Μετά τη συνεδρίασή του στο Παρίσι, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA ενέκρινε επίσημα τους νέους κανονισμούς του 2016 για τα ελαστικά στη Formula1.
Οι νέοι κανονισμοί θα ισχύουν μόνο για τα slick ελαστικά. Οι κανόνες σχετικά με τα ενδιάμεσα και βρόχινα ελαστικά παραμένουν αμετάβλητοι.
Με την εισαγωγή της νέας ultrasoft σύνθεσης (η οποία θα χρησιμοποιεί μωβ σημάνσεις) ο συνολικός αριθμός των slick αυξάνεται σε πέντε.
Σε συνεννόηση με τη FIA, η Pirelli θα αποφασίσει εκ των προτέρων ποιες τρεις συνθέσεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε κάθε αγώνα, και θα κοινοποιεί την πληροφορία αυτή στις ομάδες.
Ο συνολικός αριθμός των σετ που μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών, των προκριματικών και του αγώνα παραμένει ο ίδιος όπως είναι σήμερα: 13.
Η Pirelli θα ορίσει δύο υποχρεωτικά σετ για τον αγώνα για κάθε αυτοκίνητο. Επιπλέον, ένα σετ της πιο μαλακής γόμας θα πρέπει να κρατηθεί για χρήση μόνο στο Q3.
Τα δύο υποχρεωτικά σετ που θα επιλέγονται από την Pirelli μπορεί να είναι δύο διαφορετικές συνθέσεις, από τις τρεις που θα έχουν προταθεί για το Σαββατοκύριακο του αγώνα. Αυτά τα σετ θα είναι προφανώς τα ίδια για κάθε ομάδα.
Τα υπόλοιπα 10 σετ μπορούν να επιλεχτούν από κάθε ομάδα, από τις τρεις υποψήφιες συνθέσεις για το Σαββατοκύριακο του αγώνα.
Οι ομάδες θα κάνουν τις επιλογές τους εντός προθεσμίας που θα ορίζεται από την Pirelli. Θα ενημερώνουν τις επιλογές τους στην FIA, η οποία με τη σειρά της θα λέει στη Pirelli πόσα ελαστικά να παράγει. Οι επιλογές για κάθε αυτοκίνητο θα παραμείνουν μυστικές μέχρι 2 εβδομάδες πριν από τον αγώνα. Αν μια ομάδα δεν τηρήσει την προθεσμία, η επιλογή θα γίνεται από τη FIA.
Μόλις οι επιλογές για κάθε αυτοκίνητο έχουν γίνει, η FIA θα συνεχίσει να εκχωρήσει τα ελαστικά τυχαία μέσω ενός barcode, όπως συμβαίνει σήμερα.
Οι επιλογές που γίνονται από κάθε ομάδα μπορεί να ποικίλουν για κάθε ένα από τα αυτοκίνητα της: έτσι κάθε οδηγός μέσα σε μια ομάδα μπορεί να έχει μια διαφορετική κατανομή.
Τα ελαστικά θα διακρίνονται από διαφορετικά χρωματιστά σημάδια στα τοιχώματα, όπως συμβαίνει σήμερα.
Στη διάρκεια του αγώνα
Οι ομάδες θα πρέπει να συνεχίσουν να δίνουν πίσω τα ελαστικά σύμφωνα με ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, αλλά μπορούν να αποφασίσουν ποια ελαστικά να δώσουν πίσω τις ακόλουθες ώρες:
– Ένα σετ μετά τα πρώτα 40 λεπτά του FP1
– Ένα σετ στο τέλος του FP1
– Δύο σετ στο τέλος του FP2
– Δύο σετ στο τέλος του FP3
Τα δύο υποχρεωτικά σετ που θα ορίζονται από την Pirelli δεν μπορούν να δοθούν πίσω κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών και πρέπει να είναι διαθέσιμα για χρήση στον αγώνα. Τουλάχιστον ένα από τα δύο αυτά σετ, οι ομάδες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν κατά τη διάρκεια του αγώνα – αλλά οι ομάδες μπορούν να αποφασίσουν ποιο.
Το top 10 στο τέλος των κατατακτήριων θα πρέπει να συνεχίσει να δίνει πίσω το σέτ της μαλακής γόμας από το Q3, και να ξεκινήσει τον αγώνα με τα ελαστικά με τα οποία έθεσαν τον ταχύτερο χρόνο τους στο Q2 (τον ίδιο κανόνα όπως συμβαίνει σήμερα) . Όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί θα είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν το σετ που είχε κρατηθεί για το Q3, κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!