένατη και τη 10η θέση αντίστοιχα. Αυτό εξασφαλίζει ότι ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Alonso κέρδισε έναν βαθμό μόνο στον δεύτερο αγώνα του μετά από δύο χρόνια.
“Στον γύρο πριν από την επανεκκίνηση μετά την αναστολή του αγώνα, ο Raikkonen είχε τετακέ στη στροφή 3. Το άρθρο 42.6 υποδεικνύει ότι ο οδηγός μπορεί να ξαναπάρει τη θέση του, αρκεί να το κάνει πριν από την πρώτη γραμμή αυτοκινήτου ασφαλείας (SC1). Η ομάδα του έδωσε εντολή να το κάνει, αλλά μετά του είπε να διατηρήσει τη θέση του», εξηγεί η έκθεση αγωνοδίκων.
“Το άρθρο 42.6 υποδεικνύει τότε ότι σε περίπτωση που ο οδηγός αποτύχει να πάρει τη θέση του, πρέπει να μπει στο pit lane και μπορεί να συμμετάσχει ξανά στον αγώνα μόνο όταν όλα τα μονοθέσια έχουν περάσει από την έξοδο των pit.
“Το άρθρο 42.12 υποδεικνύει ότι κατά τη διάρκεια της εκκίνησης, όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας σβήσει τα φώτα του,” Κανένας οδηγός δεν μπορεί να προσπεράσει ένα άλλο αυτοκίνητο στην πίστα μέχρι να περάσει τη Γραμμή … “Σε αυτήν την περίπτωση, ο οδηγός έφτασε τα αυτοκίνητα μπροστά από αυτόν μεταξύ της στροφής 13 και 14, αλλά το αυτοκίνητο ασφαλείας έσβησε τα φώτα του περίπου στη στροφή 10.
“Αυτό φαίνεται να είναι μια αντιφατική οδηγία και η ομάδα έδωσε εντολή στον οδηγό να μην ανακτήσει τη θέση του, φοβούμενοι ότι αυτό θα δημιουργούσε ένα ζήτημα ασφάλειας στις υγρές συνθήκες. Είχαν ραδιοεπικοινωνία με τον Διευθυντή Αγώνων, αλλά δεν υπήρχε χρόνος για απάντηση μεταξύ της κλήσης και της επανεκκίνηση.
“Οι αγωνοδίκες θεωρούν ότι είναι μια ακόμη αντίφαση ότι όταν τα αυτοκίνητα βρίσκονται πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας κατά τη διάρκεια μιας περιόδου ασφαλείας, απαγορεύεται η προσπέραση, αλλά όταν βρίσκονται πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας για επανεκκίνηση, επιτρέπεται – παρόλο που οι λόγοι για μία rolling start είναι ότι οι συνθήκες πίστας δεν επιτρέπουν μια κανονική εκκίνηση.
“Ωστόσο, ο κανόνας που απαιτεί ένα αυτοκίνητο να εισέλθει στο pit lane, εάν δεν επανεκτήσει τη θέση του, είναι συνεπής μεταξύ πολλών πρωταθλημάτων, εφαρμόζεται στους κανονισμούς της FIA Formula One για πολλά χρόνια και εφαρμόζεται με συνέπεια.”
Η κύρωση ακολουθεί ποινή πέντε δευτερολέπτων για τον Lance Stroll της Aston Martin, ο οποίος κρίθηκε ότι κέρδισε ένα μόνιμο πλεονέκτημα περνώντας τον Pierre Gasly ενώ ήταν εκτός πίστας.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!