Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally αναμένεται να αλλάξει το σύστημα βαθμολόγησης από το 2024, ενώ μια χρονιά πιο μετά η Hankook θα διαδεχτεί την Pirelli στην προμήθεια ελαστικών!
Σήμερα έγινε γνωστό πως το σύστημα βαθμολόγησης στο WRC αναμένεται να αλλάξει από τη νέα σεζόν, με επιπλέον βαθμούς να απονέμονται την Κυριακή. Η συγκεκριμένη προσθήκη γίνεται για επιπλέον ενδιαφέρον τις Κυριακές, στις οποίες έχει παρατηρηθεί μειωμένο ενδιαφέρον και κίνητρο από τους οδηγούς.
Η συγκεκριμένη αλλαγή έχει πάρει το πράσινο φως από τη FIA, στην τελευταία συνάντηση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (WMSC) που ακολούθησε των ανακοινώσεων της Τρίτης πως αναμένεται να συσταθεί ειδική ομάδα εργασίας, σκοπός της οποίας είναι να χαράξει τη μελλοντική στρατηγική των rally.
Η ακριβής δομή του συστήματος βαθμολόγησης δεν είναι ακόμα γνωστή, όμως, και αναμένεται να επικοινωνηθεί από τη FIA αργότερα μέσα στον Δεκέμβριο.
Υπό το παρόν σύστημα, 30 βαθμοί είναι το μέγιστο που απονέμεται σε ένα Rally, με τους 25 να απονέμονται από τη νίκη στο τριήμερο, ενώ επιπλέον 5 έρχονται από τον ταχύτερο χρόνο στην Power Stage της Κυριακής.
“Οι αρχές του νέου βαθμολογικού συστήματος για τη βαθμολόγηση στα Πρωταθλήματα Κατασκευαστών και Οδηγών & Συνοδηγών έχει εγκριθεί με σκοπό τη βελτίωση του θεάματος και της ανταγωνιστικότητας, ειδικά τις Κυριακές”, αναφέρει η σημερινή ανακοίνωση της FIA.
“Οι λεπτομέρειες και η ισορροπία στους βαθμούς ανά ημέρα θα επιβεβαιωθούν από το WMSC σε μεταγενέστερη φάση”.
Η καλύτερη διαχείριση του format των event τις Κυριακές είναι ένα θέμα που τον τελευταίο καιρό απασχολεί αρκετά, τόσο τη FIA όσο και τον διοργανωτή του WRC.
Τα τελευταία χρόνια, έχει παρατηρηθεί συχνά το φαινόμενο τα πληρώματα να πηγαίνουν πολύ χαλαρά τις Κυριακές, με σκοπό να διαφυλάξουν ελαστικά για την Power Stage που δίνει τους επιπλέον βαθμούς στους κορυφαίους 5 χρόνους.
Η εισαγωγή ενός νέου format στη βαθμολόγηση έρχεται στο τέλος μια σεζόν όπου το άθλημα τέθηκε υπό πυρά από οδηγούς, ομάδες και φιλάθλους, καθώς όλες οι πλευρές αντιλαμβάνονταν την έλλειψη έλξης και σταθερής ρότας για το σπορ.
Οι οδηγοί ειδικά ήταν αρκετά ομιλητικοί αναφορικά με την ανάγκη για αλλαγή, η οποία οδήγησε σε μια σειρά αλλαγών και προτάσεων, με στόχο τη βελτίωση του πρωταθλήματος.
Για να έρθουν αυτές οι αλλαγές, απαραίτητη κρίθηκε και η συμμετοχή ενός μέλους πληρώματος στην Κομισιόν της FIA, με τον συγκεκριμένο ρόλο να αναλαμβάνει ο Scott Martin, συνοδηγός του Elfyn Evans στην Toyota.
Επίσης, από τη FIA ανακοινώθηκε πως κάθε πλήρωμα θα έχει διαθέσιμες τρεις υβριδικές μονάδες ισχύος από το 2025, εν αντιθέσει με τις 9 που μέχρι στιγμής ήταν διαθέσιμες. Το συγκεκριμένο πλαφόν θα ισχύει σε αγωνιστικά Rally1 που θα συλλέγουν βαθμούς για τους Κατασκευαστές.
Επίσης, για βελτίωση της προώθησης του αθλήματος, τα Rally1 αγωνιστικά θα πρέπει υποχρεωτικά να κάνουν δύο περάσματα στο Shakedown της Πέμπτης, ενώ το τρίτο πέρασμα θα είναι διαθέσιμο για media ή VIP συμμετέχοντα, κάτι που θα καθορίζεται από τον διοργανωτή του WRC, ώστε να δίνεται μεγαλύτερη προβολή του αθλήματος στον έξω κόσμο.
Μέρος των ευρύτερων αλλαγών θα είναι, από το 2025, και η αλλαγή προμηθευτή ελαστικών. Ο τωρινός συνεργάτης, Pirelli, δεν κατέθεσε αίτημα για να πάρει το συμβόλαιο για μετά το 2024, με τη συμφωνία να γίνεται με την κορεάτικη Hankook.
Οι αλλαγές αυτές έρχονται γενικά σε μια ημέρα αρκετής κινητικότητας για το WRC, με τη Hyundai να ανακοινώνει και το οριστικό της οδηγικό τιμ, μέλος του οποίου θα είναι και ο Andreas Mikkelsen, επιστρέφοντας στην κορυφαία κατηγορία για πρώτη φορά από το 2019!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!