Με το πρώτο μισό του 2023 να αποτελεί πρακτικά παρελθόν, είναι η εποχή της καθιερωμένης αναδιανομής χρόνων δοκιμών στην αεροδυναμική σήραγγα. Τι ισχύει με την ποινή της Red Bull, ποιες ομάδες κερδίζουν χρόνο, και πώς επηρεάζει αυτό τα μονοθέσια του 2024.
Η Formula 1 είναι ένα πολύ τεχνικό άθλημα, αλλά ένας κανονισμός που πρέπει να γνωρίζετε είναι οι κανονισμοί της αεροδυναμικής σήραγγας επειδή είναι ένα θέμα που είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς πλησιάζουμε στα τέλη Ιουνίου.
Αυτή την Παρασκευή, θα καθοριστεί ο χρόνος της σήραγγας που θα λάβουν οι ομάδες για το δεύτερο μισό της σεζόν. Αυτό βασίζεται στις τρέχουσες θέσεις του πρωταθλήματος κατασκευαστών, άρα οι ομάδες που βρίσκονται ψηλότερα στη βαθμολογία θα δεχθούν πλήγμα.
Το σύστημα χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2021 και επαναρυθμίζεται κάθε έξι μήνες, επομένως η περίοδος από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο υπαγορεύεται από τη βαθμολογία κατασκευαστών της προηγούμενης σεζόν.
Η Red Bull πρωτοστατεί το 2023, επομένως θα έχει το 70 τοις εκατό του επιτρεπόμενου χρόνου αεροδυναμικών δοκιμών. Ωστόσο, μέρος της τιμωρίας τους για παραβίαση των κανονισμών για το ανώτατο όριο του προϋπολογισμού του 2021 σημαίνει περικοπή 10 τοις εκατό στον αρχικό αριθμό, επομένως θα έχουν μόνο 63 τοις εκατό αντ’ αυτού μέχρι τον Οκτώβριο, όταν λήγει η 12μηνη ποινή τους.
Ο χρόνος κάθε ομάδας αυξάνεται κατά πέντε τοις εκατό, από 70% (θεωρητικά, χωρίς την ποινή) που έχει η πρώτη Red Bull, μέχρι την AlphaTauri στη 10η θέση, η οποία θα έχει το 115% του προκαθορισμένου επιδόματος (40 διαδρομές σε αεροδυναμική σήραγγα την εβδομάδα).
Κάθε περίοδος δοκιμών είναι δύο μήνες, επομένως θα υπάρχουν τρία παράθυρα δοκιμών μεταξύ Ιουλίου και του τέλους Δεκεμβρίου.
Η Aston Martin τερμάτισε έβδομη στο πρωτάθλημα κατασκευαστών του 2022, αλλά αυτή τη στιγμή είναι τρίτη πριν από το Grand Prix της Αυστρίας, επομένως θα χάσει το 20% του χρόνου αεροδυναμικών δοκιμών που είχε το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Σε πραγματικούς όρους, αυτό σημαίνει ότι η Aston Martin θα κάνει τώρα 32 διαδρομές στην αεροδυναμική της σήραγγα την εβδομάδα σε σύγκριση με τις 40 διαδρομές που μπόρεσε να κάνει το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Η Mercedes είναι δεύτερη και τερμάτισε πέρυσι στην τρίτη θέση, επομένως θα χάσει το 5% του χρόνου που τους είχε δοθεί – το ίδιο ισχύει και για την Williams, η οποία έχει ανέβει κατά μία θέση από τη 10η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών πέρυσι στην ένατη τώρα.
Η Ferrari έχει πέσει δύο θέσεις στην τέταρτη σε σύγκριση με το σημείο που τερμάτισε την περασμένη σεζόν, επομένως θα έχει 10% περισσότερο χρόνο αεροδυναμικών δοκιμών.
Η ιταλική ομάδα θα έχει τώρα τέσσερις επιπλέον διαδρομές την εβδομάδα για να βελτιώσει το ασυνεπές μονοθέσιό της SF23 και να αναπτύξει το επόμενο για το 2024.
Εν τω μεταξύ, η Alpine, η McLaren, η Alfa Romeo και η AlphaTauri θα κερδίσουν πέντε τοις εκατό καθώς η άνοδος της Aston Martin έχει ρίξει στην κατάταξη τουλάχιστον μία θέση τις παραπάνω ομάδες σε σχέση με πέρυσι.
Η Red Bull και η Haas διατηρούν και οι δύο τον ίδιο χρόνο που είχαν το πρώτο εξάμηνο του 2023 καθώς βρίσκονται στις ίδιες ακριβώς θέσεις, αν και η Red Bull θα κερδίσει τρεις επιπλέον διαδρομές στην αεροδυναμική τους σήραγγα σε σύγκριση με αυτό που είχαν στην αρχή της χρονιάς κι ως ότου η ποινή λήξει τον Οκτώβριο.
Περισσότερος χρόνος αεροδυναμικής δοκιμής σημαίνει περισσότερα τεστ με νέα ανταλλακτικά, τα οποία θα επιταχύνουν την ανάπτυξη και τον αριθμό των αναβαθμίσεων κατά τη διάρκεια μιας σεζόν. Οι κανονισμοί θα πρέπει, θεωρητικά, να μειώσουν τις αποστάσεις μεταξύ των ομάδων, και θα είναι σε ισχύ τουλάχιστον ως το 2025.
Η περίοδος αυτή θα είναι πιθανότατα πιο σημαντική για την επόμενη χρονιά, παρά αυτή τη σεζόν, επειδή οι περισσότερες ομάδες θα αρχίσουν να επικεντρώνονται στα μονοθέσια του 2024. Αναλυτικά σε πίνακα από το Sky Sports όλα τα δεδομένα των χρόνων αεροδυναμικών δοκιμών.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!