Θέλοντας να κλείσει την αρνητική παρένθεση στο Αζερμπαϊτζάν, η McLaren βρίσκεται καθ’ οδόν προς τη Σιγκαπούρη με έναν και σαφή στόχο: να επανέλθει σε νικητήριες μέρες και να κλειδώσει τον τίτλο στους Κατασκευαστές.
Έναν αγώνα που θέλει οπωσδήποτε να αφήσει άμεσα πίσω της είχε η βρετανική ομάδα το περασμένο Σαββατοκύριακο στο Μπακού. Με το μονοθέσιο να δείχνει πως δεν βολευόταν στα χαρακτηριστικά του Baku City Circuit, αλλά και ένα κακό τριήμερο απ’ τον Oscar Piastri να αποτελεί το κερασάκι στην τούρτα, η McLaren δεν εξασφάλισε μαθηματικά τον τίτλο στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, με τη στέψη να παίρνει μετάθεση για τη Σιγκαπούρη.
Αν και στη Marina Bay οι πιθανότητες για να κλειδώσει ο τίτλος είναι ακόμα μεγαλύτερες, και τα σενάρια μη στέψης αρκετά πιο τραβηγμένα, σαφώς υπάρχουν εκβάσεις που θα μας κάνουν να περιμένουμε για την CoTA στο Austin, αργότερα μέσα τον Οκτώβριο.
Πάμε να δούμε λοιπόν πιο αναλυτικά τα στοιχεία:
On 🔝 of the standings heading into Singapore 💪#McLaren | #AzerbaijanGP 🇦🇿 pic.twitter.com/3F72cgpBe8
— McLaren (@McLarenF1) September 22, 2025
Αυτή τη στιγμή, οι μέγιστοι διαθέσιμοι βαθμοί για μια ομάδα είναι 346 μέχρι το κλείσιμο του 2025 (7 αγώνες και 3 Sprint). Η McLaren, στους Κατασκευαστές διατηρεί προβάδισμα 331 βαθμών από τη δεύτερη Mercedes.
Οι αντίστοιχες διαφορές από τις Ferrari και Red Bull είναι 335 και 349 (εκτός μαθηματικής διεκδίκησης πλέον οι Κόκκινοι Ταύροι).
Η διαφορά της McLaren απ’ τον 2ο στους Κατασκευαστές θα πρέπει να είναι στους 303 βαθμούς μετά το τέλος του GP στη Σιγκαπούρη, ώστε να στεφθεί και μαθηματικά Πρωταθλήτρια.
Για να μην στεφθεί στη Marina Bay πρωταθλήτρια η ομάδα του Woking, θα πρέπει να συμβεί ένα εκ των δύο παρακάτω σεναρίων:
- Να κάνει η Mercedes συγκομιδή μεγαλύτερη από τη McLaren κατά 29 βαθμούς.
- Να κάνει η Ferrari συγκομιδή μεγαλύτερη απ’ τη McLaren κατά 33 βαθμούς.
Μαθηματικά, θα πρέπει να γίνουν τα παρακάτω για να βρεθούμε σε ένα εκ των δύο σεναρίων:
- Να κάνουν το 1-2 τα Ασημί Βέλη και να μην τερματίσει κάποια MCL39 στο βάθρο οπωσδήποτε. Ακολούθως, εάν ένας εκ των Piastri ή Norris τερματίσει στην 4η θέση, τότε ο άλλος οδηγός θα πρέπει να τερματίσει από 9ος και κάτω.
- Να κάνει το 1-2 η Scuderia και να μην τερματίσει κάποια MCL39 στο βάθρο ή στην 4η θέση. Εάν ένας απ’ τους οδηγούς της papaya βρεθεί 5ος (10 βαθμοί), τότε το άλλο μονοθέσιο δεν θα πρέπει να πάρει καθόλου βαθμούς.
Τα δύο παρακάτω σενάρια, έχουν και ορισμένα παρακλάδια, όπως σενάρια για να διατηρηθεί στο παιχνίδι η Mercedes και με 1-3 ή 2-3 και χαμηλότερα. Για τη Ferrari, το μοναδικό εναλλακτικό σενάριο πλην του παραπάνω, είναι το 2-3 (33 βαθμοί), αλλά με μηδενική συγκομιδή απ’ τη McLaren.
You need 40 super license points to drive in F1, but how to do you get them? 😮💨#McLaren pic.twitter.com/161ohvdoId
— McLaren (@McLarenF1) September 24, 2025
Με απλά λόγια, αυτό που θα απαιτηθεί για να πάρει ξανά αναβολή η στέψη στους Κατασκευαστές και η McLaren να χάσει ακόμα ένα match-ball, είναι πρωτίστως από την papaya μια συγκομιδή ανάλογη του Μπακού (μόνο οι 6 βαθμοί του Norris από την 7η θέση). Δε φτάνει μόνο αυτό, ωστόσο, καθώς Mercedes και Ferrari θα πρέπει να πλαραριστούν πολύ ψηλά και μετα δύο τους μονοθέσια, κάτι που φέτος δεν έχει συμβεί στην πληθώρα των περιπτώσεων.
Τέλος, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και ο παράγοντας Max Verstappen, με τον Ολλανδό να είναι μια μόνιμη απειλή για τις θέσεις του βάθρου, έχοντας τη δυνατότητα να “κόψει” βαθμούς που χρειάζονται οι δύο προαναφερθείσες ομάδες για να διατηρήσουν μαθηματικές ελπίδες στη μάχη του τίτλου.
Σε μια πίστα που πέρυσι η MCL38 και ο Lando Norris είχαν μια αδιαμφισβήτητη νίκη, σε μια πίστα ριζικά διαφορετική από Monza και Μπακού, που πιθανώς η MCL39 να μην περνούσε και τις καλύτερες ημέρες της βάσει του σχεδιασμού της, τα πράγματα δείχνουν πως δύσκολα ο τίτλος θα ξεγλιστρήσει ξανά απ’ τα χέρια των Zak Brown και Andrea Stella.
Επειδή, ωστόσο, η F1 αποτελεί ανέκαθεν μια σκηνή με διαρκείς ανατροπές, τίποτα δε θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας. Και το GP της Σιγκαπούρης έχει πολλάκις δώσει ιδιαίτερους αγώνες.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!