Ακόμα και μετά την pole του Leclerc στο Hungaroring, δεν ήρθε η πρώτη νίκη της Ferrari για το 2025, μιας και μια σειρά αδυναμιών της SF-25 δείχνει να πλήττει την μεγαλύτερη ομάδα της F1.
Παρά το γεγονός πως πέρυσι η Scuderia διεκδίκησε για πρώτη φορά με αξιώσεις από το 2008 το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, το οποίο και έχασε για μόλις 15 βαθμούς, ενόψει 2025 πάρθηκε η τολμηρή απόφαση να υπάρξει ένα εντελώς νέο σχέδιο με το μονοθέσιο.
Δυστυχώς για την ιταλική ομάδα, το στοίχημα αυτό γύρισε μπούμερανγκ, μιας και η Ferrari μπορεί να βρίσκεται δεύτερη στο πρωτάθλημα αυτή τη στιγμή, αλλά με διαφορά double score από την πρωτοπόρο, McLaren.
Αν και ο Charles Leclerc έχει ανέβει 5 φορές στο βάθρο φέτος, ο βασικότερος λόγος που είναι δεύτερη η Ferrari είναι τα προβλήματα που πλήττουν Red Bull και Mercedes, μιας και οι δύο ομάδες σε πολλές περιστάσεις δείχνουν να τρέχουν με έναν οδηγό φέτος, υστερώντας σε ένα σταθερό δίδυμο. Στον αντίποδα, η Ferrari έχει σωθεί από αυτό μέχρι στιγμής.
Η ομάδα του Maranello μπαίνει χωρίς νίκη στην καλοκαιρινή διακοπή, με μοναδική επιτυχία τη νίκη του Lewis Hamilton στο Sprint του Κινεζικού GP νωρίτερα, τον Μάρτιο.
Μπορεί ο Leclerc στην Ουγγαρία να έκανε έναν μαγικό γύρο, που πήρε την pole μέσα από τα χέρια των δύο McLaren, όμως αυτή η ευκαιρία για την πρώτη νίκη δεν ευοδώθηκε, αν και το Hungaroring είναι μια πίστα με δύσκολες προσπεράσεις.
Ο αγώνας του Leclerc εκτυλίχθηκε σε μεγάλη τραγωδία, με το τελευταίο stint να είναι άκρως μη ανταγωνιστικό και τον Μονεγάσκο να κατρακυλά εκτός βάθρου. Υπάρχει και χειρότερο στο παραπάνω: τα προβλήματα που πλήττουν την SF-25 δεν αναμένεται να επιλυθούν σύντομα.
Από τον πρώτο αγώνα της σεζόν, στην Αυστραλία, η Ferrari δυσκολεύτηκε αμέσως να στήσει το μονοθέσιο για να αποφύγει το ρίσκο υπέρμετρης φθοράς στη σανίδα του πατώματος.
Αυτός ο περιορισμός ταλανίζει τη Scuderia όλη τη σεζόν, μιας και ο σχεδιασμός του μονοθεσίου είναι τέτοιος που οι βέλτιστες επιδόσεις επιτυγχάνονται με το μονοθέσιο σε μικρό ύψος απ’ το οδόστρωμα, κάτι που αυξάνει σημαντικά το ρίσκο αποκλεισμού, λόγω υπερβολικής φθοράς στη σανίδα.
Πράγματι, αυτό συνέβη σε μια περίσταση, όπου ο Hamilton αποκλείστηκε από τα αποτελέσματα του αγώνα στη Shanghai, χάνοντας τους βαθμούς της 6ης θέσης για λόγους παράβασης τεχνικών κανονισμών.
Βάσει αυτών, το επιτρεπόμενο όριο φθοράς στη σανίδα του πατώματος είναι πολύ μικρό, μόλις ένα χιλιοστό σε ένα Grand Prix, απόστασης περίπου 300 km.
Ανεξάρτητα απ’ το παραπάνω, καμία ομάδα δεν αντιμετωπίζει το ίδιο πρόβλημα με τη Ferrari φέτος. Ξεκάθαρα, η SF-25 έχει προοπτικές για καλές εμφανίσεις. Όταν έχει μπορέσει να το ξεδιπλώσει, τότε το μονοθέσιο είναι εμφανώς δεύτερο σε δυναμική, ικανό ακόμα να κοντράρει και την MCL39.
Δυστυχώς όμως για την ιταλική ομάδα, το μονοθέσιο δείχνει τα δυνατά του σημεία όταν στήνεται με μικρό ύψος απ’ το οδόστρωμα, κάτι που δεν θέλει η ομάδα να ρισκάρει τακτικά.
