Αποχωρεί από τη Haas ο Guenther Steiner, με τον Ayao Komatsu, επικεφαλής μηχανικής της ομάδας, να διαδέχεται τον απελθόντα επικεφαλής.
Τα ένα-έκπληξη ανακοινώθηκαν από την αμερικάνικη ομάδα προ ολίγου, στον απόηχο μιας απογοητευτικής σεζόν φέτος, που έφερε τη Haas στη 10η και τελευταία θέση στους Κατασκευαστές.
Το συμβόλαιο του Steiner με την ομάδα έληγε στο τέλος του 2023, με τον Gene Haas, ιδιοκτήτη της ομάδας, να επιλέγει να μην το ανανεώσει.
Πέραν του Steiner, να τονιστεί πως λίγο καιρό πριν αποχώρησε από την ομάδα και ο Simone Resta, μέχρι πρότινος τεχνικός διευθυντής.
Ο Steiner ήταν ο ιθύνων νους πίσω από τη σύσταση της Haas. Ο ίδιος ανέπτυξε την ιδέα της ίδρυσης μιας ομάδας που θα αξιοποιεί μεγάλο μέρος της τεχνολογίας της Ferrari, “πουλώντας” τη συγκεκριμένη ιδέα στη Haas, εταιρεία κατασκευής εξαρτημάτων και μηχανών. Απ’ ότι φαίνεται, ο ιδρυτής της ομάδας θα είναι αυτός που θα πληρώσει το “μάρμαρο” για το κακό 2023.
Δεν αποτελούσε μυστικό πως ανάμεσα σε Steiner και Haas υπήρχαν στιγμές έντασης κατά καιρούς. Δείγμα της διχογνωμίας ανάμεσα στους δύο άνδρες φαίνεται πως αποτελεί και η απόφαση, στους τελευταίους δύο αγώνες του 2023, να τρέξουν τα μονοθέσια των Kevin Magnussen και Nico Hulkenberg με παλιό και νέο spec, κάτι που μαρτυρά διαφορετικές απόψεις αναφορικά με την κατεύθυνση στον σχεδιασμό του μονοθεσίου που έπρεπε να παρθεί.
Επί της ουσίας, ο Steiner φέρεται να ζητούσε μεγαλύτερη επένδυση, ως μια προσπάθεια να διατηρήσει την ομάδα του στα ίδια επίπεδα εξόδων με τον ανταγωνισμό, καθώς πολλές ομάδες προχωρούν σε ανανέωση των υποδομών τους. Την ίδια στιγμή, η Haas επικεντρωνόταν στο πώς θα αξιοποιήσει πιο αποδοτικά τον ήδη υπάρχοντα εξοπλισμό και υποδομές της.
Η πτώση στη 10η θέση του πρωταθλήματος είναι μεγάλο πλήγμα στα έσοδα από τη F1, κάτι που σημαίνει πως για το 2024 θα πρέπει να επενδυθούν περισσότερα χρήματα στο budget από ίδιους πόρους σε σχέση με το αναμενόμενο, κάτι που δεν αφήνει περιθώρια για επιπλέον επενδύσεις σε υποδομές.
Στον αντίποδα, οι Williams, Sauber (πλέον Stake ως ομάδα) και η AlphaTauri, πήραν την απόφαση να αξιοποιήσουν το δικαίωμα του επιπλέον budget για capex επενδύσεις που παρέχει η FIA, δεσμευόμενες να προχωρήσουν σε εκσυγχρονισμούς, εν αναμονή και των κανονισμών του 2026 και των αλλαγών που αυτοί θα φέρουν.
Από την ομάδα, πλέον, είναι γνωστό πως τα καθήκοντα του Steiner αναλαμβάνει ο Ayao Komatsu, που θα ηγείται της στρατηγικής και της εμφάνισης εντός πίστας.
Ο Komatsu θα λάβει υποστήριξη στο εμπορικό και οργανωσιακό κομμάτι από στέλεχος που θα αναλάβει τον ρόλο του COO και ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί. Το συγκεκριμένο πρόσωπο, αναμένεται να προσηλωθεί κυρίως σε εργασίες εκτός των αγωνιστικών. Από την πλευρά του ιδιοκτήτη, Haas, συνεχίζεται η προσπάθεια για βελτίωση της επίδοσης του οργανισμού.
