Συχνά βλέπουμε οδηγούς να προσπαθούν να κάνουν τον ταχύτερο γύρο προς το τέλος του αγώνα, όταν το φορτίο καυσίμου τους έχει μειωθεί, για τίποτα παραπάνω πέρα από το γόητρό του επιτεύγματος. Αλλά από το 2019, πρόκειται κι επισήμως να επιβραβεύονται για το κατόρθωμα αυτό με έναν έξτρα βαθμό ο οποίος θα προσμετράται στα πρωτάθληματα οδηγών και κατασκευαστών.
Τα αφεντικά της Formula 1 και FIA έχουν εμπλακεί σε συζητήσεις σχετικά με την εισαγωγή νέων πρωτοβουλιών, και η απονομή του ενός βαθμού για τον ταχύτερο γύρο του αγώνα είναι μία η οποία δέχτηκε υποστήριξη. Η Ομάδα Στρατηγικής της έδωσε το πράσινο φως, όπως και η Ομάδα Αθλητικής Εργασίας.
Έγκριση από το Συμβούλιο της Formula 1 και επικύρωση από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ακολούθησαν, το οποίο σημαίνει πως ο νέος κανονισμός θα εφαρμοστεί από τον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς στην Αυστραλία την Κυριακή.
Υπάρχει όμως μία συνθήκη για απονομή του βαθμού αυτού. Μόνο οδηγοί οι οποίοι είναι στην πρώτη δεκάδα της κατάταξης στο τέλος του αγώνα είναι δικαιούχοι. Εάν κάνουν τον ταχύτερο γύρο και τερματίσουν ενδέκατοι ή πιο κάτω (ή δεν τερματίσουν καν), δεν θα τους προστίθεται ο έξτρα βαθμός.
Το σύστημα αυτό θα δώσει μία περαιτέρω διάσταση στους αγώνες καθώς οι οδηγοί οι οποίοι θα τρέχουν στην πρώτη δεκάδα θα έχουν κάτι ακόμα για το οποίο μπορούν να παλέψουν. Εξίσου, οδηγοί οι οποίοι τρέχουν έξω απ’ την δεκάδα θα έχουν κίνητρο να κάνουν τον ταχύτερο γύρο καθώς με τον τρόπο αυτό μπορεί να εμποδίσουν κάποιον αντίπαλο τους απ’ το να τον κερδίσει αυτός, ακόμη κι αν δεν γίνεται να τους απονεμηθεί ο βαθμός αυτός.
Για παράδειγμα, εάν ο Sebastian Vettel βρίσκεται στην πρώτη θέση ενός αγώνα και ο Lewis Hamilton εκτός της πρώτης δεκάδας με διαφορά, ο οδηγός της Mercedes θα μπορούσε να πιέσει ώστε να κάνει τον ταχύτερο γύρο, και με τον τρόπο αυτό να αποτρέψει τον αντίπαλο του απ’ το να πάρει τον έξτρα βαθμό.
Αυτό σημαίνει πως υπάρχουν 21 επιπλέον εν δυνάμει βαθμοί οι οποίοι μπορούν να διεκδηκηθούν κατά τη διάρκεια αυτής της σεζόν. Πέρυσι, ο Valterri Bottas κέρδισε το Βραβείο Ταχύτερου Γύρου απ’την DHL, μετά την εξασφάλιση των περισσότερων ταχύτερων γύρων, 7, στη διάρκεια της σεζόν.
«Πίσω προς το μέλλον»
Αυτή δεν θα είναι η πρώτη φορά που η Formula 1 προσφέρει μία τέτοια επιβράβευση, φυσικά. Ένας βαθμός για τον ταχύτερο γύρο του αγώνα δινόταν απ’ τον πρώτο αγώνα του παγκόσμιου πρωταθλήματος, το 1950, μέχρι το τέλος της σεζόν του 1959. Κατά τη περίοδο αυτή, όταν οι γύροι χρονομετρούνταν μόλις μέχρι το πρώτο δεκαδικό, ο ταχύτερος γύρος είχε μοιραστεί σε 4 περιπτώσεις, συμπεριλαμβανομένου του φημισμένου Βρετανικού Grand Prix το 1954 όταν 7 οδηγοί μοιράστηκαν τόσο την τιμή όσο και το ένα έβδομο του βαθμού ο καθένας!
Τότε το 1960, αποφασίστηκε πως αυτός ο βαθμός θα απονεμόταν στην έκτη θέση.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!