Προ ολίγου ανακοινώθηκε ο θάνατος, σε ηλικία 81 ετών, του πρώην προέδρου της FIA, Max Mosley,
Ο Βρετανός ήταν πρόεδρος της FIA από το 1993 έως το 2009, έχοντας προηγουμένως γράψει πετυχημένες καριέρες ως νομικός, ερασιτέχνης οδηγός αγώνων και ιδρυτής και συνιδιοκτήτης της March.
Ο Mosley γεννήθηκε το 1940, και ήταν γιος του φασίστα Βρετανού πολιτικού, Sir Oswald Mosley και της Lady Diana Mosley, μιας από τις διάσημες αδερφές Mitford.
Έχοντες σπουδάσει νομική, ο Mosley ήταν ερασιτέχνης οδηγός σε αγωνιστικά αυτοκίνητα και αργότερα στη Formula 2, όντας παρών το 1968 στον αγώνα στο Hockenheimring, όπου ο Jim Clark έχασε τη ζωή του.
Ο Mosley εγκατέλειψε τους αγώνες το 1969 και αποτέλεσε συνιδρυτής της March Engineering, η οποία έγινε ένας από τους πιο πετυχημένους κατασκευαστές αγωνιστικών αυτοκινήτων στον κόσμο.
Κατά την περίοδο αυτή έγινε και νομικός σύμβουλος στη FOCA (Formula One Constructors’ Association) και συνεισέφερε στη διαμόρφωση του πλαισίου της αρχικής Συμφωνίας Ομονοίας, η οποία κυβερνούσε τη F1 για δεκαετίες.
Το 1986, εξελέγη πρόεδρος της Επιτροπής Κατασκευαστών της FISA και αργότερα, το 1991, έγινε πρόεδρος της FISA.
Ως μέρος της αναδόμησης του κυβερνόντος σώματος του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με τη FIA να αναλαμβάνει τον έλεγχο σε αυτοκίνητα και αγώνες, εξελέγη πρόεδρος της FIA το 1993 μετά την αποχώρηση του Jean-Marie Balestre.
Ο Mosley έκανε πολλές κινήσεις προς την βελτίωση της οδηγικής ασφάλειας στα αυτοκίνητα δρόμου και επεδίωξε μια παρόμοια καμπάνια και στη F1, ύστερα από τους θανάτους των Roland Ratzenberger και Ayrton Senna στο Grand Prix του San Marino το 1994.
Στα αυτοκίνητα δρόμου, προώθησε τα πιο αυστηρά πρότυπα στα crash tests και ήταν από τους πρωτεργάτες του Euro NCAP (European New Car Assessment Programme), το οποίο πλέον είναι μια πραγματικότητα και η νόρμα.
Στη F1, η δουλειά του οδήγησε στην αύξηση της ασφάλειας στα μονοθέσια, τόσο με τη μείωση της απόδοσής τους, όσο και με βελτιωμένα crash tests και συσκευές όπως το σύστημα HANS.
Η θητεία του στη FIA όμως, έχοντας επανεκλεγεί το 1997, 2001 και 2005, συνοδεύτηκε και από σκάνδαλα και διαμάχες.
Ήταν πολύ κοντά με τον Bernie Ecclestone και το δίδυμο αυτό σύναψε μια πολύ ισχυρή συμμαχία εναντίον οδηγών και ομάδα για το ποιος ελέγχει το άθλημα.
Ο Mosley ήταν πολύ αναμιγμένος στην απόφαση για διοργάνωση της φαρσοκωμωδίας με το Grand Prix των ΗΠΑ το 2005 στην Ινδιανάπολη, ακόμα και όταν τα μονοθέσια με λάστιχα Michelin αποχώρησαν μετά τον γύρο σχηματισμού.
Επίσης, υπήρξε και το περίφημο σκάνδαλο της McLaren το 2007, όπου ο Mosley κράτησε μια πολύ σκληρή στάση εναντίον της ομάδας για την εμπλοκή της στο συμβάν.
Η θητεία του Mosley στη FIA έληξε άδοξα μετά από ένα ροζ σκάνδαλο στο οποίο τον ενέπλεξε η News of the World, σχετικά με τη σεξουαλική του ζωή.
Αν και ο Mosley δικαιώθηκε στο δικαστήριο και κέρδισε την υπόθεση λόγω παραβίασης ιδιωτικότητας, λαμβάνοντας και ψήφο εμπιστοσύνης από της FIA, εν τέλει επέλεξε να μην ξανακατέβει για τον θωκό της FIA το 2009.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!