Ayao Komatsu comments on his appointment as Team Principal of MoneyGram Haas F1 Team.#HaasF1 pic.twitter.com/n7mRVI86GF
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) January 10, 2024
“Θα ήθελα, αρχικά να ευχαριστήσω τον Guenther Steiner για όλη τη σκληρή του δουλειά την τελευταία δεκαετία και να του ευχηθώ τα καλύτερα για το μέλλον”, αναφέρει ο Haas.
“Καθώς προχωρούμε, ως οργανισμός, ήταν ξεκάθαρο πως χρειαζόμαστε βελτίωση στις επιδόσεις μας εντός πίστας. Διορίζοντας τον Ayao Komatsu ως επικεφαλής, θέτουμε τη μηχανική στην καρδιά του management μας”.
“Είχαμε κάποιες επιτυχίες, όμως θα πρέπει να φέρνουμε αποτελέσματα με σταθερότητα, ώστε να πετύχουμε τους ευρύτερους στόχους μας, ως οργανισμός. Θα πρέπει να είμαστε αυτάρκεις και αποδοτικοί με τους πόρους που διαθέτουμε, όμως η βελτίωση του σχεδιασμού και των ικανοτήτων μας είναι βασικό στέλεχος της επιτυχίας μας ως ομάδα”.
Ο Komatsu, έγινε μέλος της ομάδας του Banbury το 2016, υπό τον ρόλο του επικεφαλής μηχανικού αγώνα, από τη Renault, γίνεται ο πρώτος Ιάπωνας που ηγείται ομάδας με έδρα την Ευρώπη.
“Φυσικά, είμαι πολύ ενθουσιασμένος που μου δίνεται η ευκαιρία να ηγηθώ της Haas”, αναφέρει ο Komatsu απ’ την πλευρά του.
“Όταν με την ομάδα απ’ το ντεμπούτο της στις πίστες, το 2016, προφανώς εργάζομαι παθιασμένα για τις επιτυχίες της στη F1. Ανυπομονώ να ηγηθώ του προγράμματός μας και των διάφορων δραστηριοτήτων εντός, ώστε να διασφαλίσω πως θα χτίσουμε μια δομή που θα παράγει αποτελέσματα στις πίστες”.
“Είμαστε μια επιχείρηση που πατάει στις επιδόσεις της. Προφανώς, δεν ήμασταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί προσφάτως, κάτι που αποτέλεσε και αιτία εκνευρισμού στο εσωτερικό μας”.
Ο Steiner έπαιξε τεράστιο ρόλο στη βελτίωση του προφίλ της ομάδας τα τελευταία χρόνια, όντας μια από τις πρωταγωνιστικές φιγούρες στο ντοκιμαντέρ του Netflix, Drive to Survive.
Λόγω της φυσιογνωμίας του Γερμανού, μένει να φανεί εάν η αποχώρησή του θα αλλάξει τη στάση κάποιων απ’ των χορηγών της ομάδας, οι οποίοι ενδέχεται να επένδυσαν λόγω της δικής του παρουσίας.
Μιλώντας πέρυσι στο Motorsport.com, ο CEO της Moneygram, που ήταν χορηγός τίτλου της Haas φέτος, ξεκαθάρισε πως η μορφή του Steiner ήταν σημαντικός παράγοντας υπέρ της απόφασης για συνεργασία με τη Haas.
“Είδαμε τον αντίκτυπο του Guenther όταν πρωτογνωριστήκαμε και βγήκαμε για φαγητό”, αναφέρει ο Alex Holmes, CEO της Moneygram.
“Ο κόσμος ερχόταν στο τραπέζι στη μέση του γεύματος και ήθελε φωτογραφία, απλά χαίρονταν που τον έβλεπαν. Και είναι τόσο αστείος, τόσο γνήσιος. Είναι σε φάση ‘ω δεν ξέρω τι τρέχει'”.
“Έχει το φαινόμενο του αστέρα και είναι εντυπωσιακός ο τρόπος που το διαχειρίζεται αλλά και το ποιος είναι ο ίδιος. Και θεωρώ πως η γνησιότητά του πραγματικά φαίνεται. Για εμάς, το να συνδέσουμε το brand μας δίπλα στο δικό του είναι πολύ ιδιαίτερη επιτυχία”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!