Η Formula1 παρατάει επίσημα τους διπλούς βαθμούς και τις επανεκκινήσεις από στάση μετά από περιόδους αυτοκινήτου ασφαλείας για την σεζόν 2015, μετά την τελευταία συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (ΠΣΜΑ) στο Κατάρ.
Η αφαίρεσή τους είχε συμφωνηθεί όταν η ομάδα στρατηγικής και Επιτροπής της F1 είχε συμβούλιο στη Γενεύη την περασμένη εβδομάδα, αλλά έπρεπε να επικυρωθεί επισήμως στην Ντόχα.
Οι διπλοί βαθμοί, το σύστημα που προτάθηκε από τον Bernie Ecclestone, έγινε φέτος σε μια προσπάθεια να κρατήσει τη μάχη του πρωταθλήματος ζωντανή για όσο το δυνατόν περισσότερο.
Όμως, στον απόηχο των επικρίσεων από τους οπαδούς, βασικές προσωπικότητες του αθλήματος σύντομα συμφώνησαν ότι θα ήταν καλύτερο να αφαιρέσουν αυτό το χαρακτηριστικό μετά από μία σεζόν.
Δεν είχε τελικά καμία επιρροή στην έκβαση του πρωταθλήματος του 2014, με τον Lewis Hamilton κερδίζοντας το φινάλε στο Άμπου Ντάμπι να επεκτείνει τη διαφορά του.
Οι επανεκκινήσεις από στάση, που προορίζονταν για το 2015, ψηφίστηκαν από την F1 Επιτροπής νωρίτερα φέτος, αλλά οι ανησυχίες σταδιακά αυξήθηκαν για την ασφάλεια.
Σύμφωνα με την πρόταση, οι οδηγοί θα έπρεπε να παραταχθούν στο grid μετά από περιόδους αυτοκινήτου ασφαλείας, εφόσον είχαν περάσει δύο γύροι από την έναρξη του αγώνα – ή την επανεκκίνηση – και υπήρχαν πάνω από πέντε γύροι να απομένουν.
Με τους διπλούς πόντους και τις επανεκκινήσεις από στάση να έχουν κοπεί, το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας σηματοδοτεί μια σημαντική προσθήκη μετά από επιτυχημένες δοκιμές στο τέλος της σεζόν.
Το σύστημα, που δοκιμάστηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Βραζιλία και το Άμπου Ντάμπι, έρχεται ως μέρος μιας εκστρατείας ασφάλειας μετά από το σοβαρό ατύχημα του Jules Bianchi κατά το ιαπωνικό Grand Prix.
Λειτουργεί με επιβολή ορίου ταχύτητας στους οδηγούς σε ορισμένους τομείς της πίστας, όταν δεν απαιτείται η έξοδος για το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Πρόσθετες αλλαγές που έχουν επικυρωθεί από το ΠΣΜΑ:
– Σε περίπτωση που το προσωπικό ή εξοπλισμός της ομάδας παραμένει στο grid μετά το σήμα 15 δευτερολέπτων, ο οδηγός του αυτοκινήτου που σχετίζεται πρέπει να ξεκινήσει από το pitlane, ή να του επιβληθεί μια ποινή στάσης 10 δευτερολέπτων.
– Η αντικατάσταση μιας πλήρης μονάδας ισχύος δεν θα καταλήγει πλέον σε μια ποινή, με τις κυρώσεις να εφαρμόζονται σωρευτικά για μεμονωμένα συστατικά του κινητήρα.
– Εάν μια ποινή λόγω κινητήρα για το grid δεν μπορεί να εκπληρωθεί πλήρως, σταδιακά θα εφαρμοστούν χρονικές κυρώσεις στον αγώνα.
– Αν ένα αυτοκίνητο απελευθερωθεί με μη ασφαλή τρόπο, ο σχετικός οδηγός πρέπει να εκπληρώσει μία ποινή 10 δευτερολέπτων στάσης στα pit.
– Οι αγωνοδίκες θα είναι σε θέση να δώσουν ποινή 10 δευτερολέπτων στάσης στα pit κατά τη διάρκεια αγώνων, παράλληλα με των πέντε δευτερολέπτων που θεσπίστηκαν για τη σεζόν του 2014
– Εάν ένας αγώνας διακοπεί, η έξοδος των pit θα κλείσει και όλοι οι οδηγοί θα πρέπει να προχωρήσουν σιγά-σιγά μέσα στο pitlane, σε αντίθεση με τη γραμμή εκκίνησης.
– Το ελάχιστο βάρος του αυτοκινήτου έχει αυξηθεί κατά 1 κιλό σε 702κιλά
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!