Από τη Hyundai επιβεβαίωσαν πως ο Ott Tanak αναμένεται να μην δίνει βαθμούς στους Κορεάτες για τους εναπομείναντες 3 αγώνες, μια κίνηση που έχει στόχο να υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία για τις λιγοστές πιθανότητες του Εσθονού για τον τίτλο στους Οδηγούς.
Την περασμένη Τρίτη, ανακοινώθηκε η λίστα των συμμετοχών για το προσεχές Rally Κεντρικής Ευρώπης (16-19 Οκτωβρίου). Εκεί, ήταν πασιφανής η παράλειψη του Ott Tanak από τα πληρώματα που θα πετύχαιναν βαθμούς για τη Hyundai, γεγονός που κέντρισε και το ενδιαφέρον. Έτσι, μόνο οι Thierry Neuville και Adrien Fourmaux αναμένεται να δώσουν βαθμούς για την ομάδα με έδρα το Alzenau σε Κεντρική Ευρώπη, Ιαπωνία και Σαουδική Αραβία.
Σε ανακοίνωσή της, η Hyundai εξηγεί τη λογική πίσω απ’ τη συγκεκριμένη κίνηση:
“Για τους τελευταίους τρεις γύρους της σεζόν του 2025 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally, η Hyundai Shell Mobis Wortd Rally Team θα ορίσει μόνο τους Thierrye Neuville και Adrien Fourmaux για συγκομιδή βαθμών σους Κατασκευαστές”.
“Αυτή η στρατηγική επιλογή επιτρέπει στους Ott Tanak και Martin Jarveoja να τρέξουν χωρίς κάποιον κατονομασμό ομάδας. Έτσι, εκμεταλλευόμενοι τους αγωνιστικούς κανονισμούς, η ομάδα διασφαλίζει πως οι Tanak/Jarveoja θα βρίσκονται στην καλύτερη δυνατή θέση να συνεχίσουν για τη μάχη τους στο πρωτάθλημα Οδηγών”.
Υπό τους ισχύοντες κανονισμούς, οι ορισμένοι οδηγοί απ’ τις ομάδες θα πρέπει να τρέξουν μέσα στο σύνολο της σεζόν χρησιμοποιώντας μόνο δύο κινητήρες. Αφαιρώντας τον Tanak από τον ορισμό του ως οδηγού της ομάδας, πλέον η Hyundai είναι σε θέση να δώσει στον πρωταθλητή του 2019 μια νέα μονάδα ισχύος για τα τρία επερχόμενα Rally, χωρίς να επιφέρεται κάποια ποινή.
Πρόκειται για μια κίνηση που γίνεται στον απότοκο ενός καταστροφικού Rally Χιλής για τον Εσθονό, όπου ο Tanak υπέστη καταστροφική αστοχία στον κινητήρα του ενώ ήταν πρωτοπόρος στη γενική, το απόγευμα της Παρασκευής. Χωρίς άμεσα διαθέσιμη λύση, η ομάδα επέλεξε να τρέξει για το υπόλοιπο του τριημέρου με έναν προβληματικό κινητήρα. Αυτό, στο τέλος, έφερε στον οδηγό μόλις έναν βαθμό συγκομιδή, πλήττωντας σφοδρά τις προοπτικές του για τον τίτλο.
Πλέον, ο Tanak βρίσκεται 4ος στη βαθμολογία, 43 βαθμούς πίσω απ’ τον πρωτοπόρο, Sebastien Ogier, ενώ απομένουν τρία Rally για το τέλος της σεζόν. 5ος βρίσκεται ο teammate του Tanak, Neuville, 58 βαθμούς μακριά απ’ την κορυφή.
Έτσι, ο Tanak αναμένεται να ξεκινήσει στο CER με εντελώς φρέσκο κινητήρα, αν και οι αναλυτικές λεπτομέρειες γύρω απ’ το τεχνικό στήσιμο του i20 N του παραμένουν ασαφείς ακόμα.
Spice up your lock screens with our Rally Chile wallpapers! pic.twitter.com/MQ0bqojiDU
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) September 24, 2025
Όταν ρωτήθηκε στη Χιλή για το εάν οι ανησυχίες για τον κινητήρα θα συνεχίζονταν και στον επόμενο αγώνα, ο Tanak πρόσφερε μια χαρακτηριστικά ωμή απάντηση: “Ρωτάτε το εντελώς λάθος άτομο για αυτό. Δεν ξέρω τα τεχνικά πράγματα”.
Ήταν ένα απ’ τα ελάχιστα σχόλια που έκανε κατά τη διάρκεια του Rally στη Χιλή ο οδηγός, σε ένα event στο οποίο τις τελευταίες δύο μέρες κινείτο με “ταχύτητα Rally2 αγωνιστικού”, όπως ανέφερε σχετικά κι ο ίδιος.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!