Σε αυτό το πρώτο μέρος του οδηγού μας για το πρωτάθλημα του GP2 θα σας εισάγουμε στον κόσμο της θερμοκοιτίδας των πρωταθλητών της Formula 1 και θα μάθετε τις αξίες πάνω στις οποίες έχει χτιστεί η GP2.
Το Πρωτάθλημα του GP2
Με το τέλος της όγδοης σεζόν του GP2, οι διοργανωτές της σειράς υπόσχονται ακόμα περισσότερο ενθουσιασμό και διασκέδαση για τους θεατές, καθώς οι καλύτεροι νέοι οδηγοί αγωνίζονται για την ανάδειξή τους στην αφρόκρεμα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, την αναρρίχησή τους δηλαδή στον κόσμο της Formula 1. Οι 26 οδηγοί θα ακολουθήσουν τα βήματα των προκατόχων τους, προσφέροντας θέαμα και το 2013.
Το 2010 επιβεβαίωσε το ρόλο του GP2 ως τον ισχυρότερο τροφοδότη ταλέντων της Formula1, όταν ο Πρωταθλητής Pastor Maldonado και ο πρώτος επιλαχών Sergio Perez πήραν το δρόμο για την κορυφαία οργάνωση του μηχανοκίνητου αθλητισμού: τώρα, περισσότερο από ποτέ, το GP2 είναι το αγαπημένο πρωτάθλημα όσων επιθυμούν να γνωρίσουν τα μελλοντικά αστέρια της Formula1.
Από την ίδρυσή της το 2005, η σειρά GP2 έχει καθιερωθεί σταθερά στην παγκόσμια σκηνή ως μία από τις κυριότερες σειρές ενιαίου (αυτοκίνητο ενός κατασκευαστή) πρωταθλήματος στον κόσμο. Ο συνδυασμός ενός γρήγορου, ασφαλούς και υψηλής τεχνολογίας αυτοκίνητου, με μια δεξαμενή ταλέντων από τους καλύτερους ανερχόμενους οδηγούς στο μονοθέσιο μηχανοκίνητο αθλητισμό, έχει κάνει τη σειρά απαραίτητη για τους λάτρεις των αγώνων. Σχεδόν οι μισοί οδηγοί στην εκκίνηση των αγώνων της F1 το 2010 πήραν το εισιτήριο για αυτήν τη θέση αποδεικνύοντας την αξία τους στο πρωτάθλημα του GP2. Στην πραγματικότητα, 50 οδηγοί μέχρι τώρα είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν ένα μονοθέσιο της F1, ως αποτέλεσμα της εμπειρίας τους στην GP2 από τότε που αυτή ξεκίνησε.
Η σειρά προσφέρει μια ευκαιρία στους οδηγούς να δείξουν την ικανότητά τους μπροστά στις ομάδες της F1, καθώς καλούνται να ανταγωνισθούν σε παγκοσμίου φήμης πίστες σε όλη την Ευρώπη, ενώ μια νέα γενιά μονοθεσίου δημιουργείται σε τριετή βάση, με συνεχείς αναβαθμίσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωή του, για να εξασφαλισθεί ότι η πρόκληση για τις ομάδες διατηρείται συνεχώς.
Η σειρά, επίσης, ωφελείται από στενούς δεσμούς με τη FIA, το διοικητικό σώμα του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού, και τη FOM: η FIA επιβλέπει τα αυτοκίνητα και εποπτεύει τη λειτουργία όλων των αγώνων του GP2, ενώ η απαράμιλλη εμπειρία της FOM στη μετάδοση και την εμπορία του προϊόντος του GP2 έχει εξασφαλίσει την πραγματικά παγκόσμια εμβέλεια της σειράς.
Οι αξίες του Πρωταθλήματος
Από την ίδρυσή της, το GP2 έχει σχεδιαστεί για να αντανακλά πέντε βασικές αξίες: την απόδοση, τον έλεγχο του κόστους, την ψυχαγωγία, την ασφάλεια και την προετοιμασία. Οι αθλητικές και τεχνικές ρυθμίσεις είναι το προσχέδιο του πρωταθλήματος και αλλάζουν μόνο εάν οι προτεινόμενες τροποποιήσεις ταιριάζουν στο πρότυπο που χαράζουν αυτές οι αξίες, οι οποίες παραμένουν οι κατευθυντήριες αρχές του GP2.
