Ο Fernando Alonso τιμωρήθηκε από τους αγωνοδίκες για ηθελημένη αλλοίωση στο οδηγικό του στυλ στο GP της Αυστραλίας, ενώ αθωώθηκε για την κατηγορία της ηθελημένης προσπάθειας να προκαλέσει ατύχημα στον George Rusell.
Ο οδηγό της Mercedes, George Russell, είχε ατύχημα από την 7η θέση, με μόλις έναν γύρο να απομένει για το πέσιμο της καρό σημαίας στο σημερινό Αυστραλιανό GP στη Μελβούρνη.
Ο Βρετανός έχασε το πίσω μέρος της W15 στη μέση της Στροφής 6, κυνηγώντας τον Fernando Alonso. Έτσι, ολίσθησε με ταχύτητα προς την αμμοπαγίδα και έπεσε στον τοίχο της Στροφής 7, αναπηδώντας ξανά προς το μέσον της γραμμής, όπου και σταμάτησε υπό κλίση.
Big impact for George Russell 😮
Good to see the Mercedes man walk away unscathed from this crash 👍#F1 #AusGP pic.twitter.com/Jsq6RZ1UBS
— Formula 1 (@F1) March 24, 2024
Το ατύχημα του Russell σήμαινε πως ο αγώνας έληξε υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, με τους Carlos Sainz και Charles Leclerc να κάνουν ένα πολύ δυνατό 1-2 για τη Ferrari, εκμεταλλευόμενοι και την εγκατάλειψη του Max Verstappen στον 4ο γύρο, λόγω πυρκαγιάς στο πίσω δεξιά φρένο της RB20 του.
Την 6η θέση κατέλαβε ο Fernando Alonso, που στους τελευταίους 5 γύρους βρισκόταν υπό απειλή από τον Russell. Από τη Mercedes, ωστόσο, εκτίμησαν πως ο Ισπανός σκοπίμως άφησε περισσότερο το γκάζι στην είσοδο της Σ6, αλλάζοντας τον τρόπο που φρέναρε και άλλαζε σχέσεις από το σύνηθες στο συγκεκριμένο σημείο.
Η αλλαγή αυτή σήμαινε πως ο Russell πλησίασε πολύ περισσότερο απ’ ότι υπολόγιζε, κάτι που τον οδήγησε στο να χάσει τον έλεγχο του μονοθεσίου, στην προσπάθειά του να μην πέσει στον διαχύτη της AMR24.
Μετά από πολύωρη ακρόαση με τους αγωνοδίκες της FIA στο Albert Park, αποφασίστηκε πως ο Alonso όντως άλλαξε το στυλ οδήγησής του με “υπερβολικό” τρόπο, κάτι που τον βρίσκει σε παράβαση του Άρθρου 33.4 των αγωνιστικών κανονισμών.
Βάσει του Άρθρου αυτού, αναφέρεται: “Σε καμία στιγμή δεν μπορεί ένα μονοθέσιο να οδηγηθεί υπερβολικά αργά, νευρικά ή με τρόπο τέτοιο που θα μπορούσε να κριθεί εν δυνάμει επικίνδυνος προς άλλους οδηγούς ή κάποιο άλλο άτομο”.
Βάσει αυτού, ο Alonso πήρε ποινή 20 δευτερολέπτων, κάτι που τον ρίχνει από την 6η στην 8η θέση της τελικής κατάταξης, πίσω από τους Lance Stroll και Yuki Tsunoda. Επίσης, η superlicense του πήρε τρεις πόντους ποινής, χάνοντας το καθαρό ρεκόρ που διατηρούσε.
Ο Alonso εξήγησε πως προσέγγισε διαφορετικά τη στροφή, αφήνοντας νωρίτερα το γκάζι και κουβαλώντας λιγότερη ταχύτητα, ωστόσο προς το κέρδος καλύτερης εξόδου. Ο Russell ανταποκρίθηκε πως η κίνηση ήταν “παράλογη”, τον έπιασε στον ύπνο και η κοντινή τους απόσταση του στέρηση την όποια κάθετη δύναμη στο apex της στροφής.
Το πόρισμα των αγωνοδικών συνεχίζει: “Η τηλεμετρία δείχνει πως ο Alonso άφησε το γκάζι περίπου 100 m νωρίτερα απ’ οποιαδήποτε άλλη φορά στον αγώνα. Επίσης, φρέναρε ελαφρώς σε ένα σημείο που συνήθως δεν φρενάρει (αν και το συγκεκριμένο φρενάρισμα δεν είναι σημαντικό) και κατέβασε σχέση σε ένα σημείο που συνήθως δεν το κάνει. Ύστερα, αύξησε ταχύτητα και επιτάχυνε στη στροφή πριν αφήσει ξανά το γκάζι για να βγει απ’ τη στροφή”.
“Ο οδηγός εξήγησε πως το πλάνο του ήταν να μπει πιο αργά στη στροφή, το έκανε με λίγο λάθος τρόπο και έπρεπε να κάνει επιπλέον κινήσεις για να ανακτήσει ταχύτητα. Παρόλα αυτά, η κίνηση αυτή δημιούργησε μια ασυνήθιστη και σημαντική διαφορά ταχύτητα ανάμεσα στα δύο μονοθέσια”.
Ωστόσο, οι αγωνοδίκες δεν μπορούσαν να καταλήξουν σε συμφωνία αναφορικά με το εάν η συγκεκριμένη κίνηση του Ισπανού έγινε ηθελημένα ώστε να οδηγήσει τον επιτιθέμενο Russell σε πρόβλημα. Βασικό επιχείρημα για αυτό ήταν πως ο Alonso δεν μπορεί να θεωρηθεί υπεύθυνος για τον βρώμικο αέρα που έκανε τον Russell να χάσει τον έλεγχο του μονοθεσίου.
Η απόφασή τους συνεχίζει λέγοντας: “Ειδικά, στην περίπτωση αυτή, οι αγωνοδίκες δεν έχουν λάβει υπόψη τους τις επιπτώσεις του ατυχήματος. Επιπλέον, οι αγωνοδίκες συνεκτίμησαν πως δεν έχουν επαρκείς πληροφορίες για να καθορίσουν εάν η κίνηση του Alonso έγινε με πρόθεση να προκαλέσει προβλήματα στον Russell ή απλά, όπως ανέφερε ο ίδιος στους αγωνοδίκες, προσπαθούσε να πετύχει καλύτερη έξοδο”.
“Θα έπρεπε ο Alonso να έχει το δικαίωμα της προσέγγισης της στροφής με διαφορετικό τρόπο; Ναι. Θα έπρεπε ο Alonso να κριθεί υπεύθυνος για τον τυρβώδη αέρα που εν τέλει προκάλεσε και το ατύχημα; Όχι”.
“Ωστόσο, επέλεξε ο οδηγός να κάνει κάτι, ανεξαρτήτως πρόθεσης, που ήταν υπερβολικό, δηλαδή φρενάρισμα, κατέβασμα και όλα τα υπόλοιπα στοιχεία της κίνησης, πάνω από 100 m νωρίτερα από προηγούμενα περάσματα κάνοντας κάτι αρκετά πιο υπερβολικό από το απαραίτητο ώστε να επιβραδύνει απλά πριν μια στροφή; Ναι.”.
“Από τη δική του οπτική του συμβάντος αλλά και κατά τη γνώμη των αγωνοδικών, ο Alonso οδήγησε με τρόπο που ήταν κατ’ ελάχιστο ‘εν δυνάμει επικίνδυνος’, δεδομένης της υψηλής ταχύτητας που συνήθως υπάρχει στο συγκεκριμένο σημείο της πίστας”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!