Η FIA ανακοίνωσε πως προέβη σε ιδιωτικό “συμβιβασμό” με τη Ferrari σχετικά με την περσινή μονάδα ισχύος της, ύστερα και από την ολοκλήρωση των ερευνών πάνω σε αυτή.
Πέρυσι, προς το τέλος της σεζόν, η Ferrari βρισκόταν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος λόγω υποψιών σχετικά με τη νομιμότητα του κινητήρα της. Συγκεκριμένα, θεωρείτο πως η ομάδα είχε βρει τρόπο να παρακάμψει τους κανονισμούς σχετικά με τους περιορισμούς γύρω από τη ροή του καυσίμου, με στόχο την υψηλότερη απόδοση του κινητήρα.
Ωστόσο, ποτέ δεν βρέθηκε πως η ομάδα είχε παραβιάσει τους κανονισμούς και επίσημα καμία ομάδα δεν έκανε διαμαρτυρία για τον κινητήρα της Scuderia.
Όμως, σε δήλωσε που εξέδωσε η FIA σήμερα, το κυβερνόν σώμα της F1 δήλωσε πως έγινε συμφωνία με την ομάδα σχετικά με τα όσα έγιναν το 2019.
“Η FIA ανακοινώνει πως, ύστερα από ενδελεχείς τεχνικές επιθεωρήσεις, ολοκλήρωσε την ανάλυση σχετικά με τη λειτουργία της μονάδας ισχύος της Scuderia Ferrari Formula 1 και ήρθε σε συμβιβασμό με την ομάδα”, ανέφερε η δήλωση.
“Οι ακριβείς λεπτομέρειες τους συμβιβασμού παραμένουν μεταξύ των δύο πλευρών”.
Επίσης, η δήλωσε ανέφερε: “Η FIA και η Scuderia Ferrari συμφώνησαν σε μια σειρά τεχνικών δεσμεύσεων που θα βελτιώσουν τον έλεγχο των μονάδων ισχύος στη Formula 1 για την επερχόμενη σεζόν, ενώ θα βοηθήσει επίσης τη FIA σε άλλα ρυθμιστικά καθήκοντα της F1 και στις ερευνητικές δραστηριότητές της σε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και βιώσιμα καύσιμα”.
Τα λεγόμενα της ανωτέρω δήλωσης της FIA τραβούν έντονα το ενδιαφέρον, καθώς το κυβερνόν σώμα δεν αναφέρει πως βρήκε εντελώς νόμιμη τη μονάδα ισχύος, στα πρότυπα των ισχυόντων κανονισμών.
Επιπλέον, το γεγονός πως υπάρχει κάποιου είδους ιδιωτικός συμβιβασμός, όπως επίσης και συμφωνία για βοήθεια στον έλεγχο των μονάδων ισχύος, αφήνει να εννοηθεί πως ίσως έγινε κάποια ανταλλαγή μεταξύ τους ώστε να μην προχωρήσει περισσότερο το ζήτημα.
Πέρυσι, εκδόθηκε μια σειρά τεχνικών ντιρεκτίβων σχετικά με το τί επιτρέπεται και τί όχι να κάνουν οι ομάδες πάνω στους αισθητήρες ροής καυσίμου. Η έκδοση αυτών των οδηγιών συνέπεσε με μια περίοδο στο άθλημα, όπου η ταχύτητα της Ferrari στις ευθείες έπεσε σε σχέση με προηγούμενους αγώνες.
Σε μια περαιτέρω προσπάθεια αντιμετώπισης των ομάδων που παρακάμπτουν τους κανονισμούς, η FIA έθεσε σε ισχύ και δεύτερο αισθητήρα ροής καυσίμου για καλύτερο έλεγχο των πεπραγμένων των ομάδων.
Η Ferrari σταθερά αρνήθηκε πως έκανε κάποια παράβαση πέρυσι, την ώρα που ο επικεφαλής της ομάδας, Mattia Binotto, ισχυριζόταν πως η μονάδα ισχύος της ομάδας πάντα ήταν νόμιμος.
“Εάν δούμε όλη τη σεζόν, ήμασταν μια από τις ομάδες που ελέγχθηκε περισσότερο, είτε πριν είτε μετά τις τεχνικές ντιρεκτίβες”, σχολίασε ο Ιταλός στο τέλος της περσινής χρονιάς. “Και όταν έχει πλεονέκτημα στην απόδοση, και σίγουρα είχαμε σε όλη τη σεζόν, σίγουρα θα ελέγχεσαι παραπάνω”.
“Το να ελέγχεσαι πιστεύω πως είναι φυσιολογικό, είναι κατά κάποιο τρόπο καλό επειδή μέσα από τους ελέγχους αποδεικνύεις τη νομιμότητά σου. Μετά τις τεχνικές ντιρεκτίβες, ο αριθμός των ελέγχων στα μονοθέσιά μας πολλαπλασιάστηκε. Οι έλεγχοι δόθηκαν στη FIA και συζητήθηκαν οι λεπτομέρειες πάνω σε αυτούς”.
“Έτσι, ό,τι θα μπορούσε να γίνει στα πλαίσια της συνεργασίας με τη FIA, έχει γίνει. Δεν αλλάξαμε ποτέ τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο κινητήρας στους τελευταίους αγώνες της σεζόν, δείχνοντας έτσι πως η μονάδα ισχύος μας είναι νόμιμη”, συμπλήρωσε ο Binotto.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!