Οι Max Verstappen, Lewis Hamilton και Fernando Alonso τις κυρώσεις για την παρεμπόδιση άλλων οδηγών στο pitlane κατά τη διάρκεια των κατατακτηρίων του GP του Μεξικό, ενώ ο Βρετανός της Mercedes απαλλάχτηκε και για τις κατηγορίες παραβίασης της κίτρινης σημαίας.
Ενόψει των δεύτερων γρήγορων γύρων στο Q1 στις χθεσινές κατατακτήριες, οι Verstappen, Hamilton και Alonso φάνηκαν να καθυστερούν πίσω τους τα υπόλοιπα μονοθέσια κατά την έξοδο του pitlane, σε μια προσπάθειά τους να φτιάξουν ικανό χώρο μπροστά τους για καθαρό αέρα.
Και οι τρεις οδηγοί κλήθηκαν στους αγωνοδίκες για “μη αναγκαία παρεμπόδιση” στην έξοδο των pit, όμως αποφασίστηκε να μην αναληφθεί κάποια περαιτέρω δράση επ’ αυτών των συμβάντων.
Οι οδηγοί και οι εκπρόσωποι των ομάδων τους συμφώνησαν πως οι ενέργειές τους ήταν αποτέλεσμα του μέγιστου επιτρεπόμενου delta, το οποίο απαγορεύει στους οδηγούς να κινούνται υπερβολικά αργά μέσα στην πίστα, για να βρουν εκεί το κενό για τον γύρο τους.
Αντιθέτως, αναγκάζονται να δημιουργήσουν το κενό αυτό όταν βρίσκονται στο pitlane, τη μοναδική περιοχή της πίστας στην οποία δεν εφαρμόζεται ο κανονισμός του μέγιστου delta.
Στο πόρισμά τους, οι αγωνοδίκες αναφέρουν: “Οι αγωνοδίκες λαμβάνουν υπόψη πως όλα τα συμβάντα συνέβησαν ως άμεσο αποτέλεσμα της εφαρμογής του ελάχιστου χρόνου ανάμεσα στην πρώτη και τη δεύτερη γραμμή του αυτοκινήτου ασφαλείας, ο οποίος έχει εφαρμοστεί (σωστά, κατά την άποψή μας), για να αποφεύγονται επικίνδυνες επιβραδύνσεις μονοθεσίων στην πίστα κατά τις κατατακτήριες”.
“Σημειώνουμε πως υπάρχουν αντικρουόμενες απαιτήσεις προς τους οδηγούς, υπό την έννοια ότι θα πρέπει να σέβονται τον ελάχιστο χρόνο, να δημιουργούν διαχειρίσιμες διαφορές με τα άλλα μονοθέσια μπροστά τους αλλά και να αποφεύγουν μη αναγκαίες επιβραδύνσεις στην έξοδο των pit αλλά και στην πίστα”.
Οι αγωνοδίκες συμφώνησαν πως η αργή οδήγηση στην έξοδο του pitlane είναι αρκετά λιγότερο επικίνδυνη από την επιβράδυνση σε οποιοδήποτε άλλο σημείο της πίστας, το οποίο και δημιουργεί μεγαλύτερες διαφορές ταχύτητας, άρα και μεγαλύτερους εν δυνάμει κινδύνους.
Ωστόσο, σημειώνεται από το τιμ των αγωνοδικών πως, αν και είναι λιγότερο επιβαρυντική η επιβράδυνση στην έξοδο του pitlane, θα πρέπει να εφαρμοστεί μια λύση ώστε να αποφευχθεί συστηματική επανάληψη αυτών των συμβάντων.
“Όλες οι πλευρές, συμπεριλαμβανόμενων των αγωνοδικών, έχουν σταθερά την άποψη πως είναι προτιμότερο να έχουμε μονοθέσια που επιβραδύνουν στο pitlane ή στην έξοδο των pit αντί για επικίνδυνα σημεία στην πίστα, όπου υπάρχουν μεγάλες διαφορές στην ταχύτητα”.
“Είναι επιθυμητό όμως να βρεθεί καλύτερη λύση για την έξοδο των pit, στη φάση αυτή όμως, παραμένει άγνωστο το ποια θα είναι η λύση αυτή”.
Sargeant and Williams pick up penalties after qualifying in Mexico 👇#MexicoGP #F1 https://t.co/FVG1DrKNYf
— Formula 1 (@F1) October 29, 2023
Ακόμα ένα συμβάν που τέθηκε υπό εξέταση ήταν το εάν οι οδηγοί που βρέθηκαν κοντά στο τετακέ του Alonso στο Q1 επιβράδυναν σημαντικά στις κίτρινες σημαίες.
Ένας από τους οδηγούς που τέθηκαν υπό έρευνα γι’ αυτό, ο George Russell, απαλλάχτηκε από τις κατηγορίες, έχοντας δεδομένα τηλεμετρίας που έδειχναν πως είχε επιβραδυνθεί στο σημείο του chicane των 1-2-3 σημαντικά σε σχέση με τον προηγούμενο γύρο του.
Ποινή, ωστόσο, δέχτηκε ο Logan Sargeant, που στην περιοχή της κίτρινης σημαίας προσπέρασε τον Yuki Tsunoda. Έτσι, στον Αμερικάνο οδηγό δόθηκε ποινή 10 θέσεων στο grid και 2 βαθμοί ποινής για την αγωνιστική του άδεια. Ωστόσο, με δεδομένο πως θα εκκινούσε στο σημερινό GP από το pitlane, οι 10 θέσεις ποινής δεν του προκαλούν πρόβλημα.
Η ομάδα του, επίσης, Williams, πήρε πρόστιμο 20.000 ευρώ, με τα μισά να είναι με αναστολή, για το γεγονός πως στο pit box τους υπήρχε χωρίς επιτήρηση ένας γρύλος, τον οποίο και ο Tsunoda χτύπησε κατά την έξοδό του από το garage της γειτονικής AlphaTauri.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!