Επιδόσεις
Οι χρόνοι γύρων του GP2 είναι εφάμιλλοι με τους χρόνους της F1 στις πιο τελευταίες θέσεις, αποδεικνύοντας ότι δεν υπάρχει άλλο Πρωτάθλημα μονοθεσίων πιο κοντά στην F1. Κινητήρες άνω των 612bhp, έλλειψη ηλεκτρονικών βοηθημάτων, όπως traction control ή υποβοήθηση τιμονιού, και χρήση slick ελαστικών μετατρέπουν τα αυτοκίνητα του GP2 σε ισχυρά και προκλητικά θηρία.
Ελεγχόμενο κόστος
Λειτουργώντας με περίπου το 1% του κόστους λειτουργίας μιας ομάδας Formula1, οι ομάδες του GP2, ωστόσο, αγωνίζονται στις ίδιες διαδρομές, τα ίδια Σαββατοκύριακα, για το ίδιο κοινό και προσφέρουν εντυπωσιακούς αγώνες για το πλήθος και τους ανθρώπους της F1 στα paddock για να απολαύσουν. Με κεντρικό σύστημα προμηθειών, αυστηρά όρια στις δοκιμές και πλήρη απαγόρευση επιμέρους δαπανών εξέλιξης τα κόστη διατηρούνται υπό έλεγχο, ενώ οι τροποποιήσεις γίνονται με γνώμονα το πώς θα επηρεαστεί η διάρθρωση του κόστους για τις ομάδες.
Ψυχαγωγία
Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του GP2 είναι ο ενθουσιασμός που προσφέρουν οι αγώνες στους οπαδούς. Με δύο αγώνες ανά Σαββατοκύριακο, αντίστροφες διαδρομές, υποχρεωτικά pit-stop και 24 πανομοιότυπα αυτοκίνητα στο grid, το πρωτάθλημα πάντα καταφέρνει να γοητεύει και να διασκεδάζει.
Προετοιμασία
Το ρεκόρ μιλάει από μόνο του: δεν υπήρξε ποτέ μια σειρά που να τροφοδότησε τόσο επιτυχώς τα πρωταθλήματα της F1 όσο το GP2. Το 2010, μετά από μια ιστορία μόλις πέντε χρόνων, σχεδόν το ήμισυ της σειράς εκκίνησης της F1 αποτελείτο από αποφοίτους του GP2. Δεν υπάρχει καλύτερη μαρτυρία της εκπαίδευσης των νέων οδηγών με τη συμμετοχή τους στο GP2.
Ασφάλεια
Αγώνες σε ταχύτητες πολύ κοντά σε αυτές της F1, απαιτούν την ασφάλεια να βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων. Τα μονοθέσια GP2/11 έχουν περάσει κάθε ένα από τα αυστηρότερα τεστ πρόσκρουσης της FIA για την F1, περιλαμβάνουν αντιπαρεισφρητικά πάνελ, ενώ και η συσκευή HANS είναι υποχρεωτική. Η σειρά έχει δεσμευτεί απόλυτα για την ασφάλεια, κάτι το οποίο έχει επιβεβαιωθεί τα τελευταία τέσσερα χρόνια.
Τα νέα αυτοκίνητα πρέπει να περάσουν κάθε αυστηρή δοκιμή πριν οι ομάδες τα παραλάβουν. Οι διοργανωτές της σειράς έχουν συνεργαστεί στενά με την Dallara Automobili για να βεβαιωθούν ότι η ακαμψία του πλαισίου και η ασφάλεια ακολουθούν τα υψηλότερα πρότυπα, κάτι που επικυρώνεται κάθε φορά που ένας από τους οδηγούς επιστρέφει με ασφάλεια στο paddock μετά από ένα ατύχημα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!