Σύμφωνα με τον πρώην οδηγό και νυν σχολιαστή, Martin Brundle, ο Max Verstappen θα έπρεπε να είχε τιμωρηθεί με ποινή διέλευσης για το γεγονός πως έκοψε εντελώς το πρώτο chicane στην εκκίνηση του GP του Μεξικό.
Ο Max Verstappen, στην εκκίνηση του πρόσφατου GP του Μεξικό, βρέθηκε να είναι το 4ο μονοθέσιο στη σειρά, πλάι-πλάι στους Norris, Leclerc και Hamilton. Ο Ολλανδός είχε τοποθετηθεί στην εξωτερική για τη Στροφή 1, σε σημείο με αρκετή σκόνη πάνω στο κέρμπ που βρισκόταν εκεί. Ο Ολλανδός φρέναρε, μπλόκαρε τους τροχούς του και γρήγορα συνειδητοποίησε πως δεν θα μπορούσε να στρίψει εγκαίρως, έτσι βγήκε από το γκαζόν στο σημείο αυτό, μπαίνοντας στην έξοδο της Στροφής 3 ξανά στην πίστα, επανερχόμενος στην 3η θέση.
Ο οδηγός της Red Bull παραχώρησε τη θέση του άμεσα στον Hamilton, όμως σύμφωνα με τον Martin Brundle, κινήσεις σαν αυτές δε θα έπρεπε να είναι επιτρεπτές.
“Ο Max θα έπρεπε να πάρει ποινή, επειδή εάν βάλεις το μονοθέσιό σου τέρμα αριστερά και δίπλα σε άλλα τρία μονοθέσια, σίγουρα ξέρεις ότι θα βρεθείς στο κερμπ”, ανέφερε ο σχολιαστής του Sky F1 στο podcast F1 Show, που ήταν προσκεκλημένος. “Βλέπετε πως ο Max στην πραγματικότητα επιταχύνει, πραγματικά ικανή οδήγηση πάνω στο γκαζόν ομολογώ. Όμως ο Max δεν κατέβαλε ουδεμία προσπάθεια να στρίψει κανονικά για το chicance των 1-2-3. Αυτό θα έπρεπε να επιφέρει ποινή”.
“Ο Max πήρε ρίσκο απ’ την εξωτερική, γνωρίζοντας πολύ καλά πως απλά θα μπορούσε να το σανιδώσει και να συνεχίσει”.
“Θα μπορούσα να δώσω σε έναν οδηγό που έκανε ό,τι έκανε και ο Max ποινή διέλευσης, πραγματικά ως αποτρεπτικό μέσο για να σταματήσει αυτή η χαζομάρα. Επειδή όλα μετά γίνονται χαοτικά”.
Στην άποψη αυτή διαφώνησε ο Jacques Villeneuve, πρωταθλητής του 1997. Ο Καναδός, μάλιστα, βασίστηκε στο γεγονός ότι ο Verstappen, απλά έκαμψε τους κανονισμούς και δεν παραβίασε κάποιον εξ’ αυτών.
“Το γεγονός είναι, πως ένα πράγμα είναι η πρόθεση, όμως δεν μπορούμε να βάλουμε μέσα στους κανονισμούς την πρόθεση. Είναι κάτι δύσκολο”, τόνισε ο Villeneuve. “Βάσει κανονισμών, ήταν μπροστά απ’ τον Russell, τον άφησε πίσω του. Έτσι, βάσει κανονισμών, δεν του άξιζε ποινή”.
“Πώς προχωράς όμως; Ακολουθείς τους κανονισμούς ή πορεύεσαι με όσα γνωρίζεις πως είναι λάθος και σωστά. Και αυτή τη στιγμή, απλά πρέπει να παίξεις με τους κανόνες επειδή οι κανόνες είναι σε εφαρμογή. Και οι κανόνες είναι πολύ κακογραμμένοι, όπως βλέπουμε συχνά”.
“Γνώριζε πως άξιζε το να πάρει το ρίσκο, απλά να πατήσει το γκάζι και να περάσει πάνω απ’ το γκαζόν. Άξιζαν λοιπόν ποινές οι Verstappen και Leclerc; Από πλευράς οδηγικής ναι. Από πλευράς κανονισμών, όχι. Αυτή είναι η δυσκολία που υπάρχει εδώ”.
