Ο Adrian Newey εκτιμά πως οι αλλαγές στους κανονισμούς του 2026 αναμένεται να ανακατέψουν για τα καλά τη δυναμικότητα του grid, με τους κινητήρες να τίθενται σε πρώτο πλάνο.
Ο Newey που από τον προσεχή Μάρτιο θα γίνει μέλος της Aston Martin ως Διαχειριστικός Τεχνικός Συνεργάτης, πιστεύει πως υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ένας από τους κατασκευαστές κινητήρων να πετύχει τον καλύτερο σχεδιασμό και να κλέψει την παράσταση με το καλημέρα των νέων τεχνολογικών κανονισμών, κατά τα πρότυπα των όσων έλαβαν χώρα το 2014, όταν και η Mercedes είχε αναπτύξει κατά πολύ καλύτερη υβριδική μηχανή από τον ανταγωνισμό.
Τα μονοθέσια της επόμενης σεζόν αναμένεται να έχουν μεγάλες αλλαγές στις μονάδες ισχύος τους. Συγκεκριμένα, αναμένεται να απορριφθούν οι πανάκριβες και πολύπλοκες MGU-H, ενώ θα δοθεί μεγάλη έμφαση στις MGU-K, ενώ θα χρησιμοποιηθούν και βιοκαύσιμα. Επίσης, θα υπάρξει ειδικό σύστημα boost στα μονοθέσια, το οποίο θα δίνει επιπλέον ώθηση σε ένα μονοθέσιο που επιτίθεται, κατά τα πρότυπα του πώς λειτουργεί αυτή τη στιγμή το DRS.
“Μάλλον θα υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να είναι μάχη κινητήρων στην αρχή”, δήλωσε ο Newey στο Auto Motor und Sport για το σχετικό θέμα. “Δεν μπορώ να θυμηθώ άλλη στιγμή στη Formula 1 όπου οι κανονισμοί του σασί και του κινητήρα άλλαξαν ταυτόχρονα. Μάλιστα, στην περίπτωση αυτή, οι κανονισμοί του σασί άλλαξαν για να προσαρμοστούν γύρω από τις ανάγκες του κινητήρα. Έτσι, δίνεται μια επιπλέον διάσταση στην αξία των κινητήρων”.
“Είναι πολύ πιθανό ένας κατασκευαστής να ξεφύγει αρκετά στην αρχή, και να έχουμε κανονισμούς που κυριαρχούνται από τις μονάδες ισχύος, τουλάχιστον στο ξεκίνημα. Εάν πρόκειται για το κομμάτι της εσωτερικής καύσης, τότε κάποιος θα αναπτύξει μια κυρίαρχη ΜΕΚ που θα διαρκέσει ως πλεονέκτημα μέχρι το τέλος των τεχνικών κανονισμών. Έτσι όπως είναι γραμμένοι οι κανονισμοί, είναι αρκετά δύσκολο για όσους υπολείπονται να συμβαδίσουν”.
“Εάν πρόκειται για διαφορές στο ηλεκτρικό σκέλος, τότε είναι πολύ πιο εύκολο να συμβαδίσεις εάν υστερείς. Και από την πλευρά των καυσίμων επίσης, όπου επίσης είναι σημαντικά, υπάρχει ευελιξία κατ’ αρχήν. Αλλά με τους περιορισμούς για τις δυναμομετρήσεις και το γεγονός πως όλα είναι τόσο βελτιστοποιημένα, απλά δεν γίνεται να αλλάξεις έτσι το καύσιμο σε έναν κινητήρα που δεν έχει βελτιστοποιηθεί γι’ αυτό”.
How it started vs how it’s going.
AMRTC edition. pic.twitter.com/P1MRwnttEa
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) January 24, 2025
Η νέα ομάδα του Newey αναμένεται του χρόνου να είναι μια πλήρως εργοστασιακή ομάδα, καθώς έχει εξασφαλίσει αποκλειστική τεχνολογική συνεργασία με τη Honda. Αντίστοιχα, η Σαουδική Aramco θα είναι ο αποκλειστικός πάροχος καυσίμων και λιπαντικών.
Η Audi θα κάνει την εμφάνισή της ως ένας εντελώς νέος κατασκευαστής, έχοντας τη δική της πλήρως εργοστασιακή ομάδα μετά και την εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της Sauber. Ακόμα, η Red Bull εξελίσσει τους δικούς της κινητήρες στο Milton Keynes, με μεγάλη συνεισφορά και από την πλευρά της Ford.
Έτσι, μαζί με της Mercedes, Ferrari και Honda, υπάρχουν πέντε κατασκευαστές κινητήρων, οι οποίοι αναμένεται να γίνουν 6 όταν η Cadillac (μαζί με τη GM) είναι έτοιμη να παράξει τις δικές της μονάδας. Στον αντίποδα, η Renault θα σταματήσει να παράγει μονάδες ισχύος από το 2025 κι έπειτα, με την Alpine να γίνεται πελατειακή ομάδα, λαμβάνοντας κινητήρες από τη Mercedes.
Αν και οι κανονισμοί είναι για αρκετό καιρό γνωστοί, στις ομάδες απαγορευόταν να ξεκινήσουν να δουλεύουν πάνω σε αυτούς μέχρι την 1/1/2025.
Ο Newey σχολίασε πως η προσήλωσή του είναι στο μονοθέσιο του 2026 καθώς ξεκινά να ανεβάζει ταχύτητες στη νέα του ομάδα από τον Μάρτιο. “Η προσοχή μου είναι ξεκάθαρα το ’26”, δήλωσε ο Βρετανός.
“Χωρίς αμφιβολία, ο Lawrence (Stroll) θα με θέλει να εμπλακώ και λίγο στο μονοθέσιο του ’25. Έτσι, το εάν θα μπορέσω πραγματικά να συνεισφέρω ή όχι, δεν το ξέρω μέχρι να ξεκινήσω να δουλεύω”.
“Είμαι εκτός Formula 1 από τον περασμένο Απρίλιο. Έχω μερικές λεπτομερείς γνώσεις γύρω από τους νέους κανονισμούς. Από την πλευρά του κινητήρα, οι κανονισμοί έχουν εκδοθεί εδώ και αρκετό καιρό, αλλά γύρω από το σασί, όμως, την αεροδυναμική και τη δυναμική οχήματος, δεν γνωρίζω πολλά. Έχω μπροστά μου αρκετά να μάθω και να συμβαδίσω όταν ξεκινήσω”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!