Αυτό το έτος θα είναι η ένατη σεζόν της Pirelli στην F1 και σε κάθε μία από αυτές η σειρά ελαστικών ήταν πάντα διαφορετική από τη μια χρονιά στην άλλη. Τι μπορούμε λοιπόν να αναμένουμε ότι είναι καινούργιο από την τελευταία σειρά ελαστικών – που κάνουν το ντεμπούτο τους στα αυτοκίνητα του 2019 στη Βαρκελώνη αυτή την εβδομάδα;
Τρία χρώματα, Πέντε συνθέσεις
Θα υπάρχουν μόνο τρία χρώματα σε κάθε αγώνα του 2019: λευκό για την πιο σκληρή σύνθεση του Σαββατοκύριακου, κίτρινο για τη μεσαία και κόκκινο για την πιο μαλακή σύνθεση. Συνολικά, θα υπάρχουν πέντε διαθέσιμες συνθέσεις για το έτος: αριθμούνται από 1 έως 5, από τις πιο σκληρή έως την πιο μαλακή. Καθώς και οι πέντε συνθέσεις βρίσκονται στη πίστα κατά τη δοκιμή πριν από τη σεζόν στη Βαρκελώνη, η σκληρότερη (C1) και η πιο μαλακή (C5) σύνθεση δεν θα φέρουν τις συνήθεις λωρίδες στα πλαϊνά των ελαστικών κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Οι C2, C3 και C4 θα φέρουν αντ ‘αυτού τη συνήθη σχεδίαση με λωρίδες: χρώματος λευκού, κίτρινου και κόκκινου αντίστοιχα. Αυτό θα συμβεί μόνο κατά τη διάρκεια των δοκιμών: για τα Σαββατοκύριακα των Grand Prix θα υπάρχουν μόνο τρεις συνθέσεις σε κάθε αγώνα.
Πρωτότυπα για τις δοκιμές
Θα υπάρχουν επίσης κάποια ελαστικά που δεν φέρουν κανένα σημάδι: πρόκειται για πρωτότυπα ελαστικά που θα παρατηρηθούν κατά τη διάρκεια των δοκιμών μόνο για να εκτιμηθούν πιθανές εξελίξεις για το μέλλον. Υπάρχει ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα δοκιμών που έχει οριστικοποιηθεί για το 2020, το οποίο θα περιλαμβάνει όλες τις ομάδες σε μια σειρά περιόδων για το τρέχον έτος. Λεπτομέρειες αυτού του προγράμματος θα δημοσιευθούν σύντομα.
Διαφορετικές θερμοκρασίες και πιέσεις
Μια νέα κίνηση για το τρέχον έτος είναι η μείωση της μέγιστης θερμοκρασίας των ηλεκτρικών κουβερτών στα πίσω ελαστικά στους 80 βαθμούς Κελσίου, ενώ η θερμοκρασία των μπροστινών ελαστικών θα παραμείνει στους 100 βαθμούς Κελσίου. Αυτό θα συμβάλει στην προθέρμανση του μπροστινού ελαστικού και επίσης θα μειώσει τον κίνδυνο του graining: ειδικά σε χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος. Ως αποτέλεσμα, οι αρχικές πιέσεις των πίσω ελαστικών έχουν μειωθεί ανάλογα.
Πιο λεπτά πέλματα
Υπήρξε ένα λεπτότερο πέλμα που χρησιμοποιήθηκε σε επιλεγμένους αγώνες πέρυσι, σε όσους γινόταν σε νέα άσφαλτο. Αυτό σχεδιάστηκε για να αποφευχθεί η υπερθέρμανση, με τον στόχο να επιτυγχάνεται με επιτυχία. Ως αποτέλεσμα, υιοθετήθηκε παρόμοια μείωση πέλματος για όλα τα ελαστικά του 2019. Επομένως, οι κατασκευές ελαστικών θα είναι ακριβώς ίδιες σε κάθε αγώνα φέτος.
Νέα ενδιάμεσα και βρόχινα
Υπάρχει ένα ολοκαίνουργιο ενδιάμεσο ελαστικό για το τρέχον έτος, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να καλύπτει ένα ευρύτερο φάσμα συνθηκών από τον προκάτοχό του. Αυτό κάνει για ένα πολύ πιο αποτελεσματικό σημείο μετάβασης τόσο τα slick και τα πλήρη βρόχινα ελαστικά, καθώς και βελτιωμένες επιδόσεις στο βρεγμένο. Το πλήρες βρόχινο ελαστικό είναι επίσης εντελώς καινούργιο, με ένα επανασχεδιασμένο προφίλ που προσφέρει μεγαλύτερη αντοχή στην υδρολίσθηση και καλύτερη οδήγηση σε έντονη βροχή.
Χωρίς παραλλαγές στα βρόχινα
Πέρυσι υπήρχαν δύο παράλληλες σειρές βρόχινων και ενδιάμεσων ελαστικών: μία για υψηλότερες θερμοκρασίες και μία για χαμηλότερες θερμοκρασίες. Αυτό το έτος, τα ελαστικά έχουν γίνει πιο ευέλικτα, ώστε να μην χρειάζεται να υπάρχουν δύο σειρές: υπάρχει μόνο ένα ενδιάμεσο ελαστικό και ένα πλήρες βρόχινο ελαστικό για ολόκληρο το έτος.
Ευρύτερα παράθυρα λειτουργίας ελαστικών
Τα παράθυρα λειτουργίας ελαστικών είναι λίγο υψηλότερα για το τρέχον έτος, προκειμένου να μειωθούν οι πιθανότητες υπερθέρμανσης. Αυτό εξασφαλίζει ότι και συνολικά υπάρχει ένα ευρύτερο παράθυρο λειτουργίας.
C1 110-140° C
C2 110-135° C
C3 105-135° C
C4 90-120° C
C5 85-115° C
(C1 η πιο σκληρή ένωση, C5 η πιο μαλακή)
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!