Η FIA αναμένεται να εξετάσει τα όσα έγιναν στους τελευταίους γύρους του Grand Prix του Abu Dhabi, εν μέσω ανησυχιών πως το image του αθλήματος αμαυρώθηκε την Κυριακή.
Η απόφαση του Διευθυντή Αγώνα, Michael Masi, να επιτρέψει μόνο σε ορισμένα από τα ντουμπλαρισμένα μονοθέσια να πάρουν τη θέση τους πίσω από τους προπορευόμενους και το αυτοκίνητο ασφαλείας, και να επανεκκινήσει τον αγώνα έναν γύρο πριν απ’ ότι ορίζουν οι αγωνιστικοί κανονισμοί, προκάλεσαν μεγάλη αντίδραση στους φιλάθλους της F1 και τα media.
Ενώ οι αγωνοδίκες στη Yas Marina απέρριψαν τη διαμαρτυρία της Mercedes σχετικά με παράβαση των αγωνιστικών κανονισμών, επιμένοντας πως υπάρχουν Άρθρα στον κώδικα που δίνουν το δικαίωμα στον Masi να πάρει αυξημένες εξουσίες στις περιπτώσεις που έχει βγει το αυτοκίνητο ασφαλείας, το κυβερνόν σώμα του αθλήματος επιλέγει να απαντήσει στο συνεχώς αυξανόμενο κύμα κριτικής προς το πρόσωπό του.
Ύστερα από διαβουλεύσεις στο WMSC της FIA στο Παρίσι σήμερα, ανακοινώθηκε πως θα διεξαχθεί λεπτομερής ανάλυση του τί συνέβη και θα προσπαθήσουν να ληφθούν μαθήματα ενόψει 2022.
Σε ανακοίνωσή της η FIA κατηγόρησε την “παρεξήγηση” από τους φιλάθλους και τις ομάδες σχετικά με τους κανόνες που οδήγησε σε αυτή την κλίμακα κατακραυγής, παραδεχόμενη ωστόσο πως αυτό που συνέβη πληγώνει τη φήμη του αθλήματος.
“Οι περιστάσεις γύρω από τη χρήση του SC ύστερα από το συμβάν του οδηγού Nicholas Latifi και οι σχετιζόμενες επικοινωνίες μεταξύ του Διευθυντή Αγώνα και των ομάδων της F1, έχουν προκαλέσει μια πολύ σημαντική παρεξήγηση και αντιδράσεις από τις ομάδες της Formula 1, τους οδηγούς και τους φιλάθλους”, αναφέρει η ανακοίνωση.
“Είναι μια υπόθεση που αυτή τη στιγμή αμαυρώνει την εικόνα του Πρωταθλήματος και τον πανηγυρισμό του Πρωταθλήματος Οδηγών από τον Max Verstappen και του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών από τη Mercedes”.
Μαζί και με την αναφορά του Michael Masi, που τυπικά καταθέτει στη FIA μετά από κάθε Grand Prix, το κυβερνόν σώμα θα κάνει εις βάθος ανάλυση στα συμβάντα που έλαβαν χώρα και θα προσπαθήσει να ξεκαθαρίσει το ζήτημα καθώς το άθλημα βαδίζεις προς ολοταχώς στο 2022.
🏆 1 day before #FIAPrizeGiving2021
Live on FIA Facebook page
5pm CET – FIA Champions Press Conference
9pm CET – FIA Prize Giving Ceremony #StayTuned pic.twitter.com/GkfEfMYHYE— FIA (@fia) December 15, 2021
Η ανακοίνωση της FIA προσθέτει επίσης: “Το ζήτημα αυτό θα συζητηθεί και θα αντιμετωπιστεί με όλες τις ομάδες και τους οδηγούς ώστε να ληφθούν μαθήματα από την κατάσταση αυτή και να ξεκαθαριστούν στους συμμετέχοντες, τα media και τους φιλάθλους οι ισχύοντες κανονισμοί για να διατηρηθεί η ανταγωνιστική φύση του αθλήματός μας, διασφαλίζοντας παράλληλα την ασφάλεια των οδηγών και των επισήμων”.
“Δεν θα ωφεληθεί μονάχα η Formula 1 από την ανάλυση αυτή, αλλά επίσης και όλα τα άλλα πρωταθλήματα της FIA που γίνονται σε κλειστές πίστες”.
“Η FIA θα κάνει το καλύτερο που μπορεί και θα προτείνει στην Επιτροπή της F1 να δώσει σαφή εντολή για μελέτες και προτάσεις στην Συμβουλευτική Επιτροπή Αγωνίσματος, με την υποστήριξη των οδηγών της F1, ώστε οποιοδήποτε σημαντικό feedback και συμπεράσματα ληφθούν να ολοκληρωθούν πριν την έναρξη της σεζόν του 2022”.
Η ανακοίνωση της FIA σχετικά με την κατάσταση που προέκυψε με το αυτοκίνητο ασφαλείας έρχεται την ώρα που ακόμα στη Mercedes ζυγίζουν τις πιθανότητες και τις προοπτικές μιας επίσης έφεσης στη Διεθνή Επιτροπή Εφέσεων (ICA) για όσα έγιναν.
Η ομάδα του Brackley έχει διορία μέχρι το απόγευμα της Πέμπτης ώστε να αποφασίσει εάν θέλει να τραβήξει περαιτέρω το ζήτημα, με τη FIA επίσης να διεξάγει το επίσημο gala για την απονομή των τίτλων στο Παρίσι εκείνο το βράδυ.
Στο παραπάνω tweet, ενόψει του αυριανού gala, δεν εμφανίζονται τα μονοθέσια της F1 και FE (και τα δύο είναι της Mercedes), γεγονός που εγείρει ερωτηματικά για το status μεταξύ FIA και Mercedes αυτή τη στιγμή.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!