Καθώς ο ήλιος δύει, τα φώτα σβήνουν στο Lusail και οι δραστηριότητες στο Κατάρ GP ξεκινάνε τη σεζόν του 2022 – με εγγυημένο θέαμα.
Το 2021 είδε κάθε κατασκευαστή να ανεβαίνει στο βάθρο και είχε μερικούς από τους πιο κοντινούς τερματισμούς μεταξύ του top-15 όλων των εποχών. Περισσότερα ρεκόρ καταρρίφθηκαν, νέοι νικητές αναδείχθηκαν. Η Γαλλία είχε τον πρώτο της Παγκόσμιο Πρωταθλητή πρώτης κατηγορίας. Αποχαιρετήσαμε θρύλους και νικητές. Αλλά αυτό είναι ήδη ένα κεφάλαιο στα βιβλία της ιστορίας, και τώρα πρόκειται να ανοίξουμε το εξώφυλλο του 2022 και να καλωσορίσουμε νέα πράγματα.
Είναι η Lusail International Circuit που φιλοξενεί τον πλέον εμβληματικό εναρκτήριο γύρο, και το 2022 υπάρχουν 24 αναβάτες που περιμένουν να σβήσουν τα φώτα – 14 από τους οποίους είναι Παγκόσμιοι Πρωταθλητές, κάτι που αποτελεί νέο ρεκόρ. Πέντε είναι rookie στην πρώτη κατηγορία, 12 είναι νικητές αγώνων πρώτης κατηγορίας. Ένας έχει οκτώ Παγκόσμια Πρωταθλήματα. Ένας φοράει το στέμμα. Ένας άλλος τελείωσε το 2021 με φόρα. Κι ακόμα περισσότεροι έχουν επαναφορτιστεί, και επιστρέφουν στη μάχη με λίγο περισσότερο στο ρεζερβουάρ για το 2022…
Ο Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP™) πρέπει να ηγηθεί των πρωτοσέλιδων ως πρωταθλητής και ως νικητής στην πίστα το 2021. Η Yamaha είναι η πιο επιτυχημένη κατασκευάστρια στο Lusail και πήρε και τις δύο νίκες στην πίστα πέρυσι, οπότε αυτό είναι επίσης ένα καλός οιωνός για τον Quartararo, τον Franco Morbidelli (Monster Energy Yamaha MotoGP™), τον δύο φορές νικητή του Κατάρ Andrea Dovizioso (WithU Yamaha RNF MotoGP™) και τον νέο teammate του, τον rookie Darryn Binder. Αλλά οι δοκιμές πριν από τη σεζόν είδαν μερικές ματιές δυσαρέσκειας για τη φίρμα της Iwata στη συνεχιζόμενη μάχη τους για την αύξηση της τελικής ταχύτητας, μεταξύ άλλων, και φάνηκε ότι οι κριτικές ήταν ανάμεικτες. Τώρα η απόδειξη των δοκιμών θα είναι στους αγώνες, οπότε τι έχει η Yamaha στο ντουλάπι… και θα παραμείνει αρμονία μεταξύ αναβάτη και μηχανής;
Για πολλούς αγώνες στο δεύτερο μισό του 2021, και δυσοίωνα μερικές φορές, αυτή η αρμονία προσωποποιήθηκε αλλού: τη Ducati. Ο Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) είχε μερικά παραπατήματα στο δρόμο του προς το κορυφαίο σκαλοπάτι στην κορυφαία κατηγορία, αλλά όταν έφτασε εκεί, δεν μπορούσε να μείνει μακριά. Μετά από ένα ολοκληρωτικό βάθρο της Ducati για να ολοκληρώσει επίσης τη σεζόν, η δυναμική συνεχίζεται και οι ελπίδες θα παραμείνουν υψηλές μπαίνοντας στο 2022. Οι δοκιμές δεν ήταν η φουλ επίθεση στους πίνακες χρόνου, αλλά μπορεί να κρατάνε τα χαρτιά τους κρυφά. Bagnaia, Jack Miller (Ducati Lenovo Team), Jorge Martin (Pramac Racing), Enea Bastianini (Gresini Racing MotoGP), Johann Zarco (Pramac Racing) και Luca Marini (Mooney VR46 Racing Team) είναι μια αρκετά έμπειρη αρμάδα για το εργοστάσιο της Μπολόνια, και η Lusail είναι η δεύτερη πιο επιτυχημένη πίστα τους. Ο Marco Bezzecchi (Mooney VR46 Racing Team) και ο Fabio Di Giannantonio (Gresini Racing MotoGP) φαίνονται και οι δύο αρκετά καλοί σε ρυθμό, προσθέτοντας κάποια επιπλέον ίντριγκα στον αγώνα για τον rookie της χρονιάς.
