Με την καινούργια γόμα C6 τρέχουν για πρώτη φορά τα μονοθέσια της F1 στο Grand Prix της Emilia Romagna αυτό το Σαββατοκύριακο.
Η γκάμα ελαστικών της Pirelli ως τώρα
Πέρα από τις 2 γόμες (Intermediate και Wet) που προορίζονται για συνθήκες βροχής, η Pirelli διαθέτει ως τώρα μια γκάμα 5 Slick γομών για στεγνό οδόστρωμα.
Οι γόμες είναι αριθμημένες C1 έως C5, όπου η C1 είναι η πιο σκληρή γόμα και η C5 είναι η πιο μαλακή εξ’ αυτών.
Ανάλογα με τις απαιτήσεις κάθε πίστας, επιλέγονται για κάθε Grand Prix 3 γόμες από αυτές τις 5 και προσφέρονται στις ομάδες της F1 ως «Soft», «Medium» και «Hard».
Για παράδειγμα, στο περσινό Grand Prix της Emilia Romagna το 2024, οι Soft, Medium και Hard αντιστοιχούσαν στις C3, C4 και C5 αντίστοιχα.
Αυτό το Σαββατοκύριακο όμως στην Imola, όταν θα μιλάμε για τη Soft γόμα, θα εννοούμε την καινούργια σύνθεση C6 της Pirelli, μια νέα, εξαιρετικά μαλακή γόμα που έρχεται να προστεθεί στην γκάμα ελαστικών της F1.
Η νέα γόμα της Pirelli
Η Pirelli είχε ανακοινώσει από πέρσι ότι θα σχεδίαζε μια έκτη σύνθεση ελαστικού για τη σεζόν του 2025, με στόχο την αύξηση των pit stop και τη βελτίωση του θεάματος στην F1.
«Ήδη σχεδιάζουμε να πάμε σε πιο μαλακές γόμες για του χρόνου, με την εισαγωγή της C6, μιας πιο μαλακής σύνθεσης ειδικά για αγώνες σε Street Circuits [πίστες δρόμου]», είχε δηλώσει ο διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, Mario Isola.
Και έτσι και έγινε, καθώς 7 αγώνες μετά την έναρξη της σεζόν 2025, η C6 θα κάνει το ντεμπούτο της στο Grand Prix της Emilia Romagna.
Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της Pirelli: «Θα είναι η πρώτη φορά που οι οδηγοί θα χρησιμοποιήσουν την C6 στα φετινά μονοθέσια, καθώς δεν δοκιμάστηκε στο τεστ του Bahrain.
[Η C6] Εγκρίθηκε για χρήση σε πίστες που καταπονούν λιγότερο τα ελαστικά, και μπορεί να προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη πρόσφυση σε γρήγορο γύρο, ιδιαίτερα καθώς η άσφαλτος της Imola είναι λιγότερο τραχιά από το μέσο όρο.
Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι [η C6] θα χρησιμοποιηθεί σε ολόκληρο stint αγώνα, αλλά τα δεδομένα που θα συλλεχθούν στην Imola και έπειτα στο Monaco και στο Montreal θα επιτρέψουν στους μηχανικούς της Pirelli να την αξιολογήσουν για χρήση σε άλλα Grand Prix στο δεύτερο μισό της σεζόν».
«Βελτίωση του θεάματος»
Ο Mike Krack, πρώην επικεφαλής της Aston Martin, είχε δηλώσει πέρσι ότι η εισαγωγή της C6 θα είχε αξία «επειδή νομίζω ότι προσφέρει επιπλέον στρατηγικές επιλογές».
Σύμφωνα με τον ίδιο: «Είτε η επιλογή θα είναι C6, C5, C4 ή C6, C4, C2 ή κάτι τέτοιο, αυτό είναι προφανώς απόφαση της [Pirelli]. Αλλά νομίζω ότι, με τα μονοθέσια να παραμένουν ίδια για τον τελευταίο χρόνο των κανονισμών, η προσθήκη ποικιλίας είναι καλοδεχούμενη».
Στο περσινό Grand Prix της Emilia Romagna, ο Max Verstappen είχε νικήσει τον αγώνα από την pole position, μπροστά από τους Lando Norris και Charles Leclerc. Παρά την υψηλή θερμοκρασία της πίστας που άγγιξε τους 50 °C, τα σκληρά ελαστικά λειτούργησαν καλύτερα και οι περισσότεροι οδηγοί επέλεξαν στρατηγική ενός pit stop.
Αυτό το Σαββατοκύριακο, υπάρχει η ελπίδα πως η χρήση της C6 θα αναγκάσει τους οδηγούς να στραφούν σε στρατηγικές 2 pit stop, ανατρέποντας την καθιερωμένη προσέγγιση του ενός.
Η ανακοίνωση της Pirelli αναφέρει: «Η νέα σύνθεση C6 θα κάνει ντεμπούτο στην Imola, καθώς η Pirelli έχει επιλέξει την πιο μαλακή τριάδα γομών για το 2025, με την C4 ως Hard, την C5 ως Medium και την C6 ως Soft».
Με άλλα λόγια η φετινή γκάμα είναι ένα «σκαλί» πιο μαλακή από την περσινή, περιμένουμε λοιπόν πως φέτος οι ομάδες θα εξαναγκαστούν σε πιο συχνά pit stops λόγω αυξημένης φθοράς των ελαστικών.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!