Το ενδιαφέρον στη 2η ημέρα χειμερινών δοκιμών στη Βαρκελώνη μονοπώλησε το σύστημα Στροφής Διπλού Άξονα (Dual Axis Steering, DAS), με την FIA να καλείται να το εξετάσει και να δώσει απαντήσεις.
Το συγκεκριμένο σύστημα, το οποίο ουσιαστικά προσαρμόζει τη γωνία κλίσης των εμπρός τροχών σε σχέση με το υπόλοιπο σώμα του μονοθεσίου (toe-in, toe-out), έκανε πολλούς να απορούν εάν είναι νόμιμο. Ωστόσο, στη FIA θεωρούν πως το συγκεκριμένο σχέδιο είναι απόλυτα εναρμονισμένο με τους κανονισμούς.
Πράγματι, γίνεται αντιληπτό πως η Mercedes βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με το κυβερνόν σώμα του αθλήματος σχετικά με τη συγκεκριμένη ιδέα για αρκετό καιρό τώρα και το έχει εντάξει στην W11 μόνο και μόνο γιατί η γνώμη της FIA πάνω σε αυτό είναι πως επιτρέπεται.
Εφόσον η FIA έχει δηλώσει πως το σύστημα DAS είναι δεν είναι σύμφωνο με τους κανονισμούς, η Mercedes θα είχε εγκαταλείψει το συγκεκριμένο project καθώς δεν θα ήθελε να ρισκάρει κάποιον αποκλεισμό από το Grand Prix της Μελβούρνης.
Το Motorsport.com έμαθε από έγκυρη πηγή πως το σημαντικότερο πρόβλημα που έβλεπε η FIA ήταν η γκρίζα περιοχή στους κανονισμούς ανάμεσα στο ποια είναι τα εξαρτήματα της ανάρτησης και αυτά του συστήματος στροφής.
Οι κανονισμοί είναι σαφείς πως δεν επιτρέπονται αλλαγές στις ρυθμίσεις της ανάρτησης όταν το μονοθέσιο βρίσκεται εν κινήσει.
Έτσι, εάν από την πλευρά που το βλέπει η FIA, οι αλλαγές που γίνονται στη γωνία κλίσης των τροχών επηρεάζουν την ανάρτηση, τότε θα είχε απαγορευτεί ένας τέτοιος μηχανισμός.
Ωστόσο, η άποψη της FIA είναι πως το σύστημα DAS στο μονοθέσιο της Mercedes δεν αλλάζει την ανάρτηση. Αντίθετα, το σύστημα DAS θεωρείται άλλος ένας τρόπος στριψίματος για τους εμπρός τροχούς.
Όσον αφορά το τί επιτρέπεται στο στρίψιμο, οι κανονισμοί δεν είναι περιοριστικοί. Το Άρθρο 10.4.1 των τεχνικών κανονισμών αναφέρει: “Κάθε σύστημα στριψίματος το οποίο επιτρέπει την επανευθυγράμμιση περισσότερων από δύο τροχούς δεν επιτρέπεται”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!