Το κόλπο με το bib της Red Bull μπορεί να ήταν «λίγο υπερβολικό», αλλά ο Lewis Hamilton έχει επαινέσει την καινοτομία τους αν και αναρωτιέται αν η περίοδος νικών τους έχει τώρα σταματήσει.
Πριν την επιστροφή της Formula 1 από την φθινοπωρινή διακοπή με το Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών, αναφέρθηκαν υποψίες για μια ομάδα που εκμεταλλευόταν ένα σύστημα ρύθμισης ύψους ανάρτησης στα αυτοκίνητά τους χρησιμοποιώντας το bib, ή T-Tray.
Η ρύθμιση του bib, ή T-tray, ενός βασικού αεροδυναμικού στοιχείου που βρίσκεται κάτω από το αυτοκίνητο, επηρεάζει τη ροή του αέρα και τον τρόπο εισόδου του αέρα κάτω από το δάπεδο του αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με την αρχική αναφορά, η συσκευή εντοπίστηκε στα έγγραφα που οι ομάδες παρέχουν στη FIA, επιβεβαιώνοντας ότι «οποιαδήποτε ρύθμιση της απόστασης του από το έδαφος από το μπροστινό bib, κατά τη διάρκεια των συνθηκών parc ferme απαγορεύεται αυστηρά από τους κανονισμούς».
Η Red Bull αποκάλυψε ότι είχε ένα τέτοιο σύστημα, «αν και είναι μη προσβάσιμο μόλις το αυτοκίνητο είναι έτοιμο για οδήγηση».
Πρέπει να τονιστεί ότι δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι η Red Bull χρησιμοποίησε το σύστημα ρύθμισης ύψους ανάρτησης υπό συνθήκες parc ferme, ενώ οι νέες λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του καθιστούν επίσης σαφές ότι οι οδηγοί δεν είχαν κανέναν έλεγχο πάνω του ενώ βρίσκονταν στο κόκπιτ του αυτοκινήτου.
Ωστόσο, παραμένουν μεγάλα ερωτήματα. Ένα από αυτά είναι πόσο καιρό έχουν οι Red Bull το “κόλπο με το μαντήλι” στα αυτοκίνητά τους.
Η ομάδα του Milton Keynes έχει κερδίσει τρία Πρωταθλήματα Οδηγών με τον Max Verstappen από το 2021 έως το 2023, και φέτος είναι στον δρόμο για να κερδίσει ένα τέταρτο.
Κέρδισαν επίσης το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών για δύο συνεχόμενα χρόνια, το 2022 και το 2023.
Ο Hamilton, που έχασε τον τίτλο του 2021 από τον Verstappen, έχει αναλογιστεί αν η απαγόρευση της FIA σε τέτοιες τακτικές, σημαίνει το τέλος της νικηφόρας πορείας της Red Bull.
Αλλά ακόμα και αν έχει υπάρξει ένα παράνομο κόλπο, επαινεί την καινοτομία της ομάδας.
«Μόλις το άκουσα πριν έρθω εδώ.» Αλλά νομίζω ότι το άθλημα μας έχει να κάνει με την καινοτομία. Η Red Bull ήταν οι πρωτοπόροι και έχουν καινοτομήσει,» είπε ο οδηγός της Mercedes.
«Τελικά, όλες οι ομάδες κοιτάζουν τους κανόνες και προσπαθούν να βρουν πώς να τους χειριστούν και να αποκομίσουν το μέγιστο από αυτούς, ακόμα κι αν είναι λίγο πάνω από το όριο. Στο τέλος της ημέρας, έκαναν καλύτερη δουλειά. Ένας Θεός ξέρει πόσο καιρό το έχουν αυτό, και κερδίζουν πρωταθλήματα. Ίσως αυτό σταματήσει τώρα…»
Η Red Bull μπαίνει στους τελευταίους έξι αγώνες της σεζόν με προβάδισμα στην κατάταξη των οδηγών, με τον Verstappen να προηγείται κατά 52 βαθμούς του Lando Norris, ενώ η McLaren είναι 41 βαθμούς μπροστά από τη Red Bull.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!