Η εταιρία που ειδικεύεται στα κιβώτια ταχυτήτων Xtrac πρόκειται να υποβάλει προσφορά για τη σύμβαση παροχής κιβωτίων σε όλες τις ομάδες της Formula 1 για τις σεζόν 2021 έως 2024.
Η FIA απηύθυνε πρόσκληση για υποβολή προσφορών την περασμένη εβδομάδα για την παροχή κοινού πακέτου κιβωτίων 7 ταχυτήτων ως ένα βήμα προς τον έλεγχο του κόστους.
Οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους τέσσερα κιβώτια ταχυτήτων ανά μονοθέσιο για το πρωτάθλημα του 2021, με δύο επιπλέον για την περίοδο δοκιμών πριν από την σεζόν καθώς και κατά την διάρκεια αυτής, φτάνοντας συνολικά τα δέκα.
Ο σχεδιασμός δεν θα αλλάξει για τα υπόλοιπα τρία έτη της σύμβασης.
Η FIA επίσης, κατέστησε σαφές, ότι στην προσφορά θα πρέπει να υπάρξει μείωση του κόστους για τις ομάδες, εάν το σχέδιο πρόκειται να προχωρήσει.
Η εταιρία Xtrac είναι γνωστή στα paddock της F1 καθώς ήδη προμηθεύει εξαρτήματα σε αρκετές ομάδες, ενώ στο παρελθόν έχει προσφέρει πλήρη κιβώτια ταχυτήτων στις Lotus Racing, HRT και Marussia.
«Νομίζω ότι αναμενόταν από εμάς να υποβάλουμε προσφορά», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Peter Digby.
«Νομίζω ότι θα υπάρξει μεγάλη εξοικονόμηση κόστους, που μπορεί να επιτευχθεί αν το κατάλληλο προϊόν προμηθεύεται σε όλες τις ομάδες. Προσφέρει αξιοπιστία και εξοικονομεί πολύ από την συνεχή ανάπτυξη που οι ομάδες αναπόφευκτα κάνουν όταν ανταγωνίζονται.
«Νομίζω ότι είναι μια πολύ καλή προσφορά, έχουνε υποβάλει όλες τις σωστές ερωτήσεις και είναι ένα εντυπωσιακό κομμάτι δουλειάς που έχει γίνει γι αυτό, αν και είναι λίγο αργότερα από ότι ελπίζαμε».
Όλοι οι υποψήφιοι προμηθευτές έχουν προθεσμία μέχρι τις 15 Μαρτίου να υποβάλουν λεπτομέρειες σχετικά με το τεχνικό πακέτο, καθώς και τους εμπορικούς όρους με τους οποίους είναι πρόθυμοι να λειτουργήσουν, δηλαδή αν πρόκειται για μια συμφωνία πώλησης ή μίσθωσης.
«Είναι ένα σφιχτό χρονοδιάγραμμα για να δουλέψουμε, αλλά έτσι είναι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και είμαστε συνηθισμένοι σε αυστηρά χρονοδιαγράμματα.
«Έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε. Πρέπει να συμβουλευτούμε τους δικηγόρους μας και ούτω καθεξής ώστε να βεβαιωθούμε ότι όλα είναι εντάξει, αλλά μοιάζει με ένα καλό έγγραφο, πρέπει να πω. Είμαστε ενθουσιασμένοι με την προοπτική αν αυτή πραγματοποιηθεί, όμως μπορεί και όχι.»
Ο Digby είναι επίσης αισιόδοξος ότι μια κοινή προμήθεια θα καταφέρει να μειώσει τις συνολικές δαπάνες για τις ομάδες.
«Θα πρέπει να είναι δυνατή η επίτευξη εξοικονόμησης κόστους όταν αναλογιστεί κανείς το γεγονός ότι θα παράγεται ένα κιβώτιο ταχυτήτων για 10 ομάδες, ενώ αυτή τη στιγμή υπάρχουν έξι διαφορετικά σχέδια για κιβώτια. Θα πρέπει να είναι πιο οικονομικά αποδοτικό αλλά θα πρέπει να δούμε πώς θα λειτουργήσει τελικά.
«Οι ομάδες της F1 σχεδιάζουν συνήθως ένα νέο κιβώτιο ταχυτήτων κάθε δύο ή τρία χρόνια, οπότε θα εξοικονομηθεί το κόστος. Το γεγονός, το οποίο είναι αρκετά σημαντικό, είναι ότι θα εξοικονομείται αυτό από όλες τις ομάδες.»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!