Από τη Ferrari παραδέχονται πως υποτίμησαν τις δυσκολίες της προσαρμογής του Lewis Hamilton στην ομάδα, στην προσπάθειά του να προσαρμοστεί σε μια εντελώς διαφορετική ομάδα και κουλτούρα.
Φέτος, ο Hamilton περνά μια ταραχώδη περίοδο, στην πρώτη του σεζόν με τη Scuderia Ferrari. Τα αποτελέσματά του στην πίστα δεν είναι, τουλάχιστον ακόμα, σε συμφωνία με όσα θα περίμενε το φίλαθλο κοινό από το πρόσωπο του επτάκις παγκοσμίου πρωταθλητή, η έλευση του οποίου στο Maranello είχε προκαλέσει μεγάλες προσδοκίες στους tifosi.
Ο Βρετανός, πήρε τη νίκη στο Sprint της Κίνας. Ωστόσο, σε κυριακάτικους αγώνες, ακόμα δεν έχει έρθει το πρώτο βάθρο για τον ίδιο φέτος. Αυτό, έχει συνεισφέρει στο να βρίσκεται ο Hamilton 42 βαθμούς πίσω απ’ τον ομόσταβλό του, Charles Leclerc, με τον Μονεγάσκο να έχει τερματίσει ψηλότερα σε 12 απ’ τους 14 αγώνες της σεζόν.
Στους τελευταίους δύο αγώνες πριν τη διακοπή, σε Βέλγιο και Ουγγαρία, ο Hamilton κατετάγη μάλιστα και εκτός πρώτης δεκάδας, γεγονός που τον έφερε στη θέση να κάνει τη, συναισθηματικά επιβαρυμένη προφανώς, δήλωση πως η Ferrari θα έπρεπε να τον αντικαταστήσει.
Ωστόσο, η Scuderia θέλει να κάνει επιτυχημένη τη μεταξύ τους συνεργασία, με τον επικεφαλής της ομάδας, Fred Vasseur, να αναγνωρίζει πως και οι δύο πλευρές υποτίμησαν τον χρόνο που θα χρειαζόταν ώστε να υπάρξει πλήρης προσαρμογή του οδηγού.
“Ο Lewis κι εγώ, συλλογικά, μάλλον υποτιμήσαμε την αλλαγή περιβάλλοντος, και το γεγονός πως πέρασε, για μένα, 20 χρόνια υπό την ίδια ομάδα”, ανέφερε ο Γάλλος στο The Race.
“Η McLaren ήταν η Mercedes κι έπειτα πήγε στη Mercedes (το 2013): σε μια αγγλική ομάδα (με έδρα το Brackley, με τους ίδιους κινητήρες, την ίδια κουλτούρα και ούτω καθεξής”.
“Έτσι, απ’ το 2006 έως και το 2024, 18 χρόνια, βρισκόταν στο ίδιο περιβάλλον. Κι έπειτα ήρθε στη Ferrari. Και εμείς ηλιθιωδώς αναμέναμε πως θα είναι όλα υπό έλεγχο σχετικά γρήγορα”.
Ο Vasseur υπογράμμισε τπως ο Hamilton, εν συγκρίσει με τον προκάτοχό του, Carlos Sainz, δεν είναι συνηθισμένος στις συχνές αλλαγές ομάδων. Στον αντίποδα, ο Ισπανός έχει τρέξει με 5 διαφορετικές ομάδες στην καριέρα του.
“Δεν είναι ο άνθρωπος που αλλάζει ομάδα κάθε δύο χρόνια”, τόνισε ο Vasseur σχετικά.
“Έχεις πολλά άτομα στο grid, όπως ο Carlos, για παράδειγμα, που πέρασε από Toro Rosso, Renault, McLaren, από εμάς και τη Williams μέσα στο 8 χρόνια”.
“Άλλαξε 4 φορές ομάδα. Έχει συνηθίσει τις αλλαγές. Για τον Lewis δεν ίσχυε αυτό”.
Γιατί δεν ανησυχούν στη Ferrari για την καθοδική πορεία του Hamilton
Ο Vasseur ανέφερε πως δεν τον ανησυχεί η καθοδική τροχιά που έχει πάρει η φετινή σεζόν για τον Βρετανό, ξεκαθαρίζοντας πως πολύ μικρές διαφορές έχουν εκτροχιάσει την πρόοδο που είχε κάνει ο οδηγός, πριν τη δυάδα σε Spa και Hungaroring.
“Από πλευράς κουλτούρας, υπάρχει μεγαλύτερη διαφορά ανάμεσα σε Ferrari και Mercedes, απ’ ότι ανάμεσα σε Mercedes και McLaren. Και αυτό το υποτιμήσαμε”.
“Χρειάστηκε 4 ή 5 αγώνες για να πάρει λίγο περισσότερο τον έλεγχο. Και θα έλεγα πως από τον Καναδά, αλλά και μετά σε Ισπανία, ΗΒ, και Αυστρία, είχε τον έλεγχο”.
“Στο Spa πέρασε ένα δύσκολο τριήμερο, αλλά για διαφορετικούς λόγους με δύσκολες κατατακτήριες. Στον αγώνα, όμως, τα πήγε πολύ καλά. Και στην Ουγγαρία, θεωρώ, πως είχε να κάνει με λεπτομέρειες. Εάν δείτε την κατάταξη το Σάββατο, ο ένας μας οδηγός ήταν πρώτος κι άλλος 12ος. Ωστόσο, δεν απείχαμε πολύ απ’ το να μείνουμε με ένα 11-12”.
Something coming 🔜 🇮🇹 pic.twitter.com/WFD2YeEA6C
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) August 18, 2025
Παρομοίως, ο Vasseur δεν εμφανίστηκε προβληματισμένος απ’ τις φορτισμένες δηλώσεις Hamilton, αναφέροντας πως όλοι οι κορυφαίοι οδηγοί μοιράζονται τον ίδιο τρόπο σκέψης.
“Έτσι σκέφτεται, και μερικές φορές το ίδιο έκανε και όταν ήταν στη Mercedes”, ανέφερε ο Vasseur, που ήταν επικεφαλής του Hamilton το 2006, όταν πήρε και τον τίτλο του στο GP2. “Για μένα, δεν είναι κάτι δραματικό. Καταλαβαίνω την προσέγγιση του ατόμου. Καταλαβαίνω τη φιλοσοφία, και το γεγονός πως είναι πολύ απαιτητικός μαζί μου, με τους μηχανικούς, με τους τεχνικούς, αλλά κυρίως με τον εαυτό του”.
“Και αυτό, θεωρώ, όλοι μπορούν να το δεχτούν, εφόσον ο οδηγός είναι πρώτα απαιτητικός απ’ τον εαυτό του. Το παράδειγμα του Nico Hulkenberg είναι μια καλή περίπτωση. Στη F3 είχε τεράστιες απαιτήσεις απ’ την ομάδα. Όμως, ήταν ο πρώτος που έβγαινε να αθληθεί, στις 06:30 το πρωί”.
“Για τους τεχνικούς, οι απαιτήσεις του άρα ήταν ΟΚ. Όσο ο οδηγός πίεζε τον εαυτό του, ήταν εντάξει με το να πιέζει κι αυτούς”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!