Οι Lewis Hamilton και Charles Leclerc θα καθίσουν πίσω απ’ το τιμόνι της SF-25 αύριο στο Mugello, με στόχο η Ferrari να δοκιμάσει νέα πίσω ανάρτηση σε ημέρα γυρισμάτων, ενόψει και του Βελγικού Grand Prix.
Η ιταλική ομάδα θέλει να αξιοποιήσει όσο πιο παραγωγικά γίνεται τον χρόνο που της δίνεται για ημέρες γυρισμάτων, καθώς αύριο, ημέρα Τετάρτη, στο Mugello η Scuderia θα τρέξει με αλλαγές στο μονοθέσιό της.
Νέα πίσω ανάρτηση θα φέρει στην SF-25 η ομάδα, με την οποία θα κάνει 200 km στην πίστα, ωστόσο κυρίως για εμπορικούς σκοπούς και γυρίσματα πλάνων. Ακόμα και με αυτά τα δεδομένα, ωστόσο, στο Maranello εκτιμούν πως θα πάρουν κάποια συμπεράσματα αναφορικά με τις επιχειρούμενες αλλαγές στην περιοχή της ανάρτησης.
Η αλλαγή αυτή έπεται της αναβάθμισης στο πάτωμα του μονοθεσίου, η οποία έφερε βελτίωση στο πακέτο της Ferrari, τόσο σε Red Bull Ring όσο και Silverstone. Πλέον, ωστόσο, η προσοχή θα στραφεί κατ’ αποκλειστικότητα στους κανονισμούς του 2026, όπου οι αλλαγές θα φέρουν στο προσκήνιο πιο ελαφριά, κοντύτερα, στενότερα και ευκίνητα μονοθέσια.
Η δοκιμή στο Mugello έχει προγραμματιστεί πριν την ημερομηνία που θα πρέπει η ομάδα να δρομολογήσει όλα τα εξαρτήματά της για το Spa, όπου θα λάβει χώρα ο επόμενος αγώνας. Έτσι, θα έχει δεδομένα για το κατά πόσο η νέα ανάρτηση είναι ένα βήμα προόδου, πριν την έναρξη του 13ου γύρου του φετινού πρωταθλήματος, το τριήμερο 25-27 Ιουλίου.
Μέχρι να κατασκευαστεί η νέα πίσω ανάρτηση, δεν ήταν εφικτό η SF-25 να περάσει από δυναμικές δοκιμές, ακόμα και εάν η γεωμετρία και η συμπεριφορά της είχε με λεπτομέρεια αξιολογηθεί σε περιβάλλον CFD. Η δυσκολία της αλλαγής έγκειται στο “χαμήλωμα” του εμπρός wishbone από την πάνω σειρά, ώστε να βρεθεί και ένα ικανό σημείο πρόσδεσης στο κιβώτιο που να μπορούσε να αντέχει τα φορτία.
Ο εξωτερικός εγκιβωτισμός της μετάδοσης κίνησης φτιάχνεται από σύνθετα υλικά, με στόχο τη μείωση του βάρους και την κατασκευή μιας μορφής με όσο πιο λεπτά τοιχώματα γίνεται. Εκεί, τα πάχη αλλά και τα πλευρά του κιβωτίου είναι αρκετά λεπτά. Αντιθέτως, στα σημεία που αγκυρώνονται τα μπράτσα των αναρτήσεων, οι σύνδεσμοι είναι σχεδιασμένοι για να αντέχουν τα φορτία που παράγει η τύπου tie rod ανάρτηση.
Με τα αποτελέσματα απ’ τις προσομοιώσεις να είναι θετικά, η Ferrari ελπίζει πως στα χιλιόμετρα της Τετάρτης αυτό θα επιβεβαιωθεί και στην πράξη, τόσο από τα δεδομένα των μονοθεσίων όσο και απ’ το feedback των οδηγών. Η νέα ανάρτηση αναμένεται να κάνει την SF-25 λιγότερο ευαίσθητη στο ύψος κίνησης, ανοίγοντας αρκετές επιλογές στο στήσιμο του μονοθεσίου, για να βρεθεί και ένα μεγαλύτερο παράθυρο λειτουργίας για τα ελαστικά της Pirelli.
Never tire of this sound 👂 pic.twitter.com/lxFPeFvbFp
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) July 11, 2025
Η συνδυασμένη επίδραση πατώματος και ανάρτησης στην περιοχή αυτή του μονοθεσίου ενδέχεται να αξίζει σχεδόν ένα δέκατο σε χρόνο. Εάν αυτό επιβεβαιωθεί και στην πράξη, τότε η Ferrari έχει στα χέρια της ένα καλό όπλο για να υπερασπιστεί τη δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, μιας και αυτή τη στιγμή η διαφορά των 238 βαθμών με τη McLaren μοιάζει αγεφύρωτη.
Η Ferrari, μέχρι στιγμής, έχει εκμεταλλευτεί κάποιες περιστάσεις επειδή ποτέ δεν ήταν ο πιο κοντινός αντίπαλος των MCL39. Στο Silverstone, ο Nico Hulkenberg έδειξε πως μια Ferrari δεν μπορεί εύκολα να βρεθεί μπροστά από μια Sauber, ειδικά με τις ανάμικτες συνθήκες και το νωπό οδόστρωμα να παίζουν τον ρόλο τους.
Τόσο ο Hamilton όσο και ο Leclerc έχουν αναφερθεί στις αναβαθμίσεις. Ωστόσο, πλέον ήρθε η ώρα της δοκιμής αυτών των αλλαγών στο Mugello, ώστε να φανεί εάν μπορεί η ομάδα να οραματίζεται μια νίκη επί ίσοις όροις φέτος. Κάτι που McLaren, Red Bull και Mercedes έχουν ήδη πετύχει μέχρι στιγμής.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!