Ο Christian Horner δήλωσε πως η ομάδα του θα καταθέσει διαμαρτυρία στους τελευταίους αγώνες της σεζόν εάν δει τη Mercedes να χρησιμοποιεί εκ νέου την πτέρυγα της Βραζιλίας.
Ο Horner τόνισε για ακόμα μια φορά τις υποψίες που έχει σχετικά με τη μεγάλη τελική της Mercedes, η οποία υποβοηθείται από ένα “κόλπο” στην πίσω πτέρυγα της W12.
Σε μια έντονη συνέντευξη τύπου, όπου Toto Wolff και Christian Horner παρευρέθηκαν δίπλα-δίπλα, ο επικεφαλής των Κόκκινων Ταύρων έκανε λόγο για “σημάδια” (score marks) στο άνω σκέλος της πίσω πτέρυγας της W12, υπαινισσόμενος πως αυτή κινείται παράνομα.
Ο Horner στάθηκε στην εμφάνιση της Βραζιλίας, όπου η Mercedes είχε ασυνήθιστα υψηλή τελική, με τον Lewis Hamilton να επωφελείται αυτής ώστε να κατακτήσει τη νίκη παρά τις συνολικά 25 θέσεις ποινής που είχε λάβει.
Επίσης, ο Horner τόνισε πως η Red Bull ανησυχεί περισσότερο για τους δύο τελευταίους αγώνες της σεζόν σε Σαουδική Αραβία και Abu Dhabi, όπου η φύση των πιστών (χαμηλής αεροδυναμικής αντίστασης και έμφαση στην επίδοση στις ευθείες) είναι μεγαλύτερης σημασίας.
“Εάν θα διαμαρτυρόμασταν; Ναι, σίγουρα”, σχολίασε ο Horner. “Εάν πιστεύουμε πως το μονοθέσιο είναι παράνομο, θα διαμαρτυρηθούμε. Οι ταχύτητες στις ευθείες που είδαμε σε Μεξικό και Βραζιλία ήταν μεγάλες. Θέλω να πω, όλοι είδαμε πως στη Βραζιλία ήταν σε μη φυσιολογικά επίπεδα”.
“Και ναι, ένας κινητήρας ξέρουμε πως έχει αυξημένη επίδοση. Αλλά όταν έχεις μια διαφορά 27 km/h και βλέπεις σημάδια στο άνω τμήμα της πίσω αεροτομής τα οποία έχουν γίνει από την ευέλικτη κίνηση των πτερύγων…”.
“Είναι πολύ ξεκάθαρο σε μας το τί συμβαίνει. Έτσι, φυσικά, γι’ αυτό αναφέρω πως επαφίεται στη FIA να σιγουρευτεί πως τα μονοθέσια είναι εναρμονισμένα με τους κανονισμούς. Εάν δεν είναι, διαμαρτύρεσαι εάν πιστεύεις πως μια άλλη ομάδα δεν συμμορφώνεται με τους κανονισμούς”.
Πιο μετά, ο Horner πρόσθεσε: “Θα ακολουθήσουμε τα γεγονότα καθώς εξελίσσονται. Θα εξαρτηθεί στο τί θα συμβεί αυτό το Σαββατοκύριακο”.
“Δεν ισχύουν αυτά μόνο για εδώ (Losail), επειδή πιστεύω πως από πολλές απόψεις είναι πολύ σημαντικότερα για τις επόμενες δύο πίστες”.
“Είμαι σίγουρος πως η Mercedes έχει προσέξει πολύ το μονοθέσιό της φέτος και εμείς από την πλευρά μας κάνουμε το ίδιο. Και προφανώς, είναι πολλά αυτά που διακυβεύονται, πολλά αυτά που βρίσκονται στο τραπέζι. Και, όπως είπα, θέλουμε απλά να σιγουρευτούμε πως το παιχνίδι παίζεται ισότιμα”.
Για το θέμα μίλησε και ο Toto Wolff, επιμένοντας πως η W12 είναι νόμιμη, άρα δεν ενδιαφέρεται για όσα λένε στη Red Bull.
“Νομίζω πως μας έχουν ελέγξει 14 φορές για τη συγκεκριμένη πτέρυγα, η FIA έχει όλα τα σχέδια αυτής. Δεν υπάρχει αυτό το οποίο η Red Bull ψάχνει να βρει. Έτσι, είναι χαρά μας να σας στείλουμε μια πτέρυγα στο Milton Keynes (την έδρα της Red Bull)”.
Cars under the lights ✨
Yes, please! ?#QatarGP ?? #F1 pic.twitter.com/RwQiQPG214
— Formula 1 (@F1) November 19, 2021
Ο Horner ρώτησε στη συνέχεια ευθέως τον Wolff, λέγοντάς του: “Τότε, πως εξηγείς τα σημάδια στην πίσω πτέρυγα;”.
“Θεωρώ πως είναι εντός των όσων επιτρέπονται”, απάντησε ο Wolff. “Άρα, είναι ΟΚ”.
“Θεωρώ πως κανείς δεν θα ερχόταν σε μια πίστα με έναν παράνομο κινητήρα ή παράνομη πίσω πτέρυγα”, δήλωσε ο Wolff. “Ο κόσμος είναι πολύ διαφανής για να κάνεις κάτι τέτοιο. Και θα ήσουν τρελός να πάρεις τέτοια απόφαση εντός μιας ομάδας η οποία τραβάει την προσοχή”.
“Εναρμονίζεται με τους κανονισμούς το μονοθέσιό μας; Εντελώς”, δήλωσε από τη μεριά του ο Horner. “Έχουμε ανησυχίες σχετικά με τα κέρδη της Mercedes στις ευθείες από τη Βουδαπέστη και μετά; Ναι. Αλλά πραγματικά, αυτά τα κέρδη ήταν εκθετικά στους τελευταίους αγώνες”.
“Περιμένουμε από τη FIA ως τον ελεγκτή και τον αστυνόμο του αθλήματος να διασφαλίσει πως όλα τα μονοθέσια είναι εντός των κανονισμών; Οι κανόνες είναι αρκετά περίπλοκοι. Έτσι, βασιζόμαστε σε πολύ μεγάλο βαθμό στη FIA στο να διασφαλίσει πως το παιχνίδι παίζεται εντελώς τίμια”
“Γιατί στους τελευταίους αυτούς αγώνες που μπαίνουμε θέλουμε μια απολύτως τίμια μάχη. Όποιος και να την κερδίσει στο τέλος, δεν θα θέλαμε να γίνει στα δωμάτια των αγωνοδικών, δεν θα έπρεπε να είναι στο Δικαστήριο Εφέσεων, θα πρέπει να γίνει στην πίστα”.
“Και απλά θέλουμε να διασφαλίσουμε πως, καθώς οδεύουμε στους τελευταίους αγώνες, τα μονοθέσια θα εποπτεύονται λεπτομερώς και θα είναι πλήρως εντός των κανονισμών, επειδή είναι πολλά αυτά που παίζονται”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!