Σε αυτό το δεύτερο μέρος του οδηγού μας για το Πρωτάθλημα της GP2 θα γνωρίσουμε το μονοθέσιο με το οποίο αγωνίζονται οι οδηγοί, όπως αυτό περιγράφεται στις προδιαγραφές του 2011, καθώς και τον κανονισμό των αγώνων.
Το μονοθέσιο
Διαστάσεις
• Ολικό μήκος: 5065 mm
• Ολικό πλάτος: 1800 mm
• Ολικό ύψος: 1072 mm (μαζί με την κάμερα πίσω και πάνω από τον οδηγό)
• Μεταξόνιο: 3120 mm
• Ολικό βάρος: 688 kg (μαζί με τον οδηγό)
Κινητήρας
• Κατασκευαστής Mecachrome
• V8 4-λιτρος ατμοσφαιρικός
• Ροπή 500Nm @ 8000 rpm
• Ισχύς 612 HP @ 10.000 rpm
• 8 σε 1 εξάτμιση
• Ηλεκτρονικό σύστημα επιτάχυνσης («ηλεκτρονικό γκάζι»)
• Επανακατασκευή μετά από 4000 με 4500 km.
• Ροπή 500Nm @ 8000 rpm
Επιδόσεις
• Επιτάχυνση:
0 – 100 km/h, 2.90 sec
0 – 200 km/h, 6.60 sec
• Τελική ταχύτητα: 332 km/h (Αεροδυναμικές ρυθμίσεις για τη Monza)
• Μέγιστη επιβράδυνση: -3.5 G
• Μέγιστη πλευρική επιτάχυνση: +/- 3.9 G
Monocoque πλαίσιο και αμάξωμα
• Κέλυφος επιβίωσης – Δομή κυψέλης από sandwich αλουμινίου/ανθρακονήματος από την Dallara
• Εμπρός και πίσω πτέρυγα – Κατασκευές από ανθρακόνημα της Dallara
• Αμάξωμα – Δομή κυψέλης από ανθρακόνημα/Kevlar από την Dallara
Σύστημα τιμονιού
• Μη υποβοηθούμενο σύστημα κρεμαγιέρας
• Τιμόνι της XAP με οθόνη και όργανα ελέγχου, σύστημα επικοινωνίας, χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων και συμπλέκτη
Κιβώτιο ταχυτήτων
• 6-τάχυτο διαμήκες σειριακό κιβώτιο της Hewland
• Ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα αλλαγής ταχυτήτων μέσω χειριστηρίων στο τιμόνι
• Συμπλέκτης ανθρακονημάτων της AP
• Χωρίς μίζα, σύστημα αποτροπής σβησίματος
• Μη υδραυλικό διαφορικό
Δοχείο καυσίμων
• Προδιαγραφών της FIA
• Premier FT5 125 λίτρων
Ηλεκτρονική διαχείριση
• Magneti Marelli Marvel 8 ECU/GCU μαζί με σύστημα καταγραφής δεδομένων
• Μονάδα ελέγχου ηλεκτρικών φορτίων της XAP
• Εξοπλισμός ανάκτησης δεδομένων CAN
• Σύστημα εποπτείας της F1
• Φάρος επικοινωνίας
Ανάρτηση
• Διπλά ατσάλινα ψαλίδια, λειτουργούντα μέσω ράβδου ώσης, διπλοί αποσβεστήρες με ράβδους στρέψης (εμπρός) και ελατήρια (πίσω)
• Ρυθμιζόμενο ύψος, γωνία camber και γωνία toe
• Δύο (εμπρός) και τεσσάρων (πίσω) επιπέδων ρυθμιζόμενοι αποσβεστήρες της Koni
• Ρυθμιζόμενες ράβδοι στρέψης (anti-roll) (εμπρός/πίσω)
Φρένα
• 6-πίστονες monobloc δαγκάνες της Brembo
• Δισκόφρενα και τακάκια ανθρακονημάτων της Hitco
Τροχοί
• Τροχοί διαστάσεων προτύπων F1
• Ζάντες μαγνησίου της O.Z. Racing
13” x 12” εμπρός
13” x 13.7” πίσω
• Slick ελαστικά της Pirelli ειδικά για την GP2
Προδιαγραφές ασφαλείας
• Πρότυπα ασφαλείας της FIA για την F1: Δοκιμές πρόσκρουσης εμπρός, πλάι, πίσω και κολώνας τιμονιού
• Αντιπαρεισφρητικά πάνελ στο κέλυφος επιβίωσης
• Καλώδια ασφαλείας για τη συγκράτηση των τροχών
Σύστημα πυρόσβεσης
• Σύστημα LIFELINE (ηλεκτρικά ελεγχόμενο)
Εξοπλισμός κάμερας
• Εξοπλισμός κάμερας στο roll hoop του οδηγού και μπροστά του, καθώς και στη μύτη του μονοθεσίου
Αγωνιστικός κανονισμός
Ένα αγωνιστικό Σαββατοκύριακο αποτελείται από μία δοκιμαστική περίοδο μιάμισης ώρας, μια προκριματική περίοδο επίσης μιάμισης ώρας και δύο αγώνες.
