Με το πέρας του αγώνα του δεύτερου GP της χρονιάς ξεκίνησαν και πολλές συζητήσεις με τα ζητήματα που είδαμε μπροστά μας αυτό το Σαββατοκύριακο και κυρίως στον αγώνα. Προσπεράσματα που δεν έπρεπε(;) να γίνουν και άλλα που έγιναν, παραβιάσεις, επαφές μεταξύ οδηγών φανταστικές και μη…
Αρχίζουμε με την αποσαφήνιση για το συμβάν που οδήγησε στην εγκατάλειψη του Alonso στον δεύτερο γύρο του αγώνα. Πολλοί φίλοι στη σελίδα μας στο Facebook δεν κρατήθηκαν και διατύπωσαν παράπονα εναντίον του Webber για την επαφή του με τον Alonso, αλλά και στους αγωνοδίκες που δεν τιμώρησαν την Red Bull.
Αυτό είναι κάλλιστα ένα παράδειγμα φιλάθλων που: δεν παρατήρησαν την φάση (παρά τα replay), που δεν ‘βοηθήθηκαν’ από κάποιον σχολιαστή (που έλειπε από το πόστο του στην ΕΡΤ για παράδειγμα), και που παρασύρονται έντονα από την υποστήριξη τους σε μία ομάδα (ή κατά μιας άλλης).
Όπως είπαμε άμεσα στη σελίδα μας στο Facebook, αλλά και στα άρθρα που ακολούθησαν εδώ στο site… Δεν υπάρχει σε κανένα σημείο επαφή μεταξύ των Webber-Alonso. O Alonso ήταν αυτός που στη δεύτερη στροφή έχασε το σημείο φρεναρίσματος, ακούμπησε τον Vettel, ράγισε η αεροτομή του, και ένα γύρο μετά, από την αντίσταση του αέρα που πίεζε την πτέρυγα από την ταχύτητα που είχε αναπτύξει η Ferrari, κατέρρευσε.
Στο σημείο της μάχης του Webber με τον Vettel στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού, τέθηκαν ζητήματα κατά πόσο είναι παράνομο και επισύρει ποινή το ότι πάτησαν την γραμμή εξόδου του pitlane, και αντίστοιχα πάλι γιατί δεν επενέβησαν οι αγωνοδίκες με ποινές…
Η γραμμή της εξόδου των pit, ΔΕΝ επιτρέπεται να πατηθεί από τα μονοθέσια που βγαίνουν από τα pit ΜΟΝΟ. Για όσα είναι κανονικά στον γύρο του αγώνα δεν υπάρχει απαγόρευση. (αυτό ειδικά έχουμε προσέξει και κάποιους σχολιαστές από παλαιότερες αντίστοιχες φάσεις, να μη το αναφέρουν καν, ή μάλλον να το αγνοούν πλήρως, ονόματα δε λέμε…)
Σε αυτή τη περίπτωση θα πρέπει να προσέχει το μονοθέσιο που εξέρχεται από τα pits. Για αυτές τις συγκεκριμένες περιπτώσεις, το φανάρι με LED που υπάρχει στην έξοδο από το pitlane και είναι ορατό μόνο σε εκείνη την πλευρά… ανάβει προειδοποιητικό μπλε φως αν περνά μονοθέσιο στην κανονική ευθεία, και θα πρέπει να προσέξει ο οδηγός που βγαίνει.
Τέλος δυσαρέσκεια προκάλεσαν οι εντολές – ή και μη – από τις ομάδες στις περιπτώσεις Webber-Vettel και Hamilton-Rosberg.
Αρχικά να υπενθυμίσουμε ότι οι εντολές των ομάδων επιτρέπονται από τους κανονισμούς της FIA. Από εκεί και πέρα…
Και στις δύο περιπτώσεις οι εντολές ήταν να φέρουν οι οδηγοί τα μονοθέσια στον τερματισμό χωρίς απώλειες. Όλες σχεδόν οι ομάδες στο παρελθόν έχουν έρθει αντιμέτωπες με διπλή εγκατάλειψη των μονοθεσίων τους και είναι πολύ ειρωνικό όταν μπλέκονται στο ίδιο ατύχημα οι δύο οδηγοί της ομάδας. Άνετα χαρακτηρίζεται ως ‘βάλαμε τα χέρια μας και βγάλαμε τα μάτια μας’ για μία ομάδα που αυτό ισούται με αυτοκαταστροφή.
