Πριν από 2 μέρες ο Heinz-Harald Frentzen έκλεισε τα 51 του χρόνια. Ήταν ένας οδηγός που δεν θα χαρακτηριζόταν ως “το σούπερ ταλέντο” αλλά σίγουρα, άξιζε μία θέση στο grid της τότε εποχής.
Ο Frentzen δεν έκανε την καριέρα που πολλοί θα περίmεναν, καθώς στις χαμηλότερες κατηγορίες και συγκεκριμένα στην Formula 3, ήταν σε ορισμένες περιπτώσεις ταχύτερος από τον Michael Schumacher. Η καριέρα του στην Formula 1 δεν ήταν ανάλογη.
Ο Γερμανός πραγματοποίησε το ντεμπούτο του το 1994 με την ομάδα της Sauber. Η καριέρα του τελείωσε στην ίδια ομάδα το 2003. Ήταν ένας ταπεινός οδηγός ο οποίος δούλευε διαρκώς. Έκανε αρκετά λάθη, ιδιαίτερα στο ξεκίνημα της καριέρας του αλλά αν εξαιρέσουμε το 1997, ο Frentzen δεν ηττήθηκε ποτέ από teammate του.
Έχοντας να αντιμετωπίσει στο ντεμπούτο του οδηγούς όπως ο ταλαντούχος Wendliger και ο πολύπειρος Andrea de Cesaris, o Frentzen κατόρθωσε να φέρει καλύτερα αποτελέσματα. Παρότι σε 15 αγώνες είχε τρακάρει 7 φορές. Ο de Cesaris ηττήθηκε 8-1 στις κατατακτήριες από τον Frentzen, ενώ στον μοναδικό αγώνα που τερμάτισαν και οι 2, ο Γερμανός τερμάτισε πιο μπροστά. Συνολικά είχε 7 πόντους εκείνη τη χρονιά, ενώ ο de Cesaris 4.
Το 1995 ο Frentzen είχε ξανά για team mate τον Wendlinger ο οποίος αντικαταστάθηκε από τον Cristophe Boullion. Ο Γερμανός είχε 15 πόντους στο τέλος εκείνης της season ενώ οι άλλοι 2 μαζί, μόλις 3. Απέναντι στον Boullion είχε το επιμέρους 7-0 σε αγώνες και στις κατατακτήριες το εντυπωσιακό 11-0.
Το 1996 η δουλειά του έμελλε να είναι δυσκολότερη, καθώς είχε να αντιμετωπίσει τον Johnny Herbert. O Frentzen, ο οποίος άρχιζε να ωριμάζει και ως οδηγός είχε 13-3 τον Βρετανό στις κατατακτήριες και 5-2 σε αγώνες. Στο πρωτάθλημα, ο Frentzen τελείωσε με 7 βαθμούς, 3 περισσότερους απ’ ότι ο team mate του.
Το 1997 ήταν η μεγάλη ευκαιρία του Γερμανού, καθώς από την αδύναμη Sauber, μεταπήδησε στην πρωταθλήτρια Williams η οποία ήθελε να υπερασπιστεί τον τίτλο της απέναντι στην Ferrari και τον Schumacher. Εκεί, ο Frentzen δεν κατάφερε να ανταγωνιστεί όσο θα ήθελε τον Jacques Villeneuve. Το 4-13 στις κατατακτήριες λέει πολλά. Στους αγώνες ο Frentzen κατάφερε να τα πάει καλύτερα έχοντας 5-7 έναντι του team mate του. Στην βαθμολογία, όμως ήταν στο 42-81. Τερμάτισε βέβαια στην 2η θέση του πρωταθλήματος (λόγω και της αποβολής του Schumacher). Ο Frentzen ωστόσο έπαιξε καθοριστικό ρόλο για το πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Ιδιαίτερα αν συγκρίνει κάποιος τα αποτελέσματά του με εκείνα του Irvine.
Το 1998 η Williams έμεινε πολύ πίσω σε σχέση με τους ανταγωνιστές της. Δεν είχε την παραμικρή πιθανότητα να υπερασπιστεί την πρωτιά που είχε τα περασμένα 2 χρόνια, με συνέπεια τόσο ο Frentzen όσο και ο Villeneuve να μην είναι σε θέση να πρωταγωνιστήσουν. Στη μεταξύ τους μονομαχία τα πράγματα ήταν αρκετά ισορροπημένα. Ήττα 6-10 στις κατατακτήριες, ισοπαλία 7-7 στους αγώνες και στην τελική βαθμολογία του 1998 πήρε 17 βαθμούς, 4 λιγότερους από τον Καναδό. Παρά την αρκετά καλή χρονιά του 1998, η βρετανική ομάδα δεν ανανέωσε τη συνεργασία της μαζί του. Έτσι, ο Frentzen μετακόμισε στην Jordan.
To 1999 ήταν η καλύτερη χρονιά του στην Formula 1. Κυριολεκτικά διέλυσε τον πρωταθλητή, Damon Hill, με 14-2 στις κατατακτήριες και 10-1 στους αγώνες. Το 54-7 στην τελική βαθμολογία τα λέει όλα. Πήρε 2 νίκες και στο πρωτάθλημα τερμάτισε στην 3η θέση.
Το 2000 και το 2001 είχε ως teammate τον πολύ καλό, Jarno Trulli. O Trulli ήταν καλύτερος στις κατατακτήριες με 18-9 αλλά ο Frentzen καλύτερος στους αγώνες με 7-4 και 17-15 συνολικά πόντους. Με 4 αγώνες να απομένουν για το τέλος της season του 2001 μετακινήθηκε στην Prost, η οποία δεν απέδιδε καλά. Από την αδύναμη Prost μετακινήθηκε στην ακόμα πιο αδύναμη Arrows για το 2002. Με τον Bernoldi για ομόσταυλό του, ο Frentzen επικράτησε με το εμφατικό 11-1 σε κατατακτήριες, 2-1 σε αγώνες και 2-0 σε πόντους.
Το 2003, στην τελευταία του χρονιά στην Formula 1 επέστρεψε στην Sauber. Εκεί είχε να αντιμετωπίσει έναν ακόμα καλό οδηγό. Τον Nick Heidfeld. O Heidfeld είχε κερδίσει τον Massa το 2002, ήταν κοντά στον Raikkonen το 2001, ενώ αργότερα επικράτησε του Webber αλλά και του Kubica. Στη μεταξύ τους μάχη, ο Frentzen ηττήθηκε με 7-10 στις κατατακτήριες αλλά κέρδισε με 6-2 στους αγώνες και 13-6 στη βαθμολογία του 2003.
Με εξαίρεση το 1997, ο Frentzen δεν αγωνίστηκε ποτέ σε κορυφαία ομάδα. Ήταν ένας οδηγός κάπου στη μέση του grid και δεν είχε στραμμένα τα βλέμματα πάνω του. Ως ένας οδηγός κάπου στη μέση, ίσως ήταν ο κορυφαίος της εποχής του και ίσως να άξιζε μια 2η ευκαιρία για κάτι καλύτερο ώστε να μπορούσε να διεκδικήσει περισσότερα. Πάντως, σε 10 χρόνια πήρε συνολικά 3 νίκες.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!