Το πρόγραμμα της επόμενης σεζόν για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally αποκαλύφθηκε σήμερα, με 14 γύρους σε 4 ηπείρους, ωστόσο για ακόμα μια χρονιά, το WRC δεν θα βρεθεί στις ΗΠΑ.
Στις 22-25 Ιανουαρίου θα ξεκινήσει για το 2026 και επίσημα η δράση του WRC, με το Rallye Monte Carlo να κάνει το καθιερωμένο άνοιγμα. Του χρόνου, μάλιστα, εκτός από τις ιστορικές και πασίγνωστες εικόνες από τις γαλλικές Άλπεις, με ειδικές διαδρομές όπως η Col de Turini, θα υπάρξει επιστροφή της υπερειδικής στο λιμάνι του Μονακό, εκεί όπου τελευταία φορά διοργανώθηκε πίσω στο 2008.
Το φινάλε της σεζόν θα γίνει στην έρημο της Σαουδικής Αραβίας, 11-14 Νοεμβρίου, ενώ ενδιάμεσα αναμένεται να υπάρξουν μικρές, μα σημαντικές αλλαγές.
The 2026 WRC calendar is here! 14 epic rounds across 4 continents 🌏https://t.co/NHUjgZAufL pic.twitter.com/fgf2FQugwN
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) July 31, 2025
Η μεγαλύτερη εξ’ αυτών είναι πως το ασφάλτινο Rally Κεντρικής Ευρώπης αναμένεται να αποτελέσει παρελθόν, δίνοντας τη θέση του στο χωμάτινο Rally Κροατίας, που επιστρέφει ξανά στο καλεντάρι του WRC.
Πέραν του παραπάνω, μεγάλη αλλαγή θα είναι και η μετακίνηση του Rally Ιαπωνίας, το οποίο φέτος είναι ο προτελευταίος γύρος, ωστόσο το 2026 θα βρεθεί σε slot Μαΐου. Η συγκεκριμένη κίνηση έγινε με έναν πολύ σαφή στόχο κατά νου: να μειωθεί το σερί των χωμάτινων rally στο πρώτο μισό του πρωταθλήματος, το οποίο και δημιουργεί σοβαρά μειονεκτήματα στους πρωτοπόρους στη φάση αυτή, καθώς είναι αυτοί που καλούνται μονίμως να εκκινούν πρώτοι, καθαρίζοντας τον δρόμο για τα επόμενα πληρώματα.
Έτσι, το πρώτο μισό της σεζόν έχει μια ευρεία γκάμα επιφανειών: άσφαλτο και πάγο στο Monte Carlo, χιόνι στη Σουηδία, άσφαλτο σε Κανάρια Νησιά και Ιαπωνία, αλλά και χώμα σε Κένυα και Πορτογαλία, συνθέτουν μια πληθωρική παλέτα από τερέν, απαιτώντας απόλυτη προσαρμογή απ’ τα πληρώματα.
“Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που έχει δομηθεί με σαφή ατζέντα”, δήλωσε σχετικά ο Jona Siebel, Διαχειριστικός Διευθυντής του Promoter του WRC. “Είναι πληθωρικό, έχει καλή ροή και αποτυπώνει το feedback που είχαμε απ’ τις ομάδες, τους οδηγούς και όλους τους ενδιεφερόμενους. Βάλαμε πολλή σκέψη στο πώς η σειρά των rally θα επηρεάσει τις αγωνιστικές μάχες”.
Το δεύτερο μισό του πρωταθλήματος ξεκινά με τον αγώνα της χώρας μας, το Rally Acropolis, το οποίο δεν αλλάζει θέση, παραμένει τέλη Ιουνίου και συγκεκριμένα από 25 έως 28 του ίδιου μήνα. Ακολουθούν Εσθονία, Φινλανδία, Παραγουάη και Χιλή, όλα τους χωμάτινα event, αλλά με σαφείς διαφορές μεταξύ τους. Από τη μιά, το κακοτράχαλο και βασανιστικό Acropolis, από την άλλη το πιο χαλαρό χώμα, οι υψηλές ταχύτητες και τα μεγάλα άλματα σε Εσθονία και Φινλανδία, αλλά και το πιο τεχνικό, μα χαλαρού χώματος event σε Παραγουάη και Χιλή, στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, αποτελούν πολύ διαφορετικές δοκιμασίες απ’ τις οποίες τα πληρώματα καλούνται ν’ ανταπεξέλθουν.
Και τέλος, πριν το κλείσιμο στην έρημο της Αραβίας, το Rally Ιταλίας αποτελεί ερωτηματικό για του χρόνου. Μέχρι και πέρυσι, η διοργάνωση βρισκόταν στη Σαρδηνία, ένα αμιγώς χωμάτινο event. Ωστόσο, στο φετινό πρόγραμμα, ο τίτλος “Rally Italy” δείχνει πως μάλλον πάμε για αλλαγή, με το Rally di Roma, ένα ασφάλτινο event που αυτή τη στιγμή αποτελεί μέρος του ERC, να παίρνει τη θέση. Εδώ, ωστόσο, ακόμα απομένουν οι οριστικές ανακοινώσεις.
“Το πρόγραμμα του 2026 είναι ένας ισχυρός κατοπτρισμός της παγκόσμιας ισχύος και έλξης που ασκεί το πρωτάθλημα. Συνδυάζει την κληρονομιά ιστορικών αγώνων με την επιστροφή νεότερων event σε περιοχές όπου η συμμετοχή και το ενδιαφέρον για τα rally εξακολουθεί να μεγαλώνει”, ανέφερε σχετικά ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem.
Έτοιμοι για το Acropolis του 2026 λοιπόν;
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!