Παρά την άνετη διαφορά που έχει από την διώκτρια Ferrari, στην Red Bull λένε ότι προβληματίζονται από την «αλλόκοτη» αλλαγή στην φθορά των ελαστικών της σε σχέση με το Αυστριακό Grand Prix της Formula 1 που κόστισε στον Max Verstappen μια νίκη στον αγώνα.
Αφού κατέκτησε την pole position στα προκριματικά και μετά πήρε μια σχετικά απλή νίκη στον αγώνα sprint, ο παγκόσμιος πρωταθλητής φαινόταν έτοιμος να κατακτήσει την νίκη στο Red Bull Ring.
Αλλά η προσπάθεια του δεν αποδείχθηκε επαρκής, καθώς υπέστη πολύ μεγαλύτερη φθορά των ελαστικών εν συγκρίσει με την αντίπαλη Ferrari στην αρχή του αγώνα – χάνοντας το προβάδισμα από τον Charles Leclerc στον 12ο γύρο και μπαίνοντας για μια πρόωρη στάση μόλις έναν γύρο αργότερα.
Από εκεί κι έπειτα, ο Verstappen βρισκόταν πάντα πίσω τους πριν τελικά διασωθεί δεύτερος πίσω από τον Leclerc, έχοντας ωφεληθεί όταν ο Carlos Sainz αποσύρθηκε με βλάβη στον κινητήρα στα τελευταία στάδια του αγώνα.
Η Red Bull δεν μπορούσε να εξηγήσει την αλλαγή του ρυθμού από το Σάββατο στην Κυριακή, ειδικά καθώς οι κανόνες parc ferme της F1 σημαίνουν ότι οι ρυθμίσεις ήταν πανομοιότυπες και το γεγονός ότι πρόσφατα φαινόταν ότι ήταν σε εξαιρετικό δρόμο όσον αφορά την διαχείριση των ελαστικών.
«Ήταν περίεργο», είπε το αφεντικό της Red Bull, Christian Horner. «Μόλις πριν από μια εβδομάδα στο Silverstone φαινόμαστε αρκετά αξιοπρεπείς σε επίπεδο διαχείρισης. Νομίζω ότι το πρόβλημα είναι ότι αυτά τα ελαστικά είναι αρκετά ευαίσθητα και, αν δεν είσαι στο σωστό παράθυρο λειτουργίας τους, τότε μπορείς να το πληρώσεις, με την μορφή πρόωρης φθοράς, κάτι που συνέβη σε αρκετές ομάδες».
Ο Horner λέει ότι η Red Bull θα πρέπει να διερευνήσει ποιοι παράγοντες οδήγησαν στην αλλαγή της κατάστασης, καθώς με την Ferrari είχαν πανομοιότυπο ρυθμό στο sprint σε πολύ χειρότερο στο ίδιο το Grand Prix.
«Όταν κοιτάζετε τον αγώνα σπριντ, πιέσαμε λίγο περισσότερο στην αρχή, πληρώσαμε λίγο στο τέλος, αλλά σε όλη τη διάρκεια της ανάλυσής μας, ήμασταν πανομοιότυποι με τον ρυθμό της Ferrari», είπε.
«Το μόνο πράγμα που έχει αλλάξει κατά τη διάρκεια της νύχτας είναι η βροχή που ξέπλυνε την πίστα, η ελαφρά θερμοκρασία και φυσικά τα φορτία καυσίμου. Έτσι, πρέπει απλώς να καταλάβουμε γιατί, σε εκείνο το πρώτο stint, η κατάστασή μας ήταν σημαντικά χειρότερη από τον Charles και τον Carlos».
Η Ferrari υποψιάζεται ότι η κύρια διαφορά μεταξύ του sprint και του Grand Prix ήταν ότι ο Leclerc μπόρεσε να πιέσει τον Verstappen την Κυριακή – που σημαίνει ότι ο Ολλανδός δεν ήταν σε θέση να διαχειριστεί τα ελαστικά του με τον τρόπο που θα ήθελε.
Ο διευθυντής της ομάδας Mattia Binotto είπε: «Δεν νομίζω ότι υπάρχει μεγάλη διαφορά ρυθμού μεταξύ των δύο μονοθεσιών, αν υπάρχει.»
«Όσον αφορά την υποβάθμιση των ελαστικών, διάβασα ότι στο sprint νομίζω ότι είχαμε λίγο μεγαλύτερο πλεονέκτημα στη φθορά των ελαστικών, το οποίο μεταμορφώσαμε ακόμη περισσότερο στον αγώνα επειδή αρχίζουμε να ασκούμε πίεση στον Max από την αρχή. Τον αναγκάσαμε να έχει περισσότερο ρυθμό και να υποβαθμίζει περισσότερο τα ελαστικά. Οπότε νομίζω ότι αυτό που είδαμε στο sprint ήταν πιο εμφανές την Κυριακή επειδή ο Max πιέστηκε περισσότερο».
Όμως υπάρχει ένας ακόμη παράγοντας που ίσως συνέβαλε στην φθορά των ελαστικών της Red Bull. Σύμφωνα με αναφορές, τα μονοθέσια της Red Bull βρίσκονταν τουλάχιστον 10 κιλά πάνω από το ελάχιστο επιτρεπόμενο όριο, λόγω των πρόσφατων αναβαθμίσεων που εισήγαγαν. Στον αντίποδα η Ferrari ζύγιζε σχεδόν 798 κιλά που είναι και το ελάχιστο όριο.
Στο επόμενο Grand Prix στο Circuit Paul Ricard, αναμένονται παρόμοιες συνθήκες φθοράς ελαστικών, κάτι που προβληματίζει την Red Bull ήδη. Μένει να δούμε πως θα ανταποκριθεί εκεί, κι αν ήταν πρόβλημα μιας φοράς ή ένα πολυπαραγοντικό επιμένων θέμα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!