Για την Red Bull είναι νωπές οι μνήμες της Τουρκίας του 2010 όταν χάθηκε το 1-2, εγκατέλειψε ο Vettel και συνέχισε με ζημιά ο Webber, αλλά και πήρε αντίστοιχα η McLaren το 1-2.
Πίσω από τις εντολές όμως κρύβονται και άλλα πράγματα…
Στην περίπτωση της Red Bull, όταν και σε κάθε τέτοια περίπτωση μία ομάδα είναι άνετα μπροστά στον αγώνα, δίνεται εντολή για να μειώσουν οι οδηγοί την ισχύ του κινητήρα ώστε να ελαττώσουν την συνολική καταπόνηση που προκαλείται. Δεν πιέζουν τον μονοθέσιο 100% και αντίστοιχα δε φθείρεται τόσο και το κιβώτιο ταχυτήτων.
Το να κοιτάξουν να μειώσουν τη φθορά σε αυτά τα κομμάτια είναι ζωτικής σημασίας στη κούρσα του πρωταθλήματος καθώς κάθε οδηγός πρέπει να χρησιμοποιεί το ίδιο κιβώτιο ταχυτήτων για πέντε συνεχείς αγώνες. Σε περίπτωση που χρειάζεται αλλαγή νωρίτερα, λαμβάνει ποινή πέντε θέσεων (Βλέπε Κανονισμοί της F1). Στην περίπτωση των κινητήρων, κάθε αυτοκίνητο επιτρέπεται να έχει μέχρι οκτώ κινητήρες για όλη την χρονιά. Αν χρειαστεί κάποιος νέα μονάδα θα πρέπει να υποστεί υποβιβασμό δέκα θέσεων από την εκκίνηση του αγώνα.
Έτσι λοιπόν κάθε αγωνιστικός διευθυντής όταν έχει την νίκη στο ‘τσεπάκι’ δεν έχει λόγω να ζορίσει τα μονοθέσια του, καθώς μόνο ζημιές μπορεί να έχει και όχι κέρδη. Είναι ένα μεγάλο πρωτάθλημα αντοχής και όχι απλά ένας αγώνας.
Τέλος για την Mercedes, παρόμοια κατάσταση μέχρι ένα σημείο. Δεν θα άλλαζε κάτι στους βαθμούς της ομάδας αν το Hamilton-Rosberg γινόταν Rosberg-Hamilton.
Υπάρχουν όμως λίγες διαφορές. Εδώ, από πιο πριν ο Hamilton είχε εντολή να πάει αργά λόγω προβλήματος στο επίπεδο των καυσίμων του, και έτσι περιόριζε επίτηδες το ρυθμό του. Αλλά την ώρα του αγώνα δεν είχε ειπωθεί τίποτα αντίστοιχο για τον Rosberg, κάνοντας μας όλους να συμπεράνουμε ότι απλά ο Ross Brawn ήθελε να δώσει την τρίτη θέση του podium στον Hamilton για λόγους image-marketing ή κάτι παραπλήσιο ίσως.
Εφόσον ο Hamilton πήγαινε αργά δεν θα υπήρχε κάποια μάχη με τον Rosberg – όπως έγινε στο δίδυμο της Red Bull όπου εκεί απλά ο Vettel παράκουσε την εντολή και εκβίασε τη νίκη – αλλά θα υποχωρούσε ο Hamilton και θα παρέδιδε τη θέση στον Rosberg. Οι μετέπειτα δηλώσεις του Brawn, ότι και ο Rosberg είχε θέμα με τα καύσιμα του, προσωπικά δε μας πείθουν απόλυτα…
Τέλος ένα σχόλιο για την απόδοση της McLaren.