Συμμετέχουν 26 όμοια αυτοκίνητα κατασκευασμένα από τη Dallara Automobili με κινητήρα Renault κατασκευασμένο από την Mecachrome.
Χρησιμοποιούνται slick ελαστικά της Pirelli σε τέσσερις προδιαγραφές ειδικά για τη σειρά (σούπερ μαλακά, μαλακά, μεσαία και σκληρά), τα οποία είναι προκαθορισμένα από την Pirelli πριν από τον αγώνα.
Σε αλλαγή των κανονισμών, το 2012 κάθε οδηγός είχε πλέον τέσσερα σετ ελαστικών για στεγνό καιρό ανά Σαββατοκύριακο – τρία «κύριων» προδιαγραφών και ένα «επιλογής». Κάθε οδηγός θα πρέπει επίσης να εφοδιάζεται με τρία σετ ελαστικών για υγρές συνθήκες.
Οι ομάδες και οι οδηγοί έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μεταξύ των τεσσάρων σετ για να τα χρησιμοποιήσουν όπως θέλουν κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού Σαββατοκύριακου, το οποίο περιλαμβάνει όλες τις περιόδους από τις ελεύθερες δοκιμές έως τους αγώνες. Υφίσταται υποχρεωτικό pit-stop κατά τη διάρκεια του πρώτου αγώνα στο οποίο τουλάχιστον δύο ελαστικά πρέπει να αλλαχτούν. Αυτό το pit-stop δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί έως ότου ο οδηγός έχει συμπληρώσει έξι γύρους.
Μεμονωμένες διεργασίες εξέλιξης ή αναβαθμίσεις δεν επιτρέπονται και όλα τα ανταλλακτικά πρέπει να αγοράζονται απευθείας από την GP2. Επισκευές δομικών στοιχείων θα πρέπει να πραγματοποιούνται από την Dallara προκειμένου να διασφαλίζεται η δομική ακεραιότητα.
Οι κατατακτήριες είναι κυριολεκτικά ένας αγώνας για τον ταχύτερο χρόνο γύρου και καθορίζει τη σειρά εκκίνησης για τον πρώτο αγώνα. Σε αλλαγή των κανονισμών, το 2012 απονέμονταν τέσσερις βαθμοί για την pole position.
Ο πρώτος αγώνας διαρκεί 170 χιλιόμετρα ή 60 λεπτά.
Στον κανονισμό του 2012, βαθμολογούνται οι δέκα κορυφαίοι οδηγοί (25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1), ενώ δύο βαθμοί απονέμονται στον οδηγό με τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.
Η σειρά εκκίνησης του δεύτερου αγώνα καθορίζεται από την τελική κατάταξη του πρώτου αγώνα, με τις πρώτες 8 θέσεις αντεστραμμένες. Ο δεύτερος αγώνας διαρκεί 120 χιλιόμετρα ή 45 λεπτά, χωρίς δυνατότητα για pit-stops.
Στον κανονισμό του 2012, βαθμολογούνται οι οκτώ κορυφαίοι οδηγοί (15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1), ενώ δύο σημεία απονέμονται, κι εδώ, στον οδηγό με τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.
Εάν ένας οδηγός δεν κατατάσσεται στις κορυφαίες δέκα θέσεις στο τέλος του αγώνα ή δεν ξεκίνησε τον αγώνα από την κανονική θέση του εκκίνησης ή άλλαξε ελαστικά κατά τη διάρκεια του δεύτερου αγώνα σε χρόνο που δεν απαιτούσαν οι κλιματολογικές συνθήκες διαφορετικών προδιαγραφών ελαστικά, δεν θα μπορεί να κερδίσει τους δύο βαθμούς για τον ταχύτερο γύρο.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!