Τι γίνεται λοιπόν με τη Suzuki; Σε σύγκριση με τη Yamaha ιδιαίτερα, ήταν μια αρκετά λαμπερή preseason για το εργοστάσιο του Hamamatsu. Τα χαμόγελα, τα κέρδη και η αθόρυβα σίγουρη πρόοδος φαινόταν να το συνοψίζουν για τον παγκόσμιο πρωταθλητή του MotoGP™ του 2020 Joan Mir και τον teammate Alex Rins, με ένα πράγμα στη λίστα τους – περισσότερη δύναμη – φαινομενικά να το έχουν. Στο Κατάρ, η Suzuki δεν έχει τερματίσει καλύτερα από την τέταρτη θέση, οπότε ένα βάθρο θα ήταν ένας καλός τρόπος για να υπογραμμιστεί η εν λόγω πρόοδος και να αρχίσει να χτίζει κάποια θεμέλια. Τόσο ο Mir όσο και ο Rins θα είναι επίσης εξαιρετικά πρόθυμοι να αποφύγουν την επανάληψη αυτού που συνέβη στη γραμμή με το νούμερο 36 πέρυσι, καθώς δύο Ducati έδωσαν πέρασαν τον Mir αμέσως.\
Κάποιος που γνωρίζει αυτό το συναίσθημα στη Lusail είναι ο οκτώ φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Marc Marquez (Repsol Honda Team). Ο αριθμός 93 έχει περισσότερες νίκες στο MotoGP™ από το υπόλοιπο grid μαζί, αλλά μερικές του έχουν ξεφύγει στο Κατάρ χάρη στον Dovizioso και ο χρόνος θα δείξει εάν η έκδοση του 2022 θα αποδειχθεί διαφορετική. Ήταν ένας μακρύς δρόμος για την ανάκαμψη, αλλά ο αναβάτης της Honda έχει ανακάμψει, και αυτό θα μπορούσε να είναι από μόνο του αρκετή πρόκληση για το υπόλοιπο grid. Ο Pol Espargaro (Repsol Honda Team) φαίνεται να έχει κάνει ένα βασικό βήμα με την ολοκαίνουργια RC213V, και ο Alex Marquez (LCR Honda Castrol) και ο Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu) θα προσπαθήσουν να αποδείξουν το ίδιο.
Για την KTM, το Lusail δεν είναι το καλύτερο μέρος για να ξεκινήσει η σεζόν, αφού δεν ήταν ποτέ ο πιο ταιριαστός αγώνας για την RC16. Το καλύτερο αποτέλεσμα του αυστριακού εργοστασίου στην πίστα είναι μία P8. Ωστόσο, ο νέος διευθυντής της Red Bull KTM Factory Racing Team Manager Francesco Guidotti δήλωσε ήδη στις δοκιμές ότι το σχέδιο είναι να βρεθεί ένα νέο θεμέλιο από το οποίο θα συνεχιστεί η ανάπτυξη, έτσι ώστε το ότι το Κατάρ να είναι μια άλλη διαφορετική πίστα είναι από μόνο του χρήσιμο. Η δεξαμενή ταλέντων είναι επίσης: Ο Brad Binder και ο Miguel Oliveira παραμένουν στη Red Bull KTM Factory Racing και αμφότεροι θέλουν να κάνουν το 2022 την τρίτη συνεχόμενη χρονιά που έχουν κερδίσει και οι δύο νίκες στη κορυφαία κατηγορία. Υπάρχουν δύο νέα παιδιά στο μπλοκ στην Tech 3 KTM Factory Racing επίσης: ο Πρωταθλητής Moto2™ 2021 Remy Gardner και ο rookie που παραλίγο να τον κερδίσει στο στέμμα, Raul Fernandez.
Και τέλος, η Aprilia. Τώρα έχοντας τερματισμό στο βάθρο του MotoGP™ και οδεύοντας προς το 2022 με μία νέα, πιο λιτή και σύμφωνα με πληροφορίες περαιτέρω βελτιωμένη RS-GP, η pre-season είδε το εργοστάσιο του Noale να κλέβει πολλά πρωτοσέλιδα. Ο Aleix Espargaro είναι πλέον καθιερωμένος πρωτοπόρος με τη μάρκα και πήρε το καλύτερο αποτέλεσμα του εργοστασίου στο Lusail με μία έκτη θέση, αλλά και ο Maverick Viñales είναι λίγο πιο σταθερός τώρα. Ο αριθμός 12 ήταν επίσης ο αναβάτης στο κορυφαίο σκαλοπάτι στην έναρξη της σεζόν του 2021 και έχει κερδίσει στο Lusail και πριν από αυτό, αν και με διαφορετικό κατασκευαστή. Μπορεί η Aprilia να βγει ανεβασμένη; Θα φτάσει την πρώτη πεντάδα ή το βάθρο; Ποιος θα βγει πρώτος στη μάχη των teammate;
Όπως πάντα, οι κινητήρες βρυχώνται για την ημέρα του αγώνα μόλις δύσει ο ήλιος στη Ντόχα και είναι στις 18:00 τοπική ώρα (17:00 Ελλάδος) όταν όλοι θα πεταχτούν προς τη στροφή 1 για πρώτη φορά αυτή τη σεζόν. Ελάτε λοιπόν μαζί μας για άλλο ένα θεαματικό αγώνα την Κυριακή, τα προκριματικά το Σάββατο, και μόλις ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά την Παρασκευή.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!