Έτσι, οι μηχανικοί απ’ το Maranello επινόησαν μια νέα πίσω ανάρτηση που έφεραν στο Βελγικό GP, με στόχο να περιοριστεί το πρόβλημα αυτό, επιτρέποντας στο μονοθέσιο να χαμηλώσει, χωρίς μεγάλο ρίσκο αποκλεισμού λόγω πάχους σανίδας.
Σε πολλαπλές περιστάσεις, τόσο ο Leclerc όσο και ο Hamilton έχουν πάρει το μήνυμα απ’ το radio για “LICO” (Lift and Coast), κάτι που προστατεύει τη σανίδα, μιας και το μονοθέσιο ανασηκώνεται στο τέλος των ευθειών λόγω χαμηλότερης τελικής.
Ωστόσο, αν και η ανάρτηση βελτίωσε κάπως τα πράγματα, δεν επιλύθηκε στο 100% ο θεμελιώδης περιορισμός της SF-25, ενώ δεν διαφαίνεται πως υπάρχουν περαιτέρω προσπάθειες εν εξελίξει για τη διαχείριση του ζητήματος.
Lewis has his scooter, Charles has his bike 👋 🚲 pic.twitter.com/OUAOZUFk4S
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) August 5, 2025
Θα παραμείνουν για όλο το 2025 τα προβλήματα της SF-25
Στα δύο πρώτα stint του Ουγγρικού GP, ο Leclerc μπόρεσε να κρατήσει πίσω του τη McLaren και τον Oscar Piastri, ωστόσο του ζητήθηκε να κινηθεί πιο προσεκτικά για να προστατευτεί η σανίδα στα τελευταία στάδια του αγώνα. Συνέπειτα του παραπάνω ήταν πως ο οδηγός πήρε την καρό σημαία απ’ την 4η θέση, μακριά απ’ το βάθρο.
Ο Hamilton είχε και για δικούς του λόγους ένα δύσκολο τριήμερο, βάζοντας στον εαυτό του την ταμπέλα “άχρηστος” μετά τις κατατακτήριες, όπου αποκλείστηκε στο Q2, κάτι που του στοίχισε σημαντικά και στον αγώνα της Κυριακής.
Στην πράξη, ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής πήρε το μήνυμα για LICO ήδη από τον 3ο γύρο του αγώνα, κυρίως για προστασία των φρένων όταν βρισκόταν πίσω απ’ τον βρώμικο αέρα των μονοθεσίων, αλλά ασφαλώς και για αποφυγή οποιασδήποτε παραπάνω φθοράς απ’ το επιτρεπτό.
Η εντολή αυτή, ερχόμενη τόσο νωρίς, σίγουρα έβαλε ταφόπλακα στα σχέδια του Βρετανού για να ανέβει στην κατάταξη.
Η Ferrari είχε στην Ουγγαρία μια καλή ευκαιρία να σπάσει το ρεκόρ μακριά απ’ το ψηλότερο σκαλί του βάθρου, το οποίο τρέχει από το GP του Μεξικό πέρυσι. Ωστόσο, έφυγε απ’ τα paddock με το κεφάλι σκυμμένο, με μια απογοήτευση που παρατηρείται συχνά φέτος.
Πλέον, με το ενδιαφέρον να βρίσκεται πλήρως στους κανονισμούς του 2026, δείχνει απίθανο να προσπαθήσει να υπάρξει εξέλιξη για επίλυση των προβλημάτων της SF-25. Η μοναδική ελπίζα βρίσκεται στο να βρεθεί κάποια εναλλακτική στο στήσιμο που να μειώνει το πρόβλημα χωρίς τεράστιες απώλειες σε επίδοση, ουσιαστικά ένας καλός συμβιβασμός ανάμεσα στο πόσο θα φαγωθεί η σανίδα και το πόσος χρόνος θα χαθεί απ’ τον ιδανικό γύρο.
Η Ferrari έχει απ’ το 2021 να βιώσει μια σεζόν χωρίς νίκη. Ωστόσο, με τη McLaren να δείχνει με διαφορά το ανώτερο πακέτο του grid, αλλά και με ένα μονοθέσιο με χτυπητή αδυναμία, ενδεχομένως και το 2025 να είναι μια σεζόν χωρίς τη γεύση της σαμπάνιας απ’ το κορυφαίο σκαλί του βάθρου…
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!