Going four-wide into Turn 1! 😲
We head onboard with Norris, Leclerc, Hamilton, Russell and Verstappen for the frenetic race start 👀#F1 #MexicoGP pic.twitter.com/CkJIB0CZCe
— Formula 1 (@F1) October 27, 2025
Επίσης μειονεκτική ήταν η θέση του Μονεγάσκου, όντας στην εξωτερική των Norris και Hamilton στα φρένα για τη Στροφή 1. Ο Leclerc είχε χώρο απ’ τον teammate του, όμως και πάλι επέλεξε να κόψει τη Στροφή 2 από το γκαζόν για να βγει μπροστά απ’ τον Hamilton, ενώ άφησε τον Norris να περάσει.
“Για μένα, τουλάχιστον ο Charles έκανε μια προσσπάθεια να στρίψει κανονικά στη Στροφή 1. Είδε πως στη Στροφή 2 τα πράγματα δεν του έβγαιναν όπως θα ήθελε, έτσι αγνόησε εντελώς αυτή τη στροφή. Για μένα θα άξιζε ποινή 10 δευτερολέπτων”, συνέχισε σχετικά ο Brundle.
Σε αυτό, ο Villeneuve συμφώνησε πλήρως: “Ναι, συμφωνώ για τον Leclerc επειδή ήταν στην πράξη πίσω από τον Lewis. Δεν προσπάθησε καν να στρίψει (στη Στροφή 2). Συνειδητοποίησε ότι πρόκειται για τον teammate του και δεν πρόκειται να πάθει κάτι εν τέλει”.
“Το πρόβλημα είναι αυτή η στροφή. Εάν εκεί υπήρχε χαλίκι ή τοίχος, τότε δε θα έβλεπες 4 μονοθέσια δίπλα-δίπλα. Ίσως έβλεπες δύο, και οι υπόλοιποι θα οπισθοχωρούσαν, επειδή θα γνώριζαν πως δεν υπάρχει τρόπος διαφυγής απ’ αυτό. Τώρα σκέφτονται ‘ΟΚ, δεν έχει σημασία, εάν απλά φρενάρω πολύ αργά, ίσως προπορεύομαι, θα βγω μπροστά, μπορεί να δώσω τη θέση μπορεί και όχι, δεν έχασα και κάτι. Αξίζει το ρίσκο’.”
“Και γι’ αυτό βλέπουμε τόση τρέλα στην πρώτη στροφή της πίστας αυτής. Πρόκειται για πρόβλημα που θα έχουμε κάθε χρόνο. Οδηγεί να τορπιλίζουν από την εξωτερική, γνωρίζοντας πως απλά μπορούν να πάνε ευθεία”.
Τα συμβάντα αυτά σήκωσαν αρκετές αντιδράσεις από οδηγούς, με τον George Russell να πρωτοστατεί. Ο Βρετανός, που εκκινούσε 5ος, κατηγόρησε τις πρακτικές αυτές ως “κούρεμα του γκαζόν”, ενώ ο Fernando Alonso αρκετά ωμά ανακοίνωσε πως ίσως και ο ίδιος αρχίσει να κόβει στροφές εάν δεν τιμωρείται ως κίνηση.
“Καταλαβαίνω πλήρως τους οδηγούς αυτούς, έκαναν τη δουλειά τους με το να μένουν εντός ασφάλτου, και σκέφτονταν ότι: ‘Για κάτσε λίγο, εδώ χάνω χρόνο. Ας φτιάξω τη δική μου γραμμή στις πρώτες στροφές και ας κερδίσω μερικές θέσεις”, ανέφερε γλαφυρά ο Brundle.
Αμφότεροι Leclerc και Verstappen ανέβηκαν στο βάθρο στο Autodromo Hermanos Rodriguez, με τον Ολλανδό να συνεχίζει το κυνήγι τίτλου, κλείνοντας κι άλλο τη διαφορά απ’ την κορυφή. Απ’ τους 40 πριν τον κυριακάτικο αγώνα, αυτή βρίσκεται στους 36, όμως πλέον απ’ τον Norris και όχι απ’ τον Piastri.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!









