Δεδομένης και της έλλειψης ανταγωνιστικότητας της φετινής Alpine, o Pierre Gasly έχει λάμψει, κάτι που δημιουργεί το εύλογο ερώτημα του γιατί να επιλέξει να ανανεώσει με την ομάδα του Enstone;
Μπορεί να παραμένει ιδιαίτερα ανταγωνιστικός, ωστόσο ο Γάλλος επέλεξε να συμφωνήσει σε τριετή επέκταση συνεργασίας με μια Alpine που φέτος είναι με διαφορά το χειρότερο μονοθέσιο του grid, ενώ ο οργανισμός έχει συρθεί σε μια σειρά διαρκών αλλαγών στα διοικητικά στελέχη.
Γιατί επέλεξε κάτι τέτοιο, όμως, ο Gasly;
Εδώ, οι ενδείξεις κάνουν λόγο για δύο ξεχωριστές αιτίες. Αρχικά, δεν υπήρχε κάποια προφανής διαθέσιμη θέση σε μια από τις πρωταγωνίστριες ομάδες. McLaren και Ferrari είναι κλειδωμένες, ενώ η Mercedes επίσης θα προχωρήσει με το τωρινό της δίδυμο το 2026, με μόνο τις υπογραφές να απομένουν.
Η σκέψη και μόνο μιας πιθανής επανένωσης με τη Red Bull, τη Red Bull του Max Verstappen σίγουρα δεν θα είναι κάτι που ηχεί καλά στα αυτιά του Γάλλου. Τέλος, Williams και Audi (αλλά και η νεοσυσταθείσα Cadillac) επίσης δεν έχουν κάποια διαθεσιμότητα.
Ο Gasly, ωστόσο, έχει και βάσιμους λόγους να αισιοδοξεί για το προσεχές μέλλον στο Enstone. Μπορεί η σεζόν να ξεκίνησε με την A525 στο midfield αλλά να κατρακύλησε σε ανταγωνισμό όσο η χρονιά προχωρούσε, όμως αυτό δείχνει να οφείλεται σε σημαντική μεταστροφή όλων των πόρων στο 2026 από πολύ, πολύ νωρίς. Το τεχνικό γκρουπ της ομάδας, με επικεφαλής τον David Sanchez, δείχνει αρκετά σταθερό πλέον, ενώ στην αιχμή του δόρατος βρίσκεται ο αειθαλής Flavio Briatore, ασκώντας σιδερένια πυγμή στις δύσκολες αποφάσεις που πρέπει να παρθούν. Τέλος, δεν είναι ασήμαντη και η ρητή δέσμευση της μαμάς Renault στο project της F1.
“Φυσικά και κοίταξα και τις άλλες μου επιλογές”, δήλωσε ο Gasly μετά το ιταλικό GP του περασμένου Σαββατοκύριακου. “Είναι το φυσιολογικό που θα έκανε κάποιος. Κοιτώντας και τις εμφανίσεις μας, δεν θα μπορούσα να πω ότι ήταν αυτόματη επιλογή μου να ανανεώσω. Χρειάστηκε κάποια σκέψη από πίσω. Ειλικρινά, όμως, πιστεύω πως πρόκειται για σοβαρή επιλογή (η παραμονή στην Alpine). Απλά περιμένουμε μέχρι την επόμενη σεζόν για να δείξουμε το καλό μας πρόσωπο”.
“Είναι καλό, πιστεύω, να υπάρχει διαφάνεια και να δείχνουν και οι δύο πλευρές τη δέσμευσή τους. Από την ομάδα προς εμένα, αλλά και από εμένα προς την ομάδα. Με την ομάδα με την οποία συνεργάζομαι, νιώθω πολύ καλύτερα απ’ όταν πρωτοήρθα. Έτσι, θεωρώ πως είναι πολύ σαφές. Θεωρώ πως (η ανανέωση συμβολαίου) είχε μόνο θετικά για όλους”.
Έχουν σχεδόν περάσει 10 χρόνια απ’ όταν η Renault επέστρεψε στο σπορ ως κατασκευαστής, με τον Bernie Ecclestone τότε να παίζει τον ρόλο του μεσάζοντα στη βιαστική εξαγορά του Enstone που είχε περάσει στα χέρια της Genii. Από τις εποχές που είχε φύγει η γαλλική εταιρεία, το Enstone δεν είχε δει σημαντικές αναβαθμίσεις, ενώ το προσωπικό βρισκόταν μονίμως σε μια κατάσταση ανασφάλειας, ακόμα και για το εάν θα πληρωθεί τον επόμενο μήνα(!).
