Έπειτα από ένα ακόμη δύσκολο Σαββατοκύριακο για τη Williams Racing στο Grand Prix του Μονακό, η Βρετανική ομάδα έρχεται αντιμέτωπη και πάλι με τα σχόλια και τις κριτικές τόσο των οπαδών της όσο και των φιλάθλων της Formula 1.
Χωρίς αμφιβολία, η Williams είναι μία ομάδα η οποία έχει γράψει πάρα πολλές φορές το όνομα της με χρυσά γράμματα στην ιστορία της F1 και με τους οδηγούς της να έχουν δώσει τρομερές μάχες και να έχουν κατακτήσει αρκετές φορές το πρωτάθλημα οδηγών χαρίζοντας φοβερά προσπεράσματα και στιγμιότυπα.
Όμως, πώς από τις χρυσές σελίδες της ομάδας φτάσαμε στους αδιάφορους και ανούσιους αγώνες για εκείνη; Δεν είναι η πρώτη φορά όπου μία ομάδα της Formula 1 όπως η Williams έχει δύσκολες στιγμές στην ιστορία της αλλά έπειτα από την καταστροφική όπως αποδείχτηκε θητεία της Claire Williams, ήρθε η ώρα για αλλαγές και την πώληση της εταιρίας στην Dorilton Capital έναντι 156.000.000 ευρώ με Διευθύνοντα Σύμβουλο τον επιτυχημένο και από το project της VW στο WRC, Jost Capito.
Η πώληση αυτή ήταν “ανάσα” όπως φάνηκε για την Williams έπειτα από τις πολύ κακές χρονιές με αποκορύφωση τον τερματισμό του τίτλου συνεργασίας με την ROKiT. Πολλές φορές ακούσαμε την Claire Williams να λέει ότι το μπάτζετ ήταν σημαντικά μειωμένο και ότι τα χρήματα δεν ήταν αρκετά από την F1 για να παρουσιαστεί ένα σωστό μονοθέσιο και να λειτουργήσουν και πάλι τα τμήματα του εργοστασίου, όπως τις ένδοξες ημέρες με τις ευρεσιτεχνίες να αφήνουν άφωνες όλες τις ομάδες του grid.
Το μπάτζετ και η διαχείριση
Σε πολλές δηλώσεις η πρώην ιδιοκτήτρια της ομάδας τόνισε ότι η “πίτα” στην μοιρασιά των χρημάτων της Formula 1 δεν είναι σωστή με τις πρωτοπόρες ομάδες να παίρνουν τα πιο πολλά χρήματα και την Williams που ήταν τελευταία να μην έχει απολαβές.
Ο Jost Capito δήλωσε πρόσφατα στο περιοδικό GP Racing, “Έχω μείνει έκπληκτος με όλες τις εγκαταστάσεις και τον τρόπο που λειτουργούν οι εργαζόμενοι εδώ.”
Η συνέντευξη στην συνέχεια έδειξε την σκληρή εικόνα που επικρατεί στο εργοστάσιο, αλλά την ίδια στιγμή είπε ότι οι εγκαταστάσεις παραμένουν σε ένα εξαιρετικό επίπεδο, και αυτό οφείλουμε να το παραδεχτούμε στην ομάδα, αλλά χωρίς προσωπικό σε συγκεκριμένες θέσεις, τότε μιλάμε για ανθρώπους που κάνουν δύο και τρεις εργασίες ταυτόχρονα μέσα σε ένα εργοστάσιο.
Η Williams Racing είναι από τις λίγες ομάδες που έχουν μία εξαιρετική αεροδυναμική σήραγγα, 3D εκτυπωτές, τμήματα μηχανικής και καινοτομίας, με τον Jost Capito να δηλώνει ότι είναι όλα σε εξαιρετική κατάσταση και δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα αυτά των υπόλοιπων ομάδων.
