Η Mercedes επέλεξε μια νέα, τολμηρή προσέγγιση στον σχεδιασμό του paddle του συμπλέκτη της για το 2017, σε μια προσπάθεια να βοηθήσει τους Lewis Hamilton και Valtteri Bottas να κάνουν καλύτερες εκκινήσεις.
Με την ομάδα να δίνει μια ιδιαίτερη έμφαση στην βελτίωση της εκκίνησης, μετά από μια σειρά προβληματικών εκκινήσεων την περασμένη σεζόν, προσπάθησε να κατασκευάσει κάποια “έξυπνα” paddles στο τιμόνι της.
Η κίνηση αυτή ήρθε ως απάντηση στην αλλαγή του κανονισμού που επιβλήθηκε από την FIA με αποτέλεσμα να μηδενιστούν τα βοηθήματα του οδηγού στην εκκίνηση.
Νέοι κανονισμοί
Οι νέοι περιορισμοί της FIA έχουν εφαρμοστεί για να κάνουν τη ζωή των οδηγών πιο δύσκολη, με τους νέους περιορισμούς στην “γραμμική ροπή”, που σημαίνει μεγαλύτερη ακρίβεια στην απελευθέρωση του συμπλέκτη.
Οι ομάδες δεν θα είναι πλέον σε θέση να χαρτογραφήσουν “έξυπνα” τις ρυθμίσεις του συμπλέκτη για να εξασφαλίσουν την τέλεια εκκίνηση.
Όπως εξήγησε ο οδηγός της Haas, Kevin Magnussen: “Απλά έπρεπε να απελευθερώσεις τον συμπλέκτη μεταξύ 10 – 80%.
“Κάπου υπήρχε μια επίπεδη χαρτογράφηση που καθόριζε την πρόσφυση, τα ελαστικά και το φορτίο καυσίμου. Έτσι, η εκκίνηση ήταν 100% κομμάτι των μηχανικών πριν. Τώρα όμως, είναι καθαρά δικό μας κομμάτι.”
Προσθέτοντας στην γραμμική χαρτογράφηση του συμπλέκτη, η FIA έχει θέσει όρια για τη θέση των paddles του συμπλέκτη και της αλλαγής ταχυτήτων πίσω από το τιμόνι.
Για να αποφευχθεί από τις ομάδες η τοποθέτηση συσκευών πίσω από το τιμόνι για να βοηθήσει έναν οδηγό στο να αισθάνεται που είναι το σωστό σημείο, υπάρχουν ζώνες αποκλεισμού σε αυτή τη θέση.
Πρέπει να υπάρχει ένα κενό 50 χιλιοστών μεταξύ του paddle του συμπλέκτη και κάθε άλλου ελέγχου στο τιμόνι.
Η μόνη εξαίρεση στο κενό των 50 χιλιοστών είναι στο αν οι ομάδες θέσουν σε εφαρμογή έναν «στοπ» μηχανισμό που θα περιορίζει το χέρι του οδηγού από το να το αισθάνεται κάτι άλλο (σαν σημείο αναφοράς), κάτι που η Mercedes και η Force India είναι κατανοητό πως έχουν υλοποιήσει.
Επιπλέον, υπάρχει ένα ανώτατο όριο κίνησης για το paddle του συμπλέκτη των 80 χιλιοστών.
Χωρίς το όριο των 80 χιλιοστών, οι ομάδες θα είχαν μπει στον πειρασμό να επιτρέψουν την υπερβολική κίνηση των paddle του συμπλέκτη για να προσπαθήσουν να βοηθήσουν τους οδηγούς στο να βρούνε το τέλειο σημείο πιο εύκολα.
Ενώ κάποιες ομάδες όπως η Ferrari έχουν κρατήσει παρόμοιες λύσεις με πέρυσι, με ένα μεγάλο ενιαίο paddle συμπλέκτη, η Mercedes επέλεξε ένα μηχανισμό “στοπ”.
Το σχέδιο της Mercedes αποτελείται από δύο μεγάλες τρύπες, όπου οι οδηγοί θα τοποθετούν τα δάχτυλά τους για τις εκκινήσεις.
Η λύση αυτή ανοίγει το δρόμο για ένα πολύ μεγαλύτερο paddle συμπλέκτη, το οποίο θεωρητικά θα επιτρέψει στον οδηγό να έχει μια καλύτερη αίσθηση του συμπλέκτη και του ιδανικού σημείου για την εκκίνηση. Η ελπίδα της Mercedes είναι ότι αυτό το σχέδιο θα έχει ως αποτέλεσμα την καλύτερη εκκίνηση για τους οδηγούς της.
Ο Lewis Hamilton μετά τις δοκιμές δήλωσε ότι είναι ευχαριστημένος με την κίνηση της FIA στο να κάνει τα πράγματα δύσκολα, ακόμη κι αν αυτό σήμαινε περισσότερη δουλειά.
“Μας δυσκολεύουν και πάλι αλλά αυτό είναι μια καλή κατεύθυνση. Έχουμε εργαστεί σκληρά για να βεβαιωθούμε ότι θα είμαστε στην κορυφή και έχουμε δώσει πολύ χρόνο σε αυτό. Όλη η ομάδα έχει και είμαι βέβαιος ότι όλες οι ομάδες έχουν δουλέψει σκληρά αλλά εργαζόμαστε σε αυτό και εξακολουθεί να είναι κάτι που είναι σε εξέλιξη.”
Τα γραφήματα είναι από το F1.com και τον σχεδιαστή-αναλυτή Giorgio Piola.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!