Επιπλέον περίοδο δοκιμών θα έχει η Formula 1 στην πίστα του Lusail, ενώ ενδέχεται να γίνει υποχρεωτική και η στρατηγική τριών pitstop στον αγώνα, λόγω ανησυχιών για κλαταρίσματα.
Η ανάλυση που έγινε στις γόμες της Pirelli μετά τη δράση της Παρασκευής στην πίστα του Losail, αποκάλυψε πως υπάρχουν ενδείξεις για αποκόλληση των πλάγιων τοιχωμάτων των ελαστικών, στο σημείο που η εξωτερική στρώση συνδέεται με το κυρίως σώμα του ελαστικού.
Η FIA εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία ανέφερε πως το συγκεκριμένο πρόβλημα θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια αέρα από τα ελαστικά εάν αυτά χρησιμοποιούνταν αρκετά. Οι αρχικές ενδείξεις από τα δεδομένα της Παρασκευής έδειξε πως το συγκεκριμένο πρόβλημα προέκυψε από τον νέο σχεδιασμό των κερμπ που έχει η πίστα αυτό το τριήμερο.
“Το πρόβλημα αυτό είναι πιθανό να προκαλείται από την υψηλής συχνότητας αλληλεπίδραση ανάμεσα στα τοιχώματα των ελαστικών και τα κερμπ ‘πυραμίδας’ των 50 mm, τα οποία υπάρχουν σε εκτενή σημεία της πίστας”, ανέφερε το κυβερνόν σώμα του αθλήματος.
Το συγκεκριμένο ζήτημα είναι αρκετά ανησυχητικό ώστε η FIA να προχωρήσει σε αλλαγές έκτακτης ανάγκης, αλλάζοντας το πρόγραμμα του Σαββάτου λόγω της πρόσθεσης ακόμα μιας περιόδου δοκιμών για την πληρέστερη αξιολόγηση της κατάστασης των ελαστικών.
Από τη FIA, λοιπόν, αναφέρθηκε πως τα όρια της πίστας στις Στροφές 12 και 13 θα εξεταστούν εκ νέου, ενώ θα μπει και μια mini περίοδος 10 λεπτών για εξοικείωση των οδηγών με τις όποιες αλλαγές έχουν γίνει στην πίστα. Η συγκεκριμένη διαδικασία θα λάβει χώρα στις 16:00, κάτι που θα μετακινήσει το Sprint Shootout για περίπου 20 λεπτά.
Έτσι, το Sprint Shootout θα ξεκινήσει στις 16:20.
Μετά και τον Sprint Race του Σαββάτου, όταν και θα γίνει εκ νέου ανάλυση στα δεδομένα του Σαββάτου, θα ληφθούν αποφάσεις εάν πρέπει να υπάρξουν επιπλέον παρεμβάσεις για τον αγώνα της Κυριακής.
Lando owned the error that cost him P2 in qualifying #QatarGP @McLarenF1 pic.twitter.com/badA1PXzte
— Formula 1 (@F1) October 6, 2023
Εάν υπάρχουν ανησυχητικά σημάδια από την ανάλυση, ενδέχεται η FIA να επιβάλει πλαφόν στο πόσες αλλαγές ελαστικών θα γίνουν στον αγώνα, για λόγους ασφαλείας.
Αυτό θα μπορούσε να είναι μια απόφαση ότι ένα ελαστικό δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τη χρήση 20 γύρων, με τη συγκεκριμένη τιμή να ανεβαίνει στο 22 για όσα χρησιμοποιημένα ελαστικά μπουν στον αγώνα, λαμβάνοντας υπόψη τους γύρους εισόδου και εξόδου στις κατατακτήριες.
Έτσι, όλοι οι οδηγοί θα κληθούν να προβούν σε στρατηγική τριών pitstop στον αγώνα, τουλάχιστον.
Μένει να φανεί, καθ’ όσο η μέρα προχωρά, εάν θα υπάρξουν επιπλέον αλλαγές που θα επηρεάσουν τον αυριανό αγώνα στο Losail.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!