Η Mercedes-Benz έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες εικόνες της καινούριας της μονάδας κινητήρα για το πρωτάθλημα του 2014, μια μονάδα που όπως λένε οι άνθρωποι της Γερμανικής ομάδας θα «ξαναβάλει τη μηχανή στο επίκεντρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού».
Καθώς οι δοκιμές στο δυναμόμετρο του νέου υπετροφοδοτούμενο με υπερσυμπιεστή καυσαερίων (turbo) V6 των 1,6-λίτρων συνεχίζονται στο Brixworth, στις εγκαταστάσεις της Mercedes, οι πρώτες ενδείξεις κάνουν λόγο για μια νέα συναρπαστική εποχή στους αγώνες της F1 από το 2014, οπότε και θα ισχύσουν οι νέοι κανονισμοί.
Ο Andy Cowell, διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz High Performance Engines, απέρριψε τους φόβους ότι οι νέες μονάδες παραγωγής ενέργειας δεν θα αποδίδουν τόσο καλά στον τομέα του ήχου όσο οι σημερινοί κινητήρες V8 και προέβλεψε μεγάλες συγκινήσεις για τους οπαδούς και έντονες προκλήσεις για τους οδηγούς.
«Οι κινητήρες θα ακούγονται δυνατά, αλλά και γλυκά,» είπε την Παρασκευή. «Η συχνότητα θα είναι υψηλότερη και με τη λειτουργία του υπερσυμπιεστή στις 125.000 σ.α.λ., θα έχουν πολύ δυνατό ήχο. Όταν στέκεσαι δίπλα στο δυναμόμετρο δεν είναι καθόλου ήσυχα και χρειάζεσαι ωτοασπίδες.»
«Θα υπάρξει μια νέα ποιότητα στον αγωνιστικό τομέα επίσης. Θα απευθύνεται περισσότερο στον σκεπτόμενο οδηγό που θα προσπαθεί να πάρει τα μέγιστα από το μονοθέσιό του και τη διαθέσιμη ενέργεια από τα καύσιμα.»
«Οι κινητήρες θα αποδίδουν επίσης περισσότερη ροπή – ειδικά στις εξόδους των στροφών. Αυτοκίνητα με περισσότερη δύναμη παρά πρόσφυση καθώς θα βγαίνουν από τις στροφές – αυτό είναι κάτι που όλοι το απολαμβάνουμε.»
«Θα βάλουν επίσης τη F1 ξανά στην αιχμή της τεχνολογίας – κάτι το οποίο θέλουν οι οπαδοί.»
Ο Τεχνικός Διευθυντής της Red Bull, Adrian Newey, σχολίασε πέρυσι πως οι κινητήρες θα γίνουν ο κρίσιμος παράγοντας στην έκβαση του πρωταθλήματος το 2014.
Ο Cowell πιστεύει ότι είναι πολύ νωρίς για να κατανοήσουμε ποιος θα είναι τελικά ο αντίκτυπος των νέων κινητήρων στο άθλημα, αλλά είναι βέβαιος ότι ο ρόλος των κατασκευαστών εταιρειών των κινητήρων θα αναβαθμιστεί, εξέλιξη που τον χαροποιεί.
«Βάζουμε τη μηχανή πίσω στο επίκεντρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αλλά και σε ποιο βαθμό θα το γνωρίζουμε το 2014», είπε. «Θα έχει σίγουρα μεγαλύτερη επιρροή.»
Οι νέοι κινητήρες θα εξακολουθούν ν αποδίδουν ισχύ 750 ίππων, όπως οι σημερινοί, αλλά ένα σημαντικό μέρος της ισχύς αυτής θα προέρχεται από τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας.
Οι τρέχουσες συσκευές ανάκτησης ενέργειας, KERS, αποδίδουν σήμερα 80 ίππους για 6,7 δευτερόλεπτα ανά γύρο, ενώ οι νέες ERS θα αποδίδουν 161 ίππους για 33,3 δευτερόλεπτα ανά γύρο!
Ο Cowell δήλωσε: «Σήμερα είναι δύσκολο να είσαι γρήγορος χωρίς KERS – για το 2014 θα είναι αδύνατο να αγωνιστείς χωρίς το ERS.»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!