Η Renault πιστεύει ότι το υψηλό ποσοστό αστοχιών της μονάδας ισχύος που ταλαιπωρεί την Toro Rosso τα τελευταία GPs της Formula 1 δεν αποτελεί σύμπτωση.
Ο Pierre Gasly και ο Brendon Hartley ξεκίνησαν και το Σαββατοκύριακο του Grand Prix της Βραζιλίας με 10 θέσεις ποινής μετά από την αντικατάσταση των MGU-Hs, την όγδοη της σεζόν για τα αντίστοιχα μονοθέσιά τους.
Ωστόσο, η MGU-H του Gasly αστόχησε μετά από μόλις ένα γρήγορο γύρο, ενώ ο Hartley σταμάτησε στην πίστα με βλάβη στο turbo στο γύρο εξόδου της πρώτης κανονικής του προσπάθειας.
Ο Gasly τώρα θα δεχθεί 15 ακόμη θέσεις ποινής στο grid για αντικατάσταση MGU-H και turbo, ενώ η κατάσταση των ποινών του teammate του δεν είναι προς το παρόν σαφής.
Αυτό έρχεται στο τέλος του μεξικάνικου GP στο οποίο ο Gasly δεν είχε πάρει μέρος στο μεγαλύτερο μέρος των δοκιμαστικών και σε ολόκληρη την περίοδο των προκριματικών και ο Hartley υπέστη αποτυχίες στις κατατακτήριες και τον αγώνα.
«Δεν είμαστε ευχαριστημένοι με αυτήν την κατάσταση και το αντιμετωπίζουμε πολύ σοβαρά», δήλωσε ο Cyril Abiteboul της Renault στο Motorsport.com.
«Η Toro Rosso υποφέρει τα τελευταία δύο Σαββατοκύριακα με πολύ περισσότερα προβλήματα από άλλες ομάδες και προφανώς όταν συμβαίνει, λόγω των κανονισμών και λόγω της διαθεσιμότητας των εξαρτημάτων και του χρόνου παραγωγής, αυτό προκαλεί προβλήματα.»
Ο Abiteboul υπογράμμισε ότι το πρόβλημα ήταν ειδικό για την ομάδα, έχοντας ανησυχίες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο η STR12 λειτουργεί με τη μονάδα ισχύος της Renault.
«Έχουμε μια μικρή ανησυχία για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο κινητήρας μας στο μονοθέσιο της Toro Rosso, που ίσως εξηγεί γιατί είχαμε πολλά θέματα που προέρχονταν συγκεκριμένα από αυτό», δήλωσε ο ίδιος.
«Δεν υπάρχουν ποτέ συμπτώσεις σε αυτό το άθλημα.»
Ωστόσο, παραδέχτηκε ότι τα προβλήματα έγιναν χειρότερα από ένα φαινόμενο “χιονοστιβάδας”, καθώς το εργοστάσιο της Renault στο Viry προσπάθησε να συμβαδίσει με την απροσδόκητη ζήτηση πρόσθετων εξαρτημάτων, χρησιμοποιώντας ανακατασκευασμένα εξαρτήματα για να τα φέρει εις πέρας.
«Δεν υποθέσαμε ότι θα έχουμε τα θέματα που είχαμε και επομένως σε κάποιο σημείο θα πρέπει να διαχειριστείς τα εξαρτήματα που έχεις», δήλωσε ο Abiteboul.
«Ήταν μόνο δύο εβδομάδες από το Μεξικό, στείλαμε τα ανταλλακτικά πίσω στο Viry, δουλέψαμε σε αργία για να τελειώσουμε πολλά από τα εξαρτήματα που είχαν αντιμετωπίσει μερικά προβλήματα.
«Με τα θέματα υλικοτεχνικής υποστήριξης και χρόνου υπάρχει ένα όριο σε αυτό που μπορούμε να κάνουμε και ο αριθμός των νέων κομματιών που μπορούμε να φέρουμε, προφανώς.
«Είναι ένα φαινόμενο χιονοστιβάδας. Μόλις αρχίσει να κυλάει, είναι πολύ δύσκολο να την σταματήσεις.
«Κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να το περιορίσουμε, αλλά θα υπάρξει ένα όριο στον τρόπο που μπορούμε να μετριάσουμε τις συνέπειες αυτών που συνέβησαν, το οποίο προσπαθούμε ακόμα να κατανοήσουμε»
Τα προβλήματα έχουν έρθει σε κρίσιμη στιγμή, καθώς η Toro Rosso είναι μόλις πέντε βαθμούς μπροστά από τη Renault στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και έξι μπροστά από την Haas και η πτώση από την 6η στην 8η θέση θα μπορούσε να ισοδυναμεί με απώλεια 6.5 εκατομμυρίων δολαρίων στο χρηματικό έπαθλο της F1.
Η ομάδα, από την πλευρά της, παραμένει πεπεισμένη ότι δεν έχει κάνει τίποτα που να έχει επηρεάσει δυσανάλογα τα μονοθέσια της.
«Είναι ανησυχητικό», δήλωσε το αφεντικό της ομάδας, Franz Tost, στο Motorsport.com. «Όλα είναι τα ίδια στην εγκατάσταση, τίποτα δεν έχει αλλάξει από την αρχή της χρονιάς.
«Από την πλευρά της Toro Rosso, όσον αφορά το μονοθέσιο, δεν υπάρχει κανένα εξάρτημα από το σασί που συνδέεται με την MGU-H για να έχει προκαλέσει το οτιδήποτε.
«Δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα, βλέπουμε ποια κομμάτια παίρνουμε, ποια μονάδα ισχύος έχουμε και ούτω καθεξής.»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!