Ο στόχος του GP3 είναι να δώσει στους νέους οδηγούς την ευκαιρία να αναπτύξουν τις οδηγικές τους ικανότητες και να μεταβούν στο επόμενο βήμα: το GP2 και στη συνέχεια στη Formula1.
Αυτό έχει αποδειχθεί επιτυχής με τον πρώτο Πρωταθλητή της σειράς, τον Esteban Gutierrez και τον διάδοχο του, τον Valtteri Bottas να εξασφαλίζουν θέση οδηγού αγώνα στη Formula1 για το 2013.
Η σειρά έχει σχεδιαστεί για να είναι το τέλειο έδαφος για την κατάρτιση των οδηγών ενόψη του GP2 και της Formula1. Όλοι οι αγώνες του GP3 ακολουθούν την Formula1 στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα δίνοντας στους οδηγούς από πρώτο χέρι την εμπειρία των αγώνων σε περιβάλλον Grand Prix και αποκομίζοντας σημαντικά μέρος από την έκθεση δίπλα στην F1.
Χρησιμοποιώντας το ίδιο σασί, κινητήρα και ελαστικά, οι νέοι οδηγοί έχουν να επιδείξουν τις ικανότητές τους τόσο στην ταχύτητα όσο και στη διαχείριση των ελαστικών, όπως ακριβώς θα πρέπει να κάνουν αργότερα κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας τους σε GP2 και Formula1. Και με δύο αγώνες ανά Σαββατοκύριακο, αντίστροφο grid και πανομοιότυπα αυτοκίνητα, η ικανότητα οδήγησης είναι ζωτικής σημασίας στη μάχη για να γίνεις πρωταθλητής.
Το 2012, η Pirelli παρουσίασε ένα εντυπωσιακό κίνητρο μετρητών για τον πρωταθλητή του GP3 για την αποφοίτησή του στο GP2. Ο τυχερός οδηγός έλαβε 200.000 ευρώ ανταμοιβή και την ευκαιρία να οδηγήσει σε ένα τεστ ανάπτυξης GP2 το χειμώνα.
Η σειρά GP3 έχει σχεδιαστεί κρατώντας τη φιλοσοφία και τις αξίες του GP2 ανέπαφες. Από την ίδρυσή της πριν από έξι χρόνια η σειρά GP2 έχει σχεδιαστεί για να αντανακλά πέντε βασικές αξίες: την απόδοση, τον έλεγχο του κόστους, την ψυχαγωγία, την ασφάλεια και την προετοιμασία. Αυτές οι αξίες παραμένουν οι κατευθυντήριες αρχές του GP3.
Επιδόσεις
Με τους χρόνους γύρων του GP3 να είναι καλύτεροι από τον πλησιέστερο ανταγωνιστή, την Formula 3, είναι σαφές ότι ποτέ δεν επρόκειτο να ήταν απλώς άλλο ένα πρωτάθλημα σε μια συνεχώς διευρυνόμενη ομάδα των «junior» κατηγοριών. Πάνω από 400 ίπποι στους κινητήρες, χωρίς κρυφά και κομψά gadgets όπως το traction control ή το υδραυλικό τιμόνι, σημαίνει ότι είναι όλα έχουν να κάνουν με τον οδηγό και με αυτές τις μηχανές!
Έλεγχος του κόστους
Ακριβώς όπως και στο GP2, οι αγώνες GP3 γίνονται στις ίδιες πίστες, τα ίδια Σαββατοκύριακα και για τα ίδια πλήθη που παρακολουθούν Formula1 με την ίδια εντυπωσιακή επίδειξη στους αγώνες – αλλά με ένα πολύ μικρό μέρος από το κόστος της. Αυστηρά όρια στις δοκιμές και ολοκληρωτική απαγόρευση των μεμονωμένων εξελίξεων σημαίνει ότι οι δαπάνες παραμένουν υπό έλεγχο, ενώ όλες οι τροποποιήσεις γίνονται κρατώντας υπόψη το πώς μπορούν να επηρεάσουν τη διάρθρωση των τιμών για τις ομάδες.
Ψυχαγωγία
Με διαφορά το μεγαλύτερο ατού του GP3 είναι ο ενθουσιασμός στους αγώνες που παρέχει στους οπαδούς. Με δύο αγώνες ανά Σαββατοκύριακο, αντίστροφο grid και πανομοιότυπα αυτοκίνητα, το GP3 δεν αποτυγχάνει ποτέ να γοητεύει και να διασκεδάζει. Υπάρχει επίσης το πρόσθετο πλεονέκτημα του να παρακολουθήσεις αγώνα Formula1 μετά το τέλος του GP3.
Ασφάλεια
Με αγώνες σε τόσο υψηλές ταχύτητες, εννοείται πως η ασφάλεια είναι η πρώτη προτεραιότητα. Τα αυτοκίνητα του GP3 έχουν περάσει κάθε μία από τις αυστηρές δοκιμές F1 της FIA. Όπως το GP2 έχει δεσμευτεί για την ασφάλεια κατά τη διάρκεια των τελευταίων πέντε ετών, έτσι ακολουθεί και το GP3.
Προετοιμασία
Το ρεκόρ μιλάει από μόνο του: δεν υπήρξε ποτέ μια κατηγορία που να τροφοδοτεί την F1 και να είναι τόσο επιτυχής όσο το GP2. Αυτή η εμπειρία και η επιτυχία δίνει αυτοπεποίθηση πως το GP3 δεν θα απογοητεύσει στο να γίνει ένα πραγματικό πεδίο εκπαίδευσης για τα μελλοντικά αστέρια του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ήδη οι δύο πρώτοι Πρωταθλητές του GP3 έχουν ήδη βρεθεί σε μια ομάδα της F1, κάτι που είναι πράγματι έπαινος για τη σειρά.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!