Πώς γίνεται λοιπόν μία ομάδα με υψηλό κύρος, με όλες αυτές τις εγκαταστάσεις και όλες αυτές τις καινοτομίες να είναι πιο πίσω από ομάδες που δεν έχουν ούτε τα βασικά στο εργοστάσιο τους; Πρώτο μέλημα της ομάδας θα πρέπει να είναι μετά την αλλαγή ιδιοκτησίας η πρόσληψη κατάλληλου προσωπικού για την σωστή λειτουργία και πάλι στο εργοστάσιο, και ένα καλό παράδειγμα είναι αυτό της McLaren, η οποία βρέθηκε σε παρόμοια κατάσταση και ανέκαμψε, προσλαμβάνοντας ένα γνώστη στην διαχείριση των ομάδων σε δύσκολες συνθήκες, τον Zak Brown.
Το μπάτζετ είναι ο βασικός παράγοντας στην F1 και είναι δύσκολο να το διαχειριστούν ομάδες οι οποίες δεν βρέθηκαν ποτέ σε παρόμοιες καταστάσεις, αλλά όταν είσαι μία από τις κορυφαίες ομάδες πρέπει να διαχειριστείς και τις πιο δύσκολες καταστάσεις και να φτάσεις και πάλι στην κορυφή, εκεί όπου ανήκει πραγματικά η Williams.
Οι οδηγοί της ομάδας και τα αγωνιστικά σαββατοκύριακα
Όσα και να έχουν γραφτεί όλα αυτά τα χρόνια μπορούν να σβηστούν σε ένα αγωνιστικό σαββατοκύριακο ή σε μία Κυριακή.
Η ομάδα είναι αρκετά βελτιωμένη φέτος σε σχέση με τις προηγούμενες σεζόν όπου ήταν κολλημένη στον πάτο της κατάταξης και είναι πλέον γνωστό ότι παλεύει για να μπει στην 10άδα με τους οδηγούς George Russell και Nicholas Latifi, δύο πολλά υποσχόμενους οδηγούς για το μέλλον.
Πώς όμως όταν έχεις ένα αργό μονοθέσιο και έναν μαθητευόμενο οδηγό από την Formula 2 που παλεύει ακόμα για να σταθεροποιήσει την απόδοση του τα σαββατοκύριακα, θα μπεις στην 10άδα;
Με οδηγούς “pay driver” που οδηγούν την Παρασκευή στις ελεύθερες δοκιμές, η Williams στερείται απαραίτητες πληροφορίες των ελεύθερων δοκιμών, από έναν μάλιστα έμπειρο οδηγό όπως οι Kubica, Hulkenberg και να βοηθήσουν στο σωστό set up του μονοθέσιου.
Η κριτική στην ομάδα ήταν πολύ έντονη από τότε που ξεκίνησε αυτό και ένα παράδειγμα είναι αυτό της Alfa Romeo όπου οι δύο έμπειροι οδηγοί της Robert Kubica (οδηγός δοκιμών) και Kimi Raikkonen βοηθούν στην εξέλιξη του μονοθέσιου και στο set up τόσο την Alfa όσο και τον νεαρό οδηγό Antonio Giovinazzi που είδαμε στο Monaco GP αυτό το Σαββατοκύριακο να σημειώνει τον πρώτο του πολύτιμο βαθμό στην μάχη για την 8η θέση!
Κεφάλαιο George Russell
Δεν είναι κρυφό ότι αποτελεί έναν από τους κορυφαίους οδηγούς του grid και ίσως να είναι ο επόμενος πρωταθλητής της F1 στο μέλλον, ερχόμενος από την F2 με πολλές αξιόλογες προσπάθειες, σοβαρός και χωρίς να υστερεί σε τίποτα από τους άλλους οδηγούς του grid.
Όμως η κλεψύδρα άρχισε να μετράει αντίστροφα για τον Βρετανό διότι με τα δικά του λάθη πέρυσι και τις λάθος εκκινήσεις μέχρι στιγμής φέτος δείχνει ότι δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις δυσκολίες της ομάδας.
Δεν ήταν κρυφό ότι μας εξέπληξε όλους το Σαββατοκύριακο στο Μπαχρέιν πέρυσι και ότι θα μπορούσε να πάρει την νίκη, εάν δεν ήταν άτυχος, όμως όπως δήλωσε ο ίδιος το μυαλό του δεν είναι πλέον εκεί και ότι τώρα αγωνίζεται για την Williams.
Πώς όμως ανταποκρίνεται στα δημοσιεύματα που τον θέλουν στην θέση του Lewis Hamilton ή του Vallteri Bottas στην Mercedes; Πάντα ένας οδηγός έχει το μυαλό του στο μέλλον και όταν είσαι σε μία πολύ δύσκολη θέση και με πίεση από την ομάδα για βαθμούς τότε σκέφτεσαι κάτι καλύτερο.
Μήπως στην Williams θα πρέπει να πάρουν πιο δραστικά μέτρα στα αγωνιστικά Σαββατοκύριακα; Με στρατηγικές στα pit stop οι οποίες ήταν αδιάφορες και με τους οδηγούς να μένουν πολλές φορές εκτός μάχης για να μην συγκρουστούν και εγκαταλείψουν περιμένοντας τους άλλους να κάνουν κάποιο λάθος και να βρεθούν έστω στην 10η θέση!
Το θετικό στην Williams είναι ότι τα pit stop και οι μηχανικοί της κάνουν φοβερή δουλειά και οι χρόνοι είναι άψογοι δείχνοντας ότι είναι από τα λίγα πράγματα στην ομάδα που λειτουργούν τέλεια τα τελευταία χρόνια.
Τα 750 Grand Prix της Williams και το livery της McLaren
Μιλάμε για δύο από τις κορυφαίες ομάδες της F1 και το livery της McLaren δεν θα μπορούσε να μην σου τραβήξει την προσοχή στο GP του Μονακό. Στο ίδιο σαββατοκύριακο η άλλη μεγάλη Βρετανική ομάδα συμπλήρωνε 750 GP στην Formula 1 τοποθετώντας τα ονόματα 100 τυχερών επάνω στο Halo του μονοθέσιου. Η συγκεκριμένη κίνηση ωστόσο καλωσορίστηκε με παγωμάρα και αδιαφορία.
Γιατί η ομάδα να μην έχει ένα επετειακό livery με τα χρώματα των μονοθέσιων από τις προηγούμενες δεκαετίες; Γιατί να μην καλύψει και τα δύο μονοθέσια με τα ονόματα των φιλάθλων της, καθώς το φετινό μονοθέσιο της ομάδας δεν είναι “γεμάτο” από χορηγούς;
Στο twitter υπήρξε θύελλα αντιδράσεων διότι μία μικρή ζωγραφιά ενός νεαρού παιδιού κατάφερε να είναι πιο εντυπωσιακή από ένα livery των 750 Grand Prix. Στον αντίποδα, ένα livery της McLaren όχι μόνο κατάφερε να τραβήξει όλα τα βλέμματα αλλά και να φέρει καινούργιους χορηγούς σε ένα GP το οποίο είναι γεμάτο από επιχειρηματίες μιας και είναι από τα πιο διάσημα στη F1, ενώ η φρέσκια αυτή εμφάνιση, μαζί με το βάθρο του Lando Norris κατάφερε να δώσει χαρά και χαμόγελα στους θεατές και φιλάθλους της ομάδας.
Τέλος να σημειωθεί ότι θα μπορούσαμε να αναφέρουμε πολλά ακόμα παραδείγματα στο άρθρο και ότι είναι λυπηρό να παραθέτουμε όλα αυτά τα γεγονότα για μία ομάδα με την οποία μεγαλώσαμε παρακολουθώντας τη να πρωταγωνιστεί αλλά η ομάδα του F1fan.gr όπως και όλος ο φίλαθλος κόσμος της Formula 1 θα ήθελε να δει τη Williams Racing ξανά στην κορυφή να παλεύει για βάθρα και νίκες.
Επιμέλεια κειμένου: Γιάννης Κλούρης
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!