Η Pirelli έβαλε όριο στο πόσους γύρους μπορεί ένα μονοθέσιο να κινηθεί με ασφάλεια στο Losail, με τις προβλέψεις φθοράς των Ιταλών να κάνουν λόγο για 25 γύρους μέγιστο stint.
Μετά από απόφαση που πάρθηκε σε σύμπνοια με τη FIA, τη F1 και τις ομάδες που διαγωνίζονται, κάθε σετ ελαστικών παίρνει περιορισμό στο πόσο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο Losail International Circuit. Μετά από ανάλυση των δεδομένων του 2024, αυτό το άνω όριο θεσπίζεται για λόγους ασφαλείας στους 25 γύρους.
Αυτό σημαίνει πως, με το GP του Qatar να έχει συνολικά 57 γύρους στον αγώνα της Κυριακής, πάμε σε υποχρεωτική στρατηγική τουλάχιστον 2 pitstop. Ωστόσο, στο Sprint του Σαββάτου, που θα είναι μόλις 19 γύρους, καθίσταται σαφές πως δεν θα υπάρχουν αντίστοιχοι περιορισμοί.
Επίσημη ανακοίνωση της Pirelli επί της απόφασης, αναφέρει: “Το μέτρο αυτό κρίθηκε απαραίητο, κατόπιν ανάλυσης των ελαστικών που χρησιμοποιήθηκαν το 2024. Πέρυσι, αρκετά ελαστικά, και ειδικά το εμπρός αριστερά, είχαν πιάσει τα ανώτατα επίπεδα φθοράς. Αυτές οι συνθήκες, σε συνδυασμό με πολύ υψηλά επίπεδα πλευρικής ενέργειας, αυξάνουν τη δομική κόπωσ της δομής του ελαστικού”.
Οι επίσημοι προμηθευτές ελαστικών της F1 ανέφεραν επίσης πως πρόκειται για διαφορετικό πρόβλημα απ’ αυτό που έβαλε το 2023, στο ίδιο GP, ανώτατο όριο στους γύρους ενός stint. Τότε, αυτό είχε γίνει λόγω των κερμπ, τα οποία προκαλούσαν μικροαποσχίσεις στο προφίλ των ελαστικών. Οι αλλαγές που έγιναν, έκτοτε, στα κερμπ, καθώς και η προσθήκη αμμοχάλικου γύρω τους, σήμαιναν πως δεν υπάρχει πλέον τέτοιος κίνδυνος.
Coming soon… 🇺🇸🇶🇦🇦🇪
The final three Grands Prix of 2025! 💪#F1 pic.twitter.com/744lyqGcpI
— Formula 1 (@F1) November 16, 2025
Όλοι οι γύροι θα μετρήσουν για τη διάρκεια ζωής της γόμας, τόσο σε δοκιμές, όσο και σε Sprint, κατατακτήριες και αγώνα. Μοναδικές εξαιρέσεις αποτελούν ο γύρος σχηματισμού, οι γύροι για στάθμευση στο grid, καθώς και οι γύροι που θα γίνουν κατόπιν καρό σημαίας σε Sprint και κυρίως αγώνα. Οι γύροι υπό VSC ή αυτοκίνητο ασφαλείας θα μετρούν κανονικά στη διάρκεια ζωής.
Πριν την εκκίνηση του Grand Prix, η Pirelli θα ενημερώσει επίσης τις ομάδες για το πόσους εναπομείναντες γύρους κάθε σετ απ’ τα διαθέσιμά τους ελαστικά ανά οδηγό θα έχει.
Εννοείται επίσης πως οι Ιταλοί έχουν στείλει στην αραβική χερσόνητο τις τρεις σκληρότερες γόμες απ’ τις διαθέσιμές τους, και συγκεκριμένα τις C1, C2 και C3. Υπό τους κανονισμούς του Sprint weekend, κάθε οδηγός θα έχει στη διάθεσή του δύο σετ σκληρής, τέσσερα σετ μέσης και έξι σετ μαλακής για όλο το τριήμερο.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!