Η προσπάθεια για πλήρη ανοικοδόμηση του δημιουργήματος, έπεσε συχνά σε εμπόδια πολιτικά εντός του upper management στο Group Renault, ενώ συχνά υπήρξαν πολλά λάθη στα χρονοδιαγράμματα και τους στόχους που θέτονταν, ειδικά μιλώντας για κλίμακες επιπέδου F1.
Η διαρκής αλλαγή προσώπων τα τελευταία 5 χρόνια, έβγαλε προς τα έξω το προφίλ μιας ομάδας που έχει τρικυμία εν κρανίω, ευρισκόμενη μονίμως σε κρίση. Υπό τον Briatore, μια μεγάλη φιγούρα με τεράστιο ειδικό βάρος, πολλά δείχνουν να έχουν σταθεροποιηθεί πλέον.
Ο Steve Nielsen, που έχει περάσει 10 χρόνια κατά το παρελθόν στο Enstone, και ήταν απ’ αυτούς που αποχώρησαν την περίοδο της Genii, πλέον επέστρεψε ως διαχειριστικός διευθυντής, αναλαμβάνοντας απ’ τη Monza κι έπειτα τα νέα του καθήκοντα.
Γίνεται αντιληπτό πως ο Gasly ενστερνίστηκε την επιλογή του να θυσιαστεί το 2025 για καλύτερες προοπτικές του χρόνου, με τον ίδιο να είναι ικανοποιημένος με την κατεύθυνση αυτή που ακολουθείται στο παρασκήνιο, μέρος της οποίας είναι και η έλευση νέου προσομοιωτή.
Our number 10 💙 pic.twitter.com/gC3Oe7fB0k
— BWT Alpine Formula One Team (@AlpineF1Team) September 6, 2025
Ακόμα ένα πιθανό κέρδος το 2026 δείχνουν να είναι οι κινητήρες της Mercedes, με τους οποίους θα τρέχει απ’ του χρόνου η ομάδα, κατόπιν και της αμφιλεγόμενης απόφασης του Briatore να παύσει το πρόγραμμα κινητήρων για την F1 που έτρεχε στις εγκαταστάσεις του Viry-Chatillon. Οι φήμες για τις μονάδες ισχύος της επόμενης σεζόν κάνουν λόγο πως η Mercedes μάλλον θα έχει ένα πλεονέκτημα, κάτι που είδαμε και το 2014, στην πρώτη χρονιά των υβριδικών κινητήρων. Αυτό, ενδεχομένως να δώσει μια ακόμα ώθηση στις προοπτικές της Alpine εντός της πίστας.
“Προφανώς, απ’ την πλευρά μου δεν χρειαζόταν βιασύνη”, ανέφερε σχετικά ο Gasly. “Θεωρώ πως ο Flavio με πείθει καθώς προχωράν τα πράγματα και βελτιώνεται η προοπτική της ομάδας. Και, όπως είπα, υπάρχουν λόγοι που φέτος δεν είμαστε ανταγωνιστικοί”.
“Πλήρως στήριξα την ομάδα στο ξεκίνημα της χρονιάς, όταν αποφάσισαν να κόψουν την εξέλιξη πολύ νωρίς εν συγκρίσει με τους υπόλοιπους. Αυτό βέβαια είναι κάτι οδυνηρό για την ώρα. Καθώς προχωράμε, όμως, και για τους στόχους μου στη Formula 1, νομίζω πως σίγουρα είναι το βέλτιστο για το μέλλον”.
“Πιστεύω ακράδαντα στην ομάδα που έχουμε στο Enstone. Έχουμε και κάποιες καλές νέες αφίξεις. Θεωρώ πως, αναφορικά με τον οργανισμό, τις μεθόδους εργασίας που ακολουθούμε, η ομάδα πιθανώς είναι και ό,τι καλύτερο έχω αντικρύσει. Όλα όσα ξέρουμε πως στο φετινό μονοθέσιο δεν δουλεύουν, αποτελούν μια συνειδητή επιλογή να τα διατηρήσουμε, ώστε να μεγιστοποιήσουμε τις δυνατότητές μας από του χρόνου”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!