Ο Kimi Raikkonen πήρε την πρώτη του pole position στη Formula 1 για τη σεζόν του 2018 με μια τελευταία προσπάθεια την τελευταία στιγμή για το Grand Prix της Ιταλίας.
Ο οδηγός της Ferrari ήταν ο δεύτερος πιο γρήγορος πίσω από τον Lewis Hamilton στις πρώτες προσπάθειες του Q3, αλλά ενώ και οι δύο οδηγοί βελτιώθηκαν, ο Raikkonen ξεπέρασε τον οδηγό της Mercedes.
Ο Sebastian Vettel για ελάχιστο χρονικό διάστημα πήρε την πρώτη θέση κατά τη διέλευση της γραμμής μπροστά από τον Raikkonen, πριν τελειώσει ο Φινλανδός το γύρου του για να κάνει ένα χρόνο γύρου πιο γρήγορα κατά 0.161δ. Ο εξαιρετικός ρυθμός του Raikkonen στον τελικό τομέα – με τη βοήθεια του slipstreaming – ήταν το κλειδί για την pole του, ολοκληρώνοντάς την προσπάθεια κατά ενάμιση δέκατο γρηγορότερα από τον Vettel.
(Το slipstreaming δεν υπάρχει μόνο στα 20 μέτρα πίσω από το προπορευόμενο μονοθέσιο. Σε μεγάλες ευθείες και για μέχρι 3 δευτερόλεπτα πίσω, υπάρχει ακάθαρτη ροή αέρα και την εκμεταλλεύεται το μονοθέσιο που ακολουθεί.)
Ο Hamilton βελτίωσε στο δεύτερο γύρο του, αλλά δεν ήταν αρκετό και κατέληξε στην τρίτη θέση, 0,014δ πιο αργά από τον Vettel.
Ο Valtteri Bottas, στη δεύτερη Mercedes, δυσκολεύτηκε να ταιριάξει με το ρυθμό του teammate του σε όλες τις περιόδους μέχρι τώρα στο GP και ήταν τέταρτος, 0.136δ πιο αργός από τον Hamilton.
Ο Max Verstappen ήταν πέμπτος για την Red Bull, 1,5 δευτερόλεπτα πίσω από τον ρυθμό και μπροστά από τη Renault του Carlos Sainz.
Ο Esteban Ocon έλαβε την όγδοη θέση για τη Force India, μόλις μισό-δέκατο πιο αργά από τον Sainz.
Ο οδηγός της Toro Rosso, Pierre Gasly, ήταν ο ένατος μετά από μια πολύ καλή απόδοση στο Q2, που τον έφερε στη τελική φάση, αλλά δεν είχε το ρυθμό για να απειλήσει τους οκτώ κορυφαίους.
Η Williams έφτασε στο Q3 για πρώτη φορά το 2018 μετά την ισχυρή απόδοση του Lance Stroll στο Q2. Κατέληξε στη 10η και σχεδόν τρία δέκατα πίσω από τον Gasly.
Ο Kevin Magnussen, στη δεύτερη Haas, εξαλείφθηκε στο Q2 καθώς έφτασε στο πρώτο chicane δίπλα στον Fernando Alonso της McLaren στην τελευταία προσπάθειά του. Ο Alonso κατέληξε 13ος, αφού δεν κατάφερε να κάνει σοβαρό χρόνο γύρο με το ίδιο συμβάν, λέγοντας ότι “ο Magnussen ήθελε να αγωνιστεί στην 1η στροφή” και γέλασε στο ραδιόφωνο. Μετά το Q2, ο επικεφαλής της Haas, Gunter Steiner και το αφεντικό της McLaren, Zak Brown είχαν μία έντονη συζήτηση, πιθανώς για το περιστατικό αυτό, στο pitlane. Οι αγωνοδίκες θα διερευνήσουν το περιστατικό μετά τα προκριματικά. Ο γύρος του Magnussen επίσης καταστράφηκε, αλλά ο χρόνος του από την πρώτη προσπάθεια τον έφερε σχεδόν στην πρώτη δεκάδα, καθώς κατέληξε μόλις 0,002δ πιο αργά από τον Gasly και λίγο μπροστά από την Williams του Sergey Sirotkin.
Ο Nico Hulkenberg της Renault δεν έθεσε χρόνο στο Q2, επειδή πρόκειται να ξεκινήσει από την πίσω γραμμή χάρη σε συνδυασμό ποινής grid 10 θέσεων για το ότι προκάλεσε το ατύχημα της εκκίνησης στο Spa. Αλλά ο Hulkenberg έκανε ένα γύρο, που σημαίνει ότι κατατάχτηκε μπροστά από τον Daniel Ricciardo της Red Bull, ο οποίος είναι επίσης έτοιμος να ξεκινήσει στην τελευταία σειρά χάρη σε ποινές χάρη στη νέα μονάδα ισχύος και δεν έτρεξε στο Q2.
Ο Sergio Perez της Force India ήταν ο ταχύτερος από αυτούς που εξαλείφθηκαν στο Q1 κατά τη διάρκεια μιας σειράς βελτιώσεων την τελευταία στιγμή, με τους δύο οδηγούς Williams, τον Hulkenberg και τον Gasly να τον περνάνε. Ο Perez ολοκλήρωσε μόνο ένα γύρο κατά τη διάρκεια της προκριματικής φάσης και κατέληξε μόλις ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου πιο αργά από τον Grosjean στη μάχη για περάσει από το Q1.
Ο Charles Leclerc της Sauber απέτυχε να βελτιώσει στον τελικό του γύρο και είχε υποβιβαστεί στην 16η θέση, ρωτώντας “Γιατί είμαστε τόσο αργοί;” στο ραδιόφωνο μετά από το γύρο του πιο αργά κατά μόλις 0.002δ από την 15η θέση.
Ο Brendon Hartley της Toro Rosso ήταν 18ος, με την ομάδα να του λέει ότι έχασε ενάμιση δέκατο στην πρώτη στροφή στον τελευταίο γύρο του. Αυτό θα ήταν αρκετό για να τον ανεβάσει άνετα στις θέσεις του Q2 δεδομένου ότι ήταν μόλις 0.133δ από την 10η θέση.
Ο Marcus Ericsson, ο οποίος είχε το τεράστιο ατύχημα στο πρώτο chicane κατά τη διάρκεια του P2 την Παρασκευή, ήταν 19ος πιο γρήγορος μπροστά από τον Stoffel Vandoorne της McLaren.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!