Στην Pirelli πιστεύουν πως ο Alex Albon πέτυχε κάτι εξωπραγματικό στην Αυστραλία την προηγούμενη εβδομάδα, κάτι που η ιταλική εταιρεία δεν έχει δει στα 12 χρόνια που βρίσκεται στο σπορ.
Ο Albon, εκκινώντας από τις πίσω θέσεις του grid λόγω ποινής τριών θέσεων για υπαιτιότητα στη σύγκρουση με τον Lance Stroll στον αγώνα της Jeddah, τερμάτισε 10ος, φέρνοντας τον πρώτο βαθμό στην ομάδα του για το 2022.
Για να το πετύχει αυτό ωστόσο, ο Ταϋλανδός με το βρετανικό διαβατήριο έκανε κάτι που φάνταζε ακατόρθωτο: Έμεινε για όλο τον αγώνα (εκτός του τελευταίου γύρου) με τη σκληρή, C2 γόμα, δεν μπήκε για αλλαγή σε κανένα εκ των δύο αυτοκινήτων ασφαλείας που βγήκαν στην πίστα και έφτασε να βρίσκεται μέχρι και 7ος στα τέλη.
Στον τελευταίο γύρο, και έχοντας την υποχρέωση από τους κανονισμούς να αλλάξει ελαστικά, ο οδηγός της Williams έβαλε ένα σετ μαλακής, και εν τέλει κατάφερε να τερματίσει 10ος, ακριβώς μπροστά από τον Guanyu Zhou και μέσα στους βαθμούς.
Ο Mario Isola, επικεφαλής του project της F1 για λογαριασμό της Pirelli, δήλωσε πως κανείς μέσα στην εταιρεία του δεν περίμενε πως μια τέτοια στρατηγική θα ήταν εφικτή, ενώ δεν έχει ξαναδεί κάτι αντίστοιχο από το 2010 στο άθλημα.
“Αυτή είναι η πρώτη φορά στα 12 χρόνια που βλέπω μια στρατηγική σαν κι αυτή, όπου ένα μονοθέσιο τρέχει από την αρχή με την ίδια γόμα για όλο τον αγώνα. Είναι μια αξιοσημείωτη προσέγγιση”, δήλωσε ο Isola.
Κάτι αντίστοιχο (αλλά από την ανάποδη πλευρά) είχε κάνει στο Sochi το 2014 ο Nico Rosberg. Ο Γερμανός, έχοντας μπλοκάρει σημαντικά τα ελαστικά του στον πρώτο γύρο, μπήκε για αλλαγή και έμεινε με το σετ αυτό μέχρι το τέλος του αγώνα, τερματίζοντας 2ος, 13 δευτερόλεπτα πίσω από τον Lewis Hamilton.
Coming soon to a screen near you…😉 pic.twitter.com/EfDplSwa79
— Williams Racing (@WilliamsRacing) April 13, 2022
Ερωτώμενος εάν πλέον κι άλλο οδηγοί επιχειρήσουν να αντιγράψουν την προσέγγιση του Albon στο μέλλον, ο Isola πρόσθεσε: “Εξαρτάται από το φορτίο που δέχονται τα ελαστικά, και το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βοήθησε σε αυτό. Φυσικά και η Williams μπόρεσε να επωφεληθεί στο μέγιστο των ελαστικών, με καλό παράλληλα ρυθμό. Αυτές οι πληροφορίες είναι σίγουρα σημαντικές”.
“Με τις χαμηλότερες θερμοκρασίες στις κουβέρτες θέρμανσης και τα νέα είδη γομών, η θέρμανση των ελαστικών είναι σημαντικό πρόβλημα για τις ομάδες. Επίσης, οι πρώτοι γύροι μετά το Αυτοκίνητο Ασφαλείας είναι πιο απαιτητικοί πλέον επειδή θα πρέπει να θερμάνεις σωστά τα ελαστικά σου. Αυτό είναι αρκετά αξιοσημείωτο. Εξακολουθώ να απορώ πως κατάφεραν ό,τι κατάφεραν!”.
Ο Ιταλός τέλος πιστεύει πως η Williams θα μπορούσε να είχε κυνηγήσει μέχρι και τον βαθμό του ταχύτερου γύρου επίσης, προσθέτοντας: “Έκαναν εννοείται τους δικούς τους υπολογισμούς, αλλά εάν είχαν σταματήσει λίγους γύρους νωρίτερα, τότε θα μπορούσαν να κυνηγήσουν και τον ταχύτερο γύρο. Με τη μαλακή γόμα, αυτό θα ήταν εφικτό”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!