Τα σχόλια του Brown έρχονται εν μέσω μιας φερόμενης πεποίθησης από την Red Bull ότι η McLaren χρησιμοποιεί παράνομα κόλπα για να ψύχει τα ελαστικά της, κάτι στο οποίο ο Brown έκανε ένα θρασύ νεύμα ήδη στο Grand Prix του Μαϊάμι, καθώς έγινε δημιουργικός με αυτοκόλλητα στο μπουκάλι νερού του.
Η McLaren υποκινεί τη Red Bull για διαμαρτυρία προς τη FIA: Θα δράσει η Red Bull;
Η Red Bull ήταν η κυρίαρχη δύναμη στην εποχή του ground effect της Formula 1, αλλά η McLaren αναδείχθηκε την περασμένη σεζόν για να τερματίσει την κυριαρχία της Red Bull, εξασφαλίζοντας το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών του 2024 – τον πρώτο τίτλο των ομάδων της από το 1998 – ενώ ο Lando Norris άσκησε πίεση στον Max Verstappen, ο οποίος έμεινε σταθερός για να κερδίσει ένα τέταρτο συνεχόμενο Πρωτάθλημα Οδηγών.
Και στα τελευταία στάδια της σεζόν, κυκλοφόρησε η φήμη ότι η Red Bull φέρεται να υποψιαζόταν ότι η McLaren ήταν μεταξύ των ομάδων που έβαζαν μια μικρή ποσότητα νερού στα ελαστικά τους για ψύξη, κάτι που έχει οφέλη στην απόδοση.
Η FIA και ο προμηθευτής ελαστικών της F1, Pirelli, δεν βρήκαν κανένα στοιχείο για μια τέτοια πράξη, αλλά σύμφωνα με το Auto Motor und Sport, αυτό δεν έχει καθησυχάσει τις υποψίες της Red Bull, με τη διαχείριση ελαστικών να αποτελεί βασικό πλεονέκτημα της MCL39 της McLaren, καθώς η ομάδα βρίσκεται στην κορυφή και των δύο πρωταθλημάτων της F1 του 2025.
Το AMuS ισχυρίζεται ότι η Red Bull είχε μάλιστα βάλει σε λειτουργία κάμερες θερμικής απεικόνισης για να παρακολουθεί την MCL39 καθώς οι Norris και Oscar Piastri έκαναν pit stop, με αυτές τις κάμερες να εστιάζουν στους αγωγούς ψύξης των ελαστικών, με την Red Bull να φέρεται να βλέπει «πολλές μπλε περιοχές γύρω από τους αεραγωγούς φρένων στα ελαστικά της McLaren», μια ανωμαλία σε σύγκριση με τα αντίπαλα αυτοκίνητα.
Ο Brown τώρα κινήθηκε για να μιλήσει, προκαλώντας την Red Bull να βγάλει τα λεφτά από την τσέπη της αν είναι πεπεισμένη ότι η MCL39 είναι παράνομη, καθώς πρότεινε ένα κόστος που μια ομάδα θα πρέπει να ρισκάρει να πληρώσει αν πάει στη FIA.
Ο Αμερικανός έκανε ήδη μια διασκεδαστική αναφορά σε αυτό στο Grand Prix του Μαϊάμι, αφού εθεάθη κατά τη διάρκεια του Practice1 να πίνει από ένα μπουκάλι με την ένδειξη «νερό ελαστικών».
«Πρέπει να έχει νόημα. Όσον αφορά το “επιλέγω να ξοδέψω χρήματα σε [μια διαμαρτυρία] αντί για το δικό μου αγωνιστικό αυτοκίνητο”, αναφέρει ο Brown στην εφημερίδα The Telegraph, καθώς πρότεινε να θεσπιστεί τέλος για την υποβολή καταγγελίας στη FIA.
«Είμαστε εντάξει στο όριο του προϋπολογισμού. Ξέρω πόσο δεν θα σπαταλήσουμε ούτε ένα δολάριο σε οτιδήποτε δεν πιστεύουμε ότι φέρνει απόδοση.
«Οπότε είναι πιθανώς 25.000 λίρες. Θα ξόδευα 25.000 λίρες σε μια τακτική απόσπασης της προσοχής ή θα εξελίξω το αγωνιστικό μου αυτοκίνητο; Εγώ θα ξόδευα 25.000 λίρες στο αγωνιστικό μου αυτοκίνητο κάθε φορά. Δεν χρειάζεται λοιπόν να είναι εκατοντάδες χιλιάδες, αλλά πρέπει να είναι αρκετά σημαντικό ώστε να αφαιρεί την απόδοση που θα μπορούσες να ξοδέψεις στο αυτοκίνητό σου.
«Ιστορικά, οι ομάδες έχουν κάνει καταγγελίες σε άλλες ομάδες. Πιο πρόσφατα, μια ομάδα επικεντρώνεται σε αυτή τη στρατηγική περισσότερο από άλλες. Και νομίζω ότι υπάρχει ένας σωστός τρόπος να διαμαρτυρηθείς για μια ομάδα στο τέλος ενός αγώνα, και πρέπει να το κάνεις επίσημο, να αποκαλύψεις από πού προέρχεται, πρέπει να καταθέσεις κάποια χρήματα… και αυτό θα πρέπει να έρχεται σε αντίθεση με το όριο κόστους που έχεις θέσει αν αποδειχθεί ότι κάνεις λάθος.
«Νομίζω ότι αυτό θα σταματούσε σημαντικά τους ψευδείς ισχυρισμούς που προέρχονται από ορισμένες ομάδες στο άθλημα».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!