Ο επικεφαλής της Williams, James Vowles, προειδοποίησε ότι το 2025 θα είναι δύσκολο για την βρετανική ομάδα, καθώς η έμφαση θα δοθεί στους νέους κανονισμούς του 2026.
Τα μονοθέσια αναμένεται να γίνουν μικρότερα, ελαφρύτερα, με πιο απλά αεροδυναμικά στοιχεία και λιγότερη κάθετη δύναμη. Και το Grove, με την ένεση ρευστού από την Dorilton Capital, έχει αρχίσει την επάνοδό του από τα καταστροφικά προηγούμενα χρόνια και ποντάρει στη νέα εποχή της Formula 1 για να κλείσει την ψαλίδα από τις πρώτες ομάδες και να αλλάξει τις ισορροπίες, τόσο σε επίπεδο απόδοσης, όσο και υποδομών.
Για αυτήν την ευκαιρία το 2026 λοιπόν η Williams είναι έτοιμη και πρόθυμη να θυσιάσει το 2025, προκειμένου να τοποθετήσει στην καλύτερη δυνατή θέση τους Alex Albon και Carlos Sainz.
«Είναι το μήνυμα που ξέρουν και ο Alex και ο Carlos: το 2025 θα είναι δύσκολο πιστεύω. Δεν είναι ότι θα μας δείτε να πηγαίνουμε μπροστά, θα πάμε λίγο πίσω,» δήλωσε ο Vowles στο motorsport.com.
«Και αν το κάνουμε, είμαι εντάξει με αυτό, επειδή απλά λέει ότι επενδύω με το σωστό ρυθμό στο 2026 σε σύγκριση με αυτούς γύρω μου. Αυτό θα πρέπει να περιμένουμε: θα υπονομεύσουμε το 2025. Αυτό δε σημαίνει ότι θα είμαστε δέκατοι, αλλά θα είναι μια δύσκολη χρονιά.»
Η Williams πήρε οριακά την έβδομη θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών του 2023, με 28 βαθμούς έναντι 25 της AlphaTauri, αλλά ξεκίνησε με προβλήματα το 2024, έχοντας μόνο 4 βαθμούς μέχρι το καλοκαιρινό διάλειμμα. Η επιστροφή στη δράση ωστόσο τους είδε ανανεωμένους, με ένα σαφώς ελαφρύτερο μονοθέσιο και τους Albon και Franco Colapinto να δείχνουν δυνατοί σε Ιταλία και Αζερμπαϊτζάν, με το Μπακού ειδικά να τους βρίσκει και τους δύο στην πρώτη οκτάδα.
«Νομίζω ότι ήμασταν τυχεροί με την έβδομη θέση την προηγούμενη χρονιά. Η RB ήταν πολύ γρήγορη στο τέλος της χρονιάς και ήταν υπόθεση στρατηγικής που έκρινε το ποιος ολοκλήρωσε μπροστά στο πρωτάθλημα,» σχολίασε ο Vowles.
«Το μονοθέσιο αυτής της χρονιάς αποδίδει. Νομίζω πως ήμουν πολύ ανοιχτός για το πόσο υπέρβαροι ήμασταν. Απλά αφαιρέστε αυτόν το χρόνο και θα δείτε ότι δε θα έπρεπε να είμαστε εκεί που είμαστε στο πρωτάθλημα. Τώρα που έχουμε την απόδοση, έχοντας αφαιρέσει το βάρος από το μονοθέσιο, ήμαστε πίσω εκεί που θα περίμενα να είμαστε – το οποίο δεν είναι βήμα πίσω.»
Ο Vowles τώρα στηρίζει μια προσέγγιση trial and error για τους επόμενους 12 μήνες, καθώς θεωρεί ότι αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να μάθουν και να προετοιμαστούν για τις τεχνολογίες του 2026.
«Προσπαθούμε να κάνουμε άλματα – όχι βήματα μπροστά, όχι λίγο μπροστά, όχι ελάχιστα οφέλη ή οριακά οφέλη, αλλά άλματα στην τεχνολογία και στο τι κάνουμε. Και για αυτό θα σκοντάψουμε και θα γλιστρήσουμε. Και είμαι εντάξει με αυτό, γιατί δεν μπορούμε να ξεμάθουμε αυτά που θα μάθουμε,» είπε χαρακτηριστικά ο Βρετανός.
«Σας δίνω μια εγγύηση: δυστυχώς, θα σκοντάψουμε ξανά. Δε νομίζω ότι θα είναι το 2025, αν σημαίνει κάτι αυτό. Νομίζω ότι έχουμε ένα καλό μονοπάτι για εκεί. Νομίζω ότι το 2026, αυτά που ζητούμε από τον οργανισμό θα είναι περισσότερα από αυτά που θα μπορούμε να δώσουμε. Οπότε θα πρέπει να το κάνουμε να ταιριάξει ή να γλιστρήσουμε λίγο στην πορεία.»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!