Ο CEO της McLaren F1, Zak Brown, αποκάλυψε πως όλος ο οργανισμός της McLaren έφτασε πολύ κοντά στο να κλείσει εντελώς μέσα στο 2020, στον απόηχο των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας.
Ο Αμερικάνος, που ανέλαβε τα ηνία του παραπαίοντος οργανισμού στο Woking το 2018, κλήθηκε μέσα στο 2020 να διαχειριστεί μια επικίνδυνη κρίση για όλη τη McLaren μέσα στο 2020.
Η πανδημία του COVID-19, έβαλε “χειρόφρενο” στις πωλήσεις πολυτελών αυτοκινήτων, όπως τα αυτοκίνητα δρόμου που παράγει η McLaren και τα οποία αποτελούν δείκτη ευρωστίας και βιωσιμότητας των δραστηριοτήτων της ομάδας στη F1. Έτσι, με τις πωλήσεις να μην έρχονται, το project της F1 έδειχνε να βρίσκεται στον αέρα, ειδικά σε μια χρονική συγκυρία κατά την οποία η ομάδα δεν εντυπωσίαζε με τα αποτελέσματά της εντός πίστας, άρα δεν είχε και την χορηγική υποστήριξη που απολαμβάνει αυτή τη στιγμή.
Οι συγκεκριμένες αποκαλύψεις από τον Brown έρχονται λίγες εβδομάδες μόνο μετά την εξασφάλιση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών από τη McLaren, 26 χρόνια μετά το προηγούμενο αντίστοιχο πρωτάθλημα, πίσω στο μακρινό 1998.
“Στο κλείσιμο του Abu Dhabi το 2020, ήμασταν ξεκάθαρα λίγο πριν την κατάρρευση”, αποκάλυψε μετά το φετινό Abu Dhabi ο Brown, όπου και η νίκη του οδηγού του, Lando Norris, έκλεισε τον τίτλο για την papaya.
“Εξοφλούσαμε όλους τους λογαριασμούς μας, αλλά απείχαμε μήνες από το κλείσιμο, και όχι αρκετούς μήνες…”.
“Γνωρίζαμε πως θα αντέξουμε για τη χρονιά, αλλά βρισκόμασταν σε μια κατάσταση όπου εάν δεν λαμβάναμε ένεση ρευστότητας σύντομα, θα ήμασταν σε πολύ μεγάλο ρίσκο”.
Παρά το γεγονός πως σε όλη τη McLaren κόπηκαν 1000 θέσεις εργασίας, ενώ αντλήθηκε δανεισμός από την Εθνική Τράπεζα του Bahrain, η οικονομική κατάσταση του οργανισμού έδειχνε αρκετά επισφαλής στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή.
“Δεν ήμασταν σε καθόλου άνετη κατάσταση”, συνέχισε σχετικά ο Brown. “Ήμουν σίγουρος πως οι μέτοχοι δεν θα άφηναν να φτάσουμε στη διάλυση, αλλά επίσης ήταν σαφές πως χρειαζόμασταν επενδύσεις. Μπορούσα να κοιμηθώ το βράδυ γνωρίζοντας πως θα μας στηρίξουν εάν πρέπει, αλλά θα γινόταν στο παρά πέντε αυτό”.
Το ιδιωτικό επενδυτικό γκρουπ MSP Sport’s Capital αγόρασε το 15% της McLaren λίγο πιο μετά, κάτι που έφερε το ρευστό που χρειαζόταν η ομάδα ώστε να μπει ξανά σε ανοδική τροχιά.
Η επένδυση των 185 εκατ. λιρών που έγινε έδωσε τη δυνατότητα στον οργανισμό, αλλά και στον Brown, να επαναξιολογήσουν και σχεδιάσουν από την αρχή τα μελλοντικά πλάνα.
Επίσης, οι χορηγίες και ο πακτωλός των χρημάτων που έφεραν αυτές στην ομάδα, αποτέλεσαν “κλειδί” για την πλέον οικονομική ευρωστία της ομάδας, κατά τον Brown.
We asked, you answered! 🫵🧡 pic.twitter.com/c2Htp7bz8g
— McLaren (@McLarenF1) December 21, 2024
Από ένα αρκετά γυμνό μονοθέσιο στην όψη την περίοδο 2018-2020, οι εκάστοτε MCL έκτοτε άρχισαν να γεμίζουν με μπράντες, και πλέον η ομάδα μπορεί να περηφανεύεται πως έχει τους περισσότερους χορηγούς από τον οποιονδήποτε ανταγωνισμό (55 brands τον Δεκέμβριο του 2024).
Αποκλειστικές συμφωνίες με τη Google, την OKX, την Ecolab, αλλά και προσφάτως με τον γίγαντα παγκόσμιων πληρωμών, Mastercard, έχουν δώσει τη δυνατότητα στο σώμα του μονοθεσίου να διαφημίζονται κάποια από τα πιο αναγνωρίσιμα brand της υφηλίου, με το αντίστοιχο αντίτιμο προφανώς.
Από το σημείο της οικονομικής διάλυσης ενός από τα πιο αναγνωρίσιμα ονόματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, μέχρι και τη φετινή επιστροφή στις κούπες, η McLaren, υπό την ηγεσία του Brown επέδειξε ατσάλινη θέληση για επιτυχία, δείγμα που ο ιδιωτικός αυτός οργανισμός κουβαλά από τις εποχές της ίδρυσής του από τον Bruce McLaren.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!