Οι κανονισμοί του 2027 για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally οριστικοποιήθηκαν, με το πλαφόν να μπαίνει στα 300 άλογα και τις 345 χιλιάδες ευρώ cost cap ανά αυτοκίνητο!
Οι νέοι κανονισμοί, που θα μπουν σε ισχύ απ’ τη σεζόν του 2027, αρχικά αποκαλύφθηκαν τον περασμένο Δεκέμβριο. Στόχος τους ήταν να κάνουν τη συμμετοχή στο WRC πιο προσιτή οικονομικά και πιο ευέλικτη, ως κίνητρο για προσέλκυση περισσότερων ομάδων και κατασκευαστών στο πρωτάθλημα.
Έτσι, τα αγωνιστικά θα έχουν ένα cost cap που θα αγγίζει το ποσό των 345 χιλιάδων ευρών, θα αποδίδουν περίπου 300 άλογα ισχύος, θα αποτελούν απο σασί τύπου space frame και θα χρησιμοποιούν κάποια απ’ τα εξαρτήματα της Rally2 κατηγορίας. Οι ΟΕΜs και οι οίκοι βελτίωσης θα μπορούν να κατασκευάζουν αυτοκίνητα υπό τους κανονισμούς αυτούς, οι οποίοι θα εκτείνονται σε μια δεκαετή περίοδο.
Για να διασφαλιστεί πως η κορυφαία κατηγορία το 2027 θα έχει αρκετές συμμετοχές, τα νέα, τύπου WRC-27 αγωνιστικά, θα διαγωνίζονται επί ίσοις όροις με τα Rally2, κάτι που επίσης δίνει ευελιξία σε κατασκευαστές και ομάδες. Προς το παρόν, η Toyota είναι η μοναδική ομάδα που έχει δεσμευτεί να εξελίξει τύπου WRC27 αγωνιστικό.
Μετά και τη σημερινή συνάντηση του Παγκόσμιο Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού στην Τασκένδη του Ουζμπεκιστάν, η FIA αποκάλυψε λεπτομέρειες επί των νέων κανονισμών, ισχυριζόμενη πως “τα θεμέλια είναι στη θέση τους για τη νέα εποχή του πρωταθλήματος το 2027”, μια κίνηση που έγινε για “να δοθεί σταθερότητα, σαφήνεια και μακροπρόθεσμη κατεύθυνση στους Κατασκευαστές, τις ομάδες και τους διαγωνιζόμενους”.
“Οι τεχνικοί κανονισμοί του WRC27, αρχικά εγκρίθηκαν τον Δεκέμβριο του 2024 και έκτοτε έχουν υποστεί μια τελική φάση διορθώσεων τον περασμένο χρόνο. Η σημερινή επιβεβαίωση του κλειδώματός τους ολοκληρώνει τη διαδικασία αυτή, δίνοντας στους κατασκευαστές μια σαφή, μακροπρόθεσμη δομή για την εξέλιξη και την παραγωγή της επόμενης γενιάς των αγωνιστικών rally”, αναφέρει σχετικά δημοσίευμα απ’ τη FIA.
“Το κλείδωμα των κανονισμών καθορίζει και ξεκαθαρίζει την πλήρη διαδικασία του ομολογκαρίσματος για τα τύπου WRC27 αγωνιστικά και υπογραμμίζει τη διάρκεια και τις συνθήκες που σχετίζονται με κάθε ομολογκάρισμα, όπως επίσης και τις απαιτήσεις περί ελάχιστης παραγωγής για τα ομολογκαρισμένα αυτοκίνητα”.
“Αυτό, εισάγει έναν επίσημο ορισμό για κατασκευαστές, φέρνοντας τους ΟΕΜs και τους βελτιωτικούς οίκους κάτω από μια ομπρέλα ως συμμετέχοντας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally. Ένας κατασκευαστής, πλέον, είναι η οντότητα που είναι υπεύθυνη για το σχεδιασμό και την κατασκευή ενός τύπου WRC-27 αγωνιστικού, για την προετοιμασία και την υποβολή του οχήματος για το ομολογκάρισμα στη FIA καθώς και για την εμπορευματοποίηση του αυτοκινήτου και των σχετιζόμενων σε αυτό εξαρτημάτων”.
“Οι συνθήκες ομολογκαρίσματος των WRC-27 αγωνιστικών υποδεικνύει την παραγωγή τουλάχιστον 10 μονάδων εντός 24 μηνών απ’ την ημερομηνία ομολογκαρίσματος. Οι κατασκευαστές θα πρέπει επίσης να μπορούν να προμηθεύσουν τουλάχιστον 10 τύπου WRC27, έτοιμα προς αγώνα, αγωνιστικά ανά ημερολογιακή χρονιά, στους πελάτες τους. Στις περιπτώσεις όπου ένας κατασκευαστής προμηθεύει έναν δεύτερο κατασκευαστή για μερικό ομολογκάρισμα, η ελάχιστη παραγωγή του αυτοκινήτου βάσης ή εκδοχής αυτού μπορεί να μειωθεί σε σχέση με την προμήθεια των μονάδων προς τον δεύτερο κατασκευαστή. Επιπρόσθετα, οι κανονισμοί επιβεβαιώνουν πως το ομολογκάρισμα για ένα τύπου WRC27 αγωνιστικό ισχύει για περίοδο 10 ετών”.

Οι κανονισμοί ορίζουν πως το ομολογκάρισμα θα δοθεί μόνο αφότου ένας κατασκευαστής έχει επίσημα εγγραφεί στο πρωτάθλημα. Ένα ομολογκαρισμένο αγωνιστικό θα πρέπει να τρέξει τουλάχιστον στο 50% των αγώνων του WRC στην πρώτη του σεζόν, με ελάχιστο αριθμό δύο αγωνιστικών ανά rally. Αυτό, θα πρέπει να αυξηθεί σε 100% συμμετοχή, σε όλους τους αγώνες, την επόμενη χρονιά.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!