Στην Αυστραλία η ομάδα υστερούσε πάρα πολύ σε ρυθμό. Μόλις 5-7 ημέρες μετά στην Μαλαισία δεν ήταν λογικό να περιμένει κανείς θαύματα. Δεν υπήρχαν σπουδαία νέα κομμάτια για να λύσουν τον προβληματικό ρυθμό, και ουσιαστικά η κύρια βελτίωση που είχε η ομάδα στα χέρια της, ήταν όλα τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από το Albert Park και χρησιμοποιήθηκαν για ανάλυση και εντοπισμό προβλημάτων και λύσεων πίσω στη βάση της ομάδας στο Woking με εκτεταμένη χρήση του προσομοιωτή. Από εκεί και πέρα οι διαφορές της κάθε πίστας – στην προκειμένη περίπτωση Albert Park με Sepang – είναι αρκετές, και κάθε μία κρύβει ή φανερώνει τις αδυναμίες του μονοθεσίου, είτε μιλάμε για την McLaren, είτε για οποιαδήποτε ομάδα. Τα εκάστοτε χαρακτηριστικά της κάθε πίστας βολεύουν ξεχωριστά κάποιο/α μονοθέσιο/α και αντίστοιχα τους οδηγούς σε συνδυασμό με τα ελαστικά και τη φθορά τους καθώς και τις καιρικές συνθήκες.
Έτσι παρατηρήθηκε μία μικρή βελτίωση στη απόδοση, αλλά σε καμία περίπτωση δεν πήγε για νίκη η ομάδα. Οι δηλώσεις του Button δεν ήταν τυχαίες, ότι αν δεν εμφανιζόταν το πρόβλημα στο pitstop του, θα πάλευε από 5η έως και για την 3η θέση. Και αυτό διότι ήταν σε στρατηγική ενός pitstop λιγότερου και μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν αρκετά ψηλά με τις Mercedes που θα είχαν να κάνουν ένα ακόμα pitstop. Σε αυτό τώρα προσθέστε και τις δηλώσεις του Brawn για τα καύσιμα, και το σενάριο του να περνούσε ο Button τον Hamilton θα ήταν σε λογικά πλαίσια.
Και πάλι να πούμε ότι δεν άλλαξε από τον έναν αγώνα στον άλλον τόσο πολύ η απόδοση της McLaren, αλλά όλες οι συνθήκες και η οδήγηση του Button ήταν σε κάποια καλά επίπεδα, ενώ του Perez όχι ακόμα τόσο για αυτόν τον αγώνα.
Κλείνοντας να σας θυμίσω τις πορείες εκκίνησης και ανάπτυξης μέσα στη χρονιά, των Ferrari και McLaren, για το 2012.
Η Ferrari ξεκίνησε με προβληματικό μονοθέσιο και έδειχνε χαμένη από τις δοκιμές και ανέκαμψε σχετικά γρήγορα και η σταθερότητα του Alonso τον οδήγησε στη μάχη για το πρωτάθλημα μέχρι τον τελικό αγώνα.
Η McLaren ξεκίνησε καλά με πολλά μικρά προβλήματα μέσα στη σεζόν, και είχε το καλύτερο μονοθέσιο στο τέλος της σεζόν μαζεύοντας 7 νίκες.
Αντίστοιχα φέτος είναι η McLaren αυτή που ξεκίνησε με προβληματικό μονοθέσιο, και δεν έχουμε παρά να περιμένουμε την ανάκαμψή της για φέτος, στα βήματα που εξελίχτηκε και η Ferrari πέρυσι, ίσως και σε καλύτερο ρυθμό, καθώς η Ferrari είχε πρόβλημα πέρυσι με την αεροδυναμική σήραγγα της και τα λάθος στοιχεία συσχέτισης που είχε με την πίστα.
Η McLaren φέτος έχει ένα πιο ‘απλό’ πρόβλημα… Άλλαξε κυρίως τη φιλοσοφία της εμπρός ανάρτησης και ουσιαστικά πήγε κάποια βήματα προς τα πίσω, ευελπιστώντας πως η ανάπτυξη μέσα στη χρονιά θα την ανταμείψει παραπάνω σε σχέση με το να έμενε με το βασικό πακέτο της περσινής MP4-27.
Για όλα αυτά χρειάζεται χρόνος…
Είμαστε ακόμα στην αρχή έχοντας παρακολουθήσει μόλις τα 2 GP από τα 19 της χρονιάς, και το επίπεδο όλων των ομάδων σε συνδυασμό με τα νέα ελαστικά της Pirelli υπόσχονται ωραίους αγώνες στη συνέχεια.
Υ.γ.
Μην πυροβολείτε την Pirelli για την αντοχή των ελαστικών. Είναι κάτι που δεν ‘φταίει’ η ιταλική εταιρία, καθώς της ζητήθηκε να φτιάξει τέτοια ελαστικά, από τις ομάδες και την FOM για να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός και το θέαμα αυξάνοντας έτσι την τηλεθέαση.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!