O τίτλος μπορεί να μπερδεύει και να παραπέμπει σε fashion blog, ωστόσο το παρόν άρθρο δεν περιέχει συμβουλές καλλωπισμού… Στην πραγματικότητα είναι μια προσπάθεια αποτίμησης του τι αναμένουμε να δούμε στον αγώνα του Βελγίου, που σηματοδοτεί και την επανέναρξη του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1!
Το φετινό πρωτάθλημα αν μη τι άλλο δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί βαρετό. Όποιος σφάλλει και προβεί σε τέτοιους χαρακτηρισμούς, μάλλον είναι νοσταλγός μιας άλλης εποχής, όπου τα θετικά του βιώματα τον κατακλύζουν, βλάπτοντας την αντικειμενικότητά του. Αλλά η θεματική του άρθρου αυτή δεν έχει να κάνει με συγκρίσεις του παρελθόντος και κριτική προς τους ‘νοσταλγούς’… Ας δούμε λοιπόν τι περιμένουμε περίπου να δούμε από ομάδες και οδηγούς στην επανέναρξη του πρωταθλήματος!
Ξεκινώντας από τους πρωτοπόρους, έχει αισίως φθάσει η στιγμή να δούμε αν η Mercedes μπορεί να κάνει αυτό το άλμα που έκανε πέρυσι στην καλοκαιρινή διακοπή, αφήνοντας πολύ πίσω τον ανταγωνισμό. Η γερμανική ομάδα αυτή τη στιγμή φαίνεται να βρίσκεται λίγο πίσω από τη Ferrari, σύμφωνα με τα όσα ξέρουμε και μπορούμε να συμπεράνουμε με σχετική ασφάλεια και φαίνεται πως για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια έχει πραγματικό και ουσιαστικό ανταγωνισμό.
Μιλώντας για πρωτοπόρους δεν πρέπει να ξεχνάμε τον Hamilton! Ο Βρετανός τη φετινή χρονιά είχε τα προβλήματα του, όπως συνηθίζει στην αρχή κάθε χρονιάς, είναι εμφανώς επηρεασμένος από την αγωνιστική ‘πτώση’ της ομάδας του, όμως παρόλα τα προβλήματα του στέκεται μόνος πρώτος με μια διαφορά 24 βαθμών! Όχι και άσχημα… Έτσι; Σε αυτό το σημείο πρέπει να αναγνωρίσουμε πως ο Βρετανός είχε πολύ τύχη μέχρι τώρα, αρκετές ατυχίες επίσης, αλλά κατάφερε να δείξει πως 4 πρωταθλήματα κάτι σημαίνουν… Νίκη από 14η θέση, pole position με καταρρακτώδη βροχή και εκμετάλλευση κάθε λάθους αντιπάλου σε δύσκολες συνθήκες. Θα μπορέσει τελικά να πάρει μια 3η συνεχόμενη νίκη και να βάλει τους θεμέλιους λίθους για το 5ο πρωτάθλημα;
Στον έτερο οδηγό της Mercedes η τύχη σίγουρα δεν είναι με το μέρος του… Σε μια χρονιά όπου ο Φινλανδός αντικειμενικά δείχνει πως έχει ότι χρειάζεται για να βρίσκεται με τους πρωταθλητές, δεν έχει καταφέρει να το μεταφέρει αυτό στον πίνακα της βαθμολογίας. Με αποκορύφωμα βέβαια τον αγώνα στο Μπακού! Το μόνο που χρειάζεται ο Bottas είναι να συνεχίσει να οδηγεί όπως κάνει πολύ καλά φέτος, ώστε να συνεχίσει να χαίρει της εκτίμησης της ομάδας του και ελπίζει πως έτσι ίσως έρθει η πολυπόθητη νίκη που του αξίζει φέτος… Και γιατί όχι στην υπέροχη αυτή πίστα;
Στην 2η θέση της κατάταξης βρίσκεται ο Vettel, σε μια περίεργη για τον ίδιο χρονιά. Είχε καταπληκτικές στιγμές, όπως η νίκη στο Silverstone, αλλά και μεγάλες απογοητεύσεις, όπως το DNF στη Γερμανία. Ο Γερμανός είναι ξεκάθαρα ακόμα στη μάχη του τίτλου, έχει μονοθέσιο στο οποίο μπορεί να στηριχθεί και με το οποίο μπορεί να ελπίζει. Έχει δεχθεί αρκετή κριτική, όπως και ο Hamilton, όμως έχει μάθει να ζει μέσα σε αυτή και στις δύσκολες στιγμές ποτέ δεν φοβήθηκε να βγει μπροστά! Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Η νίκη στο Βέλγιο μοιάζει αρκετά σημαντική και ο Sebastian το ξέρει. Και πιστεύω πως θα το δείξει. Γιατί όπως επεσήμανα και λίγο πριν για τον Hamilton, τα 4 πρωταθλήματα δεν τα πήρε κανένας στον αυτόματο πιλότο… Μόνο αυτοί οι 2 ξέρουν τι έχουν τραβήξει και πως έχουν καταφέρει να φθάσουν στη θέση που είναι τώρα!
Ο 2ος Φινλανδός του grid, o 39-χρονος Raikkonen φέτος οδηγεί σε υψηλά στάνταρ και ο κόσμος της Scuderia έχει αναγνωρίσει τη συνεισφορά του. Μάλλον θα συνεχίσει επάξια και την επόμενη σεζόν με την ιταλική ομάδα και το μόνο που απομένει είναι να συνεχίσει να δείχνει γιατί του αξίζει η θέση του. Ο ρόλος που θα έχει από εδώ και πέρα πιθανότατα θα είναι να κόβει βαθμούς από τον Hamilton, σε μια προσπάθεια ενίσχυσης του team-mate του! Αλλά για να μην παρεξηγηθώ… Αυτό δεν σημαίνει πως θα επιδιώκει τη σύγκρουση με τον Hamilton. Απλά κυριότερος στόχος του θα είναι να βρεθεί μπροστά από τον Βρετανό, δίνοντας έτσι πλεονέκτημα στον Seb.
Στη μάχη του τίτλου είναι και η Ferrari, που δείχνει πολύ δυνατή φέτος, αξιόπιστη και έχει καταπληκτική εξέλιξη μέσα στη σεζόν! Κάτι που παλαιότερα της έλειπε. Το μεγάλο στοίχημα για την ομάδα του Maranello είναι να δείξει πως η εξέλιξη του μονοθεσίου δεν έχει τελειώσει, κάτι που πέρυσι της στοίχισε λίγο-πολύ τον τίτλο, καθώς στο 2ο μισό δεν έδειχνε ικανή για νίκες. Η πίστα του Βελγίου είναι εκεί που θα εμφανιστεί η τελευταία αναβάθμιση του κινητήρα και μένει τώρα να δούμε τι σημαίνει αυτό για την Scuderia και τις ελπίδες της για τίτλους…
Πιο πίσω η Red Bull, που βρίσκεται σε μια περίεργη περίοδο, είναι αναμενόμενο πως δεν πηγαίνει για τρομερά πράγματα, σε μια πίστα όπου ο κινητήρας είναι το παν. Ο Ricciardo στο τέλος της σεζόν αποχωρεί, ο κινητήρας της ομάδας θα αλλάξει το 2019, ο Gasly έρχεται μαζί με την Honda. Μάλλον η αυστριακή ομάδα θα έχει το βλέμμα της στην Toro Rosso, λόγω κινητήρα Honda, ενώ οι οδηγοί της απλά θα προσπαθήσουν για το καλύτερο. Το μόνο σίγουρο είναι πως ο Ricciardo θα προσπαθήσει να το απολαύσει!
Ας δούμε ποιοι θα είναι τελικά οι πιο αναζωογονημένοι το Σαββατοκύριακο του αγώνα!
Υ.Γ.1: Όποιος κρίνει τον Vettel που βγήκε με slick ελαστικά και βρεγμένο οδόστρωμα εκτός πίστας στη Γερμανία, να αναζητήσει πόσοι οδηγοί έτρεχαν με ανοιχτό το DRS στη νέα ζώνη στο Silverstone στους τελευταίους γύρους… Μια μικρή βοήθεια: από τους 5 των μεγάλων ομάδων, οι 4 δεν το χρησιμοποιούσαν! Και μια 2η βοήθεια: ο μόνος που το χρησιμοποίουσε είχε ενοχλήσεις στον αυχένα, σε μια κακοστρωμένη άσφαλτο.
Υ.Γ.2: Όποιος κρίνει τον Hamilton για την γκρίνια του σε ορισμένες περιπτώσεις, ας ξαναδεί λίγο τον αγώνα στην Αγγλία και την Γερμανία… Με τέτοιες εμφανίσεις, ας γκρινιάζει όσο θέλει!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!