Πόσο πιθανό είναι να ανοίξουν οι ασκοί του Αιόλου εντός του Woking γύρω απ’ τη διαχείριση των δύο teammates, μετά και τα όσα έγιναν στον κυριακάτικο αγώνα της Monza;
Ένας απ’ τους καταλληλότερους ανθρώπους για να εκφέρει άποψη για όσα έγιναν εντός του γκαράζ και του pit wall της McLaren στη Monza είναι ο Toto Wolff, ένας άνθρωπος που από τη θέση του επικεφαλής ομάδας έχει κληθεί στο παρελθόν να διαχειριστεί μια παρόμοια κατάσταση. Άλλωστε, στο ίδιο, και ακόμα πιο τεταμένο, κλίμα, κινήθηκε η αντίπαλότητα των δύο οδηγών, ειδικά τη διετία 2015-2016.
Στη συνέντευξη τύπου μετά τη δράση της Κυριακής, ανάμεσα στις ερωτήσεις που του έγιναν γύρω από μια αρκετά άοσμη, ακόμα και αρνητική, εμφάνιση του Kimi Antonelli στην Ιταλία, τέθηκαν υπόψη του Αυστριακού ερωτήσεις και για τα πεπραγμένα της McLaren με τους δύο οδηγούς της.
Υπενθυμίζουμε, η ομάδα έδωσε εντολή στον Oscar Piastri να δώσει τη παραχωρήσει τη δεύτερη θέση στον Lando Norris, όταν ο Βρετανός έπεσε τρίτος μετά την αλλαγή ελαστικών του, κάτι στο οποίο συνέβαλε τα μέγιστα η καθυστέρηση στην αλλαγή ελαστικών του.
“Πολύ ενδιαφέρουσα ερώτηση”, σχολίασε ο Wolff όταν του τέθηκε το σχετικό θέμα. “Δεν υπάρχει σωστό και λάθος. Και είμαι περίεργος να δω πως θα εξελιχθεί η υπόθεση αυτή”.
“(Με τέτοιες κινήσεις) θέτεις δεδικασμένα που είναι δύσκολο να ανατρέψεις”.
Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η οπτική της ομάδας. Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου στη Monza, ο Andrea Stella, επικεφαλής της papaya, μίλησε εκτενώς για το πόσο σημαντικό είναι να μην απομονωθεί η συζήτηση στο κομμάτι του pitstop και να εξεταστούν και άλλοι παράγοντες που οδήγησαν το pitwall να πάρει την απόφαση που πήρε.

Χαμόγελα μετά από ένα (ακόμα) διπλό βάθρο στη McLaren. Πόσο πραγματικά είναι τα χαμόγελα όμως;
“Η κατάσταση υπό την οποία αλλάξαμε τις θέσεις των οδηγών μας, δε σχετίζεται μόνο με το pitstop”, ανέφερε ο Ιταλός αρχικά. “Και αυτό είναι χρήσιμο να το ξεκαθαρίσω. Επίσης, σχετίζεται με το γεγονός πως θέλαμε να προχωρήσουμε σε μια σειρά αλλαγών στα ελαστικά των δύο μονοθεσίων μας, με τον Oscar πρώτο και τον Lando δεύτερο. Και είχαμε την ξεκάθαρη πρόθεση αυτή η διαδικασία να μην οδηγήσει σε αλλαγή των θέσεων που είχαν οι οδηγοί”.
“Έγινε αυτό επειδή θέλαμε να καλύψουμε (πιθανό underut) τον Leclerc, και ταυτόχρονα, περιμέναμε μέχρι την ύστατη στιγμή για κάποια κόκκινη σημαία ή αυτοκίνητο ασφαλείας. Έτσι, κυνηγήσαμε το ομαδικό συμφέρον, και το πόσα μπορούμε κατά μέγιστο να πάρουμε με γνώμονα αυτό. Έτσι, φέραμε πρώτα για αλλαγή τον Oscar, έπειτα τον Lando, όμως η σαφής μας πρόθεση ήταν να μην οδηγήσει αυτό σε αλλαγή θέσης των οδηγών”.
“Έτσι, το ότι πήγαμε πρώτα σε αλλαγή του Oscar, μαζί με την αργοπορία στην αλλαγή του Norris, όλα αυτά οδήγησαν σε αλλαγή των θέσεων. Θεωρήσαμε απολύτως ορθό να ζητήσουμε το σωστό, και να επιστρέψουν οι οδηγοί στις αρχικές τους θέσεις, πριν τα pitstop. Έπειτα, μπορούν να παλέψουν”.
“Εάν πρώτα είχαμε βάλει εντός τον Lando, θεωρώ πως, ακόμα και με καθυστέρηση στην αλλαγή, εάν κάνουμε τους υπολογισμούς με το ισχυρό undercut που είχε η φρέσκια μαλακή γόμα, τότε θα μπορούσε να είχε καλύψει τον χαμένο χρόνο έτσι κι αλλιώς”.
“Για εμάς, λοιπον, ήταν σχετικά απλό να πούμε ότι πρόθεσή μας είναι να μην αλλάξουν οι θέσεις των οδηγών. Γι’ αυτό και το αργό pitstop εναρμονίζεται με την πρόθεσή μας αυτή”.
Όντως, υπάρχει αλήθεια στα λόγια του Stella: η McLaren θα μπορούσε να φέρει πρώτο για αλλαγή τον Norris. Θα είχε πρώτος απ’ τους δύο έναν γύρο με μαλακά για να πιέσει, εν συγκρίσει με τη φθαρμένη μέση του Αυστραλού teammate του. Έτσι, ακόμα και με ένα αργό pitstop στα 5,9, η διαφορά ίσως θα είχε καλυφθεί εν μέρει. Ό,τι και να συνέβαινε, όμως, δεν το ξέρουμε καθώς η McLaren επέλεξε να φέρει πρώτον στα pits τον Piastri, υπό τον φόβο πιθανού undercut του Leclerc αλλά και για να εξασφαλίσει πως, εάν υπήρχε αυτοκίνητο ασφαλείας ανάμεσα στις αλλαγές των δύο οδηγών της, δεν θα ήταν ο Norris αυτός που θα βρισκόταν σε μειονεκτική θέση, ως η προπορευόμενη MCL39 στον αγώνα μέχρι εκείνη τη στιγμή.
One of the best podium setups on the F1 calendar 🤩#McLaren | #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/tW2zItKMq1
— McLaren (@McLarenF1) September 8, 2025
Δεν υπήρχε η πρόθεση να ζητηθεί στους δύο οδηγούς η εναλλαγή θέσης. Και δεν έδειχνε αρχικά να υπάρχει μεγάλο ρίσκο να φτάσουμε σε ένα τέτοιο σημείο, μιας και ο Piastri απείχε σχεδόν 4 δευτερόλεπτα απ’ τον Norris όταν μπήκε για αλλαγή.
Η σειρά που έγιναν οι αλλαγές σίγουρα συνεισέφερε στο πώς θα έβγαινα στην πίστα μετά. Και πάλι, όμως, δεν εξηγεί πλήρως την ευρύτερη εικόνα, γύρω από το τί εκπροσωπεί ένα αργό pitstop. Είναι απλά μέρος του ‘racing’; Και ο Piastri πρώτος απ’ όλους εξέφρασε το ερώτημα αυτό, ενώ ήταν δεύτερος στον αγώνα και του ζητήθηκε να γίνει η εναλλαγή.
“Θέλω να πω, είπαμε πως μια αργή αλλαγή είναι μέρος ενός αγώνα, έτσι δεν πιάνω ακριβώς τι άλλαξε τώρα”, φέρεται να είπε στο radio ο οδηγός ακριβώς πριν ενημερώσει ότι, αν και δεν κατανοεί τον λόγο που του ζητείται αυτό, θα υπακούσει.
Η McLaren σίγουρα θα πρέπει να τύχει θαυμασμού για το πώς οι Zak Brown και Andrea Stella έχουν καλλιεργήσει μια κουλτούρα του “η ομάδα πρώτη”. Είναι, επίσης, εντυπωσιακό ότι οι δύο οδηγοί της ομάδας, επιλέγουν να θάψουν τον εγωισμό τους στο βωμό της κουλτούρας αυτής που χρόνια διαμορφώνεται στο Woking. Οι Piastri και Norris έκαναν το κομμάτι τους για να κατευνάσουν τα πνεύματα μετά τον αγώνα, στη συνέντευξη τύπου, ένθεν κακείθεν του Max Verstappen.
Όμως, όταν προέκυψε η ερώτηση στον Piastri για τα όσα δήλωσε στο radio, ο οδηγός άφησε μια υπόνοια πως δεν ήταν πλήρως πεπεισμένος και άνετος με αυτό που του ζητήθηκε, θεωρώντας πως ίσως να μην ταιριάζει με τα λεγόμενα “papaya rules” που έχει θεσπίσει ο οργανισμός με τους οδηγούς του.
“Θεωρώ πως τα λόγια μου στο radio τα λένε όλα”, ανέφερε με ένα πλατύ χαμόγελο. “Είμαι σίγουρος πως θα συζητήσουμε ξανά περί τούτου”.
Εδώ, λοιπόν, έρχεται να κουμπώσει η παρατήρηση του Wolff. Πώς προχωράς πλέον από αυτό και μετά;
“Δεν υπάρχει σαφής απάντηση για σήμερα”, σχολίασε ο Αυστριακός. “Η απάντηση για το εάν η διαχείριση που έγινε ήταν η σωστή, θα έρθει προς το τέλος της σεζόν, εάν τα πράγματα, δηλαδή, θα γίνουν πιο άγρια. Θεωρώ πως η ομάδα έκανε λάθος, επέλεξε να αλλάξει τις θέσεις. Δεκτή η απόφασή τους”.
“Από την άλλη, ήταν ομαδικό λάθος; Τι θα συμβεί εάν την επόμενη φορά δεν μπορέσει να πάρει μπρος ένα μονοθέσιο και χάσεις μια θέση ή κάτι σχετικό. Εάν σπάσει μια ανάρτηση. Τι θα κάνεις τότε; Θα μπορούσε να υπάρξει μια σειρά δεδικασμένων που θα κάνει δύσκολη στη διαχείριση την κατάσταση”.
Στο τέλος της ημέρας, η επιλογή της McLaren να αλλάξει τους οδηγούς της είχε έναν αντίκτυπο 6 βαθμών στο Πρωτάθλημα Οδηγών. Επιτρέποντας στον Norris να καταλάβει ξανά τη 2η θέση, πήρε +3, ενώ στον αντίποδα ο Piastri έχασε αυτούς τους 3 βαθμούς.
Εάν απομονωθεί ο αγώνας στην Ιταλία, τότε αυτό φαντάζει δίκαιο, καθώς ο Norris ήταν συγκριτικά ο καλύτερος όλο το τριήμερο. Έτσι, υπό το σκεπτικό αυτό, η επιλογή της McLaren απλά διασφάλισε πως τα πράγματα θα ολοκληρωθούν όπως έδειχναν να οδεύουν.
Αυτό, ωστόσο, επιτρέπει στον Piastri να αναρωτιέται, με την ίδια ακριβώς λογική που βασίζεται καθαρά και μόνο στον ρυθμό, γιατί δεν έγινε το ίδιο στην Ουγγαρία, ένα μήνα πριν; Επειδή ήταν αυτός που οδήγησε καλύτερα εκεί.
Μόνο η εναλλακτική στρατηγική του Norris κατάφερε να τον σώσει, δίνοντάς του τη νίκη στο τέλος. Τότε, η επιλογή για την αλλαγή ελαστικών, και η απόφαση να πάει σε εναλλακτική στρατηγική ο Norris, δεν έγινε με βάση το να βρεθεί μπροστά απ’ τον teammate του. Ήταν να κερδίσει κάποιες θέσεις στην πίστα, τις οποίες και ο Βρετανός είχε χάσει μετά από έναν κακό πρώτο γύρο. Όμως, δεν ήρθε εντολή για εναλλαγή των θέσεων στους τελευταίους γύρους, όταν ο Αυστραλός έκλεινε τη διαφορά και επιτιθόταν (αναποτελεσματικά) στον Norris.
Το γεγονός πως κάποιες στρατηγικές δουλεύουν καλύτερα από άλλες στην περίπλοκη F1, ακόμα και εάν τα εργαλεία προσομοίωσης δεν συνηγορούν σε αυτό, αποτελεί φυσικά μέρος του αγωνίζεσθαι. Όπως είναι επίσης και οι εγκαταλείψεις για τεχνικά προβλήματα. Και τα αργά pistop. Ή μήπως όχι;
“Τι θα συμβεί εάν η ομάδα κάνει άλλο λάθος και δεν είναι pitstop; Τους αλλάζεις ξανά θέση;”, αναρωτιέται ο Wolff. “Εξίσου, όμως, λόγω λάθους της ομάδας, το να αναγκάσεις έναν οδηγό που προσπαθεί να ανακάμψει, να χάσει βαθμούς, δεν είναι δίκαιο. Έτσι, θεωρώ πως θα λάβουμε την απάντησή μας για το εάν πάρθηκε σήμερα η σωστή απόφαση, προς το τέλος της σεζόν, όταν και οι θερμοκρασίες θα ανέβουν περισσότερο”.
Our most podiums in a season… and we aren’t finished yet 👊#McLaren pic.twitter.com/fGbywRxDGE
— McLaren (@McLarenF1) September 8, 2025
Ο Wolff σωστά αναφέρει πως τέτοιες συνθήκες δεν έχουν απόλυτα σωστές (ή λάθος) αποφάσεις.
Τέτοιες καταστάσεις συνήθως αποτελούν μοναδικότητες, χωρίς προηγούμενο και σαφείς οδηγίες και εγχειρίδια για το πως διαχειρίζονται αναίμακτα. Όταν προωθείται μια κουλτούρα “η ομάδα πρώτη”, επίσης θα πρέπει να κοιτάς και πέρα απ’ τους οδηγούς, κάθε έναν και μία που εργάζονται στον οργανισμό, ακόμα και τον άνθρωπο που λειτουργεί το πιστόλι για τα μπουλόνια στο pit box για τον εμπρός αριστερά τροχό.
Όλα αυτά πιθανώς να ξεχαστούν στο τέλος του χρόνου, εάν ο Piastri στεφθεί πρωταθλητής και πάρει τον πρώτο του τίτλο με άνεση. Εάν όμως δεν συμβεί κάτι τέτοιο; Ποτέ δεν είναι εύκολο να διατηρούνται 100% δίκαιες οι μάχες στη F1, όπου η “ζαριά“, το τυχαίο, όπως μια στιγμιαία αστοχία στην παροχή λαδιού, μπορεί να κοστίσει σε έναν οδηγό βαθμούς εν μέσω μάχης τίτλου.
Είναι απλά αδύνατο να βγάλεις εκτός της συνολικής εξίσωσης τη συνεισφορά της ομάδας απ’ την τελική έκβαση μιας μάχης για το πρωτάθλημα.
Έχει ανοίξει το κουτί της Πανδώρας η McLaren μετά και τη Monza; Είναι κάτι που θα απαντηθεί σίγουρα στο άμεσο μέλλον, ωστόσο το γεγονός πως η ομάδα θα προτιμούσε στο απόλυτο να μην είχε περιέλθει σε έναν τέτοιο στρατηγικό και διαχειριστικό πονοκέφαλο, συνηγορεί στο να υποθέσουμε ότι το Woking ίσως βιώσει μια αναπαράσταση της γνωστής ιστορίας της ελληνικής μυθολογίας.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!