Αν δεν υπήρχε η αναμφίβολα σατανική σύμπτωση να μείνει ο Alonso από κινητήρα στο Indianapolis 500, το κύριο θέμα στα πηγαδάκια των petrolheads θα ήταν η αλληλουχία των πιτ από την Ferrari που έφεραν τον Γερμανό μπροστά από τον Raikkonen. Αμέσως ξύπνησαν φαντάσματα από το παρελθόν της Scuderia, με κυριότερο αυτό του 2002 στην Αυστρία που ο Barrichello παραχώρησε εμφατικά την θέση του στον Schumacher. Και όπως ξέρουμε καλύτερα να σου βγει το μάτι παρά το όνομα, για αυτό και καλό θα είναι να ρίξουμε μια πιο αναλυτική ματιά στο προσπέρασμα του αγώνα πριν βιαστούμε να καταδικάσουμε την Ferrari.
Κάτι που πέρασε εκτός ραντάρ από τους περισσότερους οπαδούς είναι πως ο Ricciardo βρέθηκε μπροστά από τον Bottas και Verstrappen με ακριβώς τον ίδιο τρόπο. Ο Max, από την 4η θέση, μπήκε για πιτ στον 32ο γύρο. Ήταν το πρώτο αμάξι που μπήκε μέσα και έκανε ένα σχετικά αργό πιτ. Η Mercedes το κάλυψε με το να βάλει τον Bottas στον επόμενο γύρο αλλά ο Ricciardo πιέσε πολύ για μερικούς γρήγορους γύρους και μπαίνοντας στον 38ο γύρο πήδηξε μπροστά από τους Bottas και Verstappen, αφήνοντας τον τελευταίο με την απορία πως και τι συνέβη.
Ο Raikkonen δε, από την στάση του σώματός του και την συμπεριφορά του μετά τον αγώνα, ήταν βαθιά απογοητευμένος για την τελική εξέλιξη. Έχοντας την pole και την πρωτοπορία για 34 γύρους, τον πλήγωσε που δεν κατάφερε να πάρει την νίκη μετά από καιρό.
Προφανώς και αν η Ferrari ήθελε να πάρει σοβαρό κεφάλι στο πρωτάθλημα οδηγών αυτό θα ήταν και το επιθυμητό αποτέλεσμα, μια και ο Vettel έχει έρθει στο Μονακό με 55 πόντους περισσότερους από τον Raikkonen,και όλα αυτά σε 5 αγώνες. Φυσικά ο Hamilton που καίγεται, δεν έχασε ευκαιρία να το επισημάνει λέγοντας «Είναι προφανώς σε εμένα πως η Ferrari επέλεξε τον πρώτο της οδηγό, οπότε θα πιέσουν ώστε ο Vettel να πάρει το 100% σε κάθε σαββατοκύριακο.»
Από την άλλη, ο λιγότερο ενθουσιώδης Toto Wolf δήλωσε με σιγουριά πως η Ιταλοί δεν μαγείρεψαν κάτι και απλά ο αγώνας εξελίχθηκε έτσι. Ποιος έχει δίκιο;
Ο Raikkonen στους πρώτους 21 γύρους γύριζε ένα κλικ γρηγορότερα από τον Vettel. Μετά, στον 23 γύρο, ο ρυθμός του άρχισε να πέφτει όπως και του Γερμανού. Ο Bottas το κατάλαβε αυτό και ερχόταν με φόρα από πίσω γυρνώντας κάπου ένα δέκατο πιο γρήγορα, με τον Verstappen να ακολουθεί.
Έχοντας χάσει ρυθμό η Ferrari, λόγο πρόσφυσης των πίσω ελαστικών όπως δήλωσαν μετά, τα 5 αυτοκίνητα ήρθαν πολύ κοντά και η Red Bull άρπαξε την ευκαιρία και έβαλε τον Max μέσα μήπως και βγει μπροστά από τον Bottas όπως είπαμε πιο πριν, κάτι που λειτούργησε μεν, για άλλον οδηγό δε.
Η Ferrari βρέθηκε σε έναν μικρό πανικό και φοβήθηκε πως ο χρόνος που έχανε θα ήταν βούτυρο στο ψωμί του Bottas που θα μπορούσε να προσπεράσει μπροστά και από τα δύο αμάξια. Και έτσι κάλεσε τον Rakkonen μέσα. Την συνέχεια την ξέρουμε, με τον Φιλανδό να βγαίνει πίσω από πολύ αργότερα μονοθέσια και ο Vettel να πετάει ρίχνοντας σχεδόν ένα δευτερόλεπτο τον γύρο του με τα ultra-soft που κανένας δεν περίμενε να έχουν τόση ζωή.
Όπως ανέφερε ο Toto Wolf, «Δεν ήταν ξεκάθαρο πως θα λειτουργήσουν τα ελαστικά, τα super-soft δεν ήταν αρκετά γρήγορα και ο Sebastioan μπόρεσε να κάνει μερικούς εκπληκτικούς γύρους στα ultra-soft, και αυτό του έδωσε την ευκαιρία έναντι του Kimi. Δεν πιστεύω πως το περίμεναν.»
Σε αυτό συνηγορεί και ο Christian Horner της Red Bull, που είπε μιλώντας για την δική του παρόμοια κατάσταση πως «Θα μπορούσαμε να βάλουμε τον Daniel πρώτον, αλλά αν είχε έναν καθαρό γύρο μετά θα έκοβε τον Max, και μετά θα έχουμε άλλη εξήγηση. Αυτός ο αγώνας πάντα θα δίνει αυτά τα σενάρια.»
Η αλήθεια είναι πως καμία ομάδα, και ειδικά αυτή που κυνηγάει το πρωτάθλημα, δεν θα έκανε ποτέ κάτι τόσο αυτοκτονικό με το να θυσιάσει ένα αμάξι της βάζοντάς το μέσα στην κίνηση επειδή όπως είπαν και από την Ferrari «ρισκάρεις πολλά να χάσεις το 1-2.» Και έχουν δίκιο.
Για να το πούμε απλά, ο Raikkonen δεν ήταν αρκετά γρήγορος όταν έπρεπε για να κερδίσει τον αγώνα. Το υποχρεωτικό πιτ που έκανε μπορεί να ήταν πολύ νωρίς αλλά ήταν αποτέλεσμα του καθοδικού του ρυθμού και του κίνδυνου που εμφάνιζε η Mercedes από πίσω. Την ίδια στιγμή που ο Vettel, χωρίς τον Kimi μπροστά του, εκτοξευόταν γύρο με το γύρο με τελειωμένα ultra-soft. Κάτι που δεν έκανε (ή δεν μπορούσε) ο Raikkonen με τα φρέσκα super